Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Quinty
#51833
Hoi, ik had even een vraagje over ernstige jeuk en huidirritatie bij mijn Jack Russell, Quinty.
Zijn al maanden bezig met de dierenarts om er achter te komen waardoor ze zo'n last heeft. Ze heeft een maand antibiotica gekregen (was ik al niet zo blij mee voor haar, want ze is net een jaar) en cortisonzalf/tabletten. Maar de jeuk verergerde alleen. Gisteren hebben ze onder verdoving stukjes huid weggehaald en gehecht, om dit te gaan onderzoeken, naast eerder onderzoek van een huidafkrabsel. Nu heeft ze voor haar afweer ivm hechtingen weer antibiotica gekregen, maar nu voor 10 dagen. Onze dierenarts zegt dat als hier niets uit naar voren komt, ze het ook niet weet. ??? Wie kan mij advies geven ivm dit probleem. Al dat gedoe aan mijn schatje vind ik heel vervelend voor haar. Please als iemand hier ervaring mee heeft, laat me dat alsjeblieft weten!
Alvast bedankt.

Penelope
#51836
Quinty schreef: Hoi, ik had even een vraagje over ernstige jeuk en huidirritatie bij mijn Jack Russell, Quinty.
Zijn al maanden bezig met de dierenarts om er achter te komen waardoor ze zo'n last heeft. Ze heeft een maand antibiotica gekregen (was ik al niet zo blij mee voor haar, want ze is net een jaar) en cortisonzalf/tabletten. Maar de jeuk verergerde alleen. Gisteren hebben ze onder verdoving stukjes huid weggehaald en gehecht, om dit te gaan onderzoeken, naast eerder onderzoek van een huidafkrabsel. Nu heeft ze voor haar afweer ivm hechtingen weer antibiotica gekregen, maar nu voor 10 dagen. Onze dierenarts zegt dat als hier niets uit naar voren komt, ze het ook niet weet. ??? Wie kan mij advies geven ivm dit probleem. Al dat gedoe aan mijn schatje vind ik heel vervelend voor haar. Please als iemand hier ervaring mee heeft, laat me dat alsjeblieft weten!
Alvast bedankt.

Penelope
Hoi Penelope,

Wat heeft Quinty altijd gegeten??
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op di 10 feb 2004, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#52076
Hoi Penelope,
Jeuk en ze kunnen niets vinden zeg je :-\.
Dat komt me bekend voor. Onze oudeste J.R. had er ook last van en sinds ik hem Vers Vlees geef is het helemaal over. Hij krabt niet meer en zijn huid is stukken beter. Eigenlijk kan ik tot nu toe zeggen dat het helemaal over is .
Voorheen at hij brokken en als ik het had geweten , had ik hem al lang eerder op Vers vlees gezet ik kan het je echt aan raden hoor.
Groetjes en Succes.
#55679
mijn boerenfox had ook een ernstige jeukaandoening, vooral in de liezen. Sinds ik haar op versvlees heb staan is het over. Het heeft wel 6 weken geduurd voordat het helemaal weg was en in eerste instantie werd het alleen maar erger (ontgifting heet dat he?).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door