Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Moos
#51856
Om te checken of Moos zijn urine zuur genoeg blijft i.v.m. struviet gruis, ben ik vandaag op zoek gegaan naar van de Ph strips.

De Apotheek in dit prutdorpje is maar een aantal uren per dag/per week open, dus het is voor mij i.v.m. school overdag vrij lastig om daar naar van die strips te vragen.

In de dierenwinkel hier hebben ze Ph tests voor zoetwater aquaria. Het meisje van de dierenwinkel heeft voor mij de fabrikant gebeld en volgens hem kon deze test ook gebruikt worden voor urine.

Heeft iemand enig idee of ik deze test dus inderdaad kan gebruiken om Moos' urine te testen, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik verkeerde resultaten krijg :-\

De test heet trouwens Tetra test, en bestaat uit een vloeistof die je toe moet voegen waardoor de urine in dit geval verkleurd.
Die kleurtjes geven dan een bepaalde Ph aan.
Laatst gewijzigd door Moos op vr 13 feb 2004, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#51867
Pff, geen idee of je ook die druppeltjes van Tetra kan gebruiken! Volgens mij kom je daar maar op 1 manier achter... Van het zelfde urine monster de pH waarde met deze Tetra set meten en dan met de strips van de dierenarts (dus hem ook de pH waarde laten meten van hetzelfde urinemonster). Komt de pH waarde overeen, dan werkt het. Zo niet, dan niet.

Tenzij iemand anders zeker weet dat het wel werkt ;D.

Kun je ze niet van jouw dierenarts kopen?

Of probeer het rechtstreeks bij Macherey-Nagel?

http://www.macherey-nagel.com/web/MN-WE ... e=MACHEREY
Door Lizzy
#52072
Moos!!! ATTENTIE ATTENTIE!!!!

Ik heb het bedrijf gevonden waar ik de meetstrips van geleverd heb gekregen. Ik wil best voor jou proberen een doosje te bestellen en dit naar jou op te sturen! (ik weet nog niet of ze leveren aan particulieren enzo. Vorige keer heb ik dus via een vriendin geleverd gekregen).

Als je daar interesse in hebt, laat het me dan weten, dan ga ik het proberen te bestellen voor je.

Groetje, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 10 feb 2004, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Moos
#52077
Lizzy schreef: Moos!!! ATTENTIE ATTENTIE!!!!

Ik heb het bedrijf gevonden waar ik de meetstrips van geleverd heb gekregen. Ik wil best voor jou proberen een doosje te bestellen en dit naar jou op te sturen! (ik weet nog niet of ze leveren aan particulieren enzo. Vorige keer heb ik dus via een vriendin geleverd gekregen).


Als je daar interesse in hebt, laat het me dan weten, dan ga ik het proberen te bestellen voor je.

Groetje, Lizzy

Nou, dan antwoord ik hier ook nog even. Grappig zo die twee fora die langs elkaar heen lopen ;)

Dat vind ik heel lief van je!

Ik ga morgen even langs de apotheek, en als ze ze daar om een of andere reden niet kunnen leveren, zou ik heel graag van je aanbod gebruik willen maken.

Ik laat het je weten!
Laatst gewijzigd door Moos op di 10 feb 2004, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#52082
OK is goed! Nogmaals, ik weet niet of het mij gaat lukken om ze daar te bestellen, maar ik kan het zeker proberen!!

Groetjes en succes en ik hoor het wel, Lizzy
Door Moos
#53141
Ja, ja, ja, ja, ik heb de strips binnen.

Ik heb ze vandaag opgehaald bij de apotheek. Ze hadden ze zowaar, alleen waren ze erg verbaasd dat ik ze wilde kopen. Die vraag hadden ze nog nooit eerder gehad.
De prijs vaststellen was ook lastig, want ze hadden ze dus eigelijk alleen voor eigen gebruik.

Ik heb een doosje met 100 strips die meten van Ph 5 tot Ph 10.
Kan ik wel even mee vooruit ;D

Ik heb net de Ph gemeten, en die was rond de 6. Ietsje hoger dan 6 denk ik, maar absoluut niet eens in de richting van 6.5. Dus ik denk zo'n 6.1/6.2

Dus we gaan goed! Ik ben erg opgelucht nu, hopen dat het goed blijft gaan zo.
Laatst gewijzigd door Moos op vr 13 feb 2004, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#53680
Dit is super goed nieuws! Sowieso dat je de pH strips hebt weten te scoren, maar ook dat de urine gewoon goed zuur is. Gefeliciteerd en houden zo he!
Groetjes, Lizzy
Door Moos
#53842
Lizzy schreef: Dit is super goed nieuws! Sowieso dat je de pH strips hebt weten te scoren, maar ook dat de urine gewoon goed zuur is. Gefeliciteerd en houden zo he!
Groetjes, Lizzy
Ik ben zelf ook onwijs blij! Inderdaad nu hopen dat de Ph zo goed blijft.

Bedankt voor alle hulp en het meedenken, zonder alle tips was ik nooit zo ver gekomen :)
Door Lizzy
#53859
Moos schreef:

Ik ben zelf ook onwijs blij! Inderdaad nu hopen dat de Ph zo goed blijft.

Bedankt voor alle hulp en het meedenken, zonder alle tips was ik nooit zo ver gekomen :)
Graag gedaan! En nu inderdaad maar hopen dat het goed blijft. Als je het nu op ziet lopen (7.0 of hoger ofzo), dan is het misschien een goed idee om vitamine C of cranberry toe te gaan voegen. Dat zou ik niet na 1 keer een te hoge pH waarde meten doen, maar als je een hoge pH waarde meet, dan zou ik het een paar dagen achter elkaar meten. En als het dan 2 of 3 dagen wat te hoog is, dan kan je desnoods aan gaan zuren!

Groetje, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 14 feb 2004, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Moos
#53862
Lizzy schreef: Graag gedaan! En nu inderdaad maar hopen dat het goed blijft. Als je het nu op ziet lopen (7.0 of hoger ofzo), dan is het misschien een goed idee om vitamine C of cranberry toe te gaan voegen. Dat zou ik niet na 1 keer een te hoge pH waarde meten doen, maar als je een hoge pH waarde meet, dan zou ik het een paar dagen achter elkaar meten. En als het dan 2 of 3 dagen wat te hoog is, dan kan je desnoods aan gaan zuren!

Groetje, Lizzy
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, dat is ook een van de redenen waarom ik de Ph zelf wilde testen, zodat ik op tijd in kan grijpen.

Als de Ph oploopt (maar daar gaan we niet van uit, positief denken ;D), dan kom ik hier weer even leuren hoeveel Vit. C ik dan zou moeten geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door