Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Esther1963
#520413
Bij mijn kater Tjeerd (8) is van de week suikerziekte ontdekt, hij werd magerder en dronk veel, ik dacht of hij heeft het aan zijn nieren of hij heeft suikerziekte. Bloed is gecontroleerd en hij had een glucosewaarde van 23 ::), zijn nierwaarde was gelukkig in orde. Nu moet ik 2 x daags 3 eenheden spuiten en vanmorgen was de eerste keer, dit is geen makkelijk klusje want het is niet één van mijn makkelijkste katten (ik heb er 7). Maar nu komt mijn eigenlijke vraag. Er schijnt CB te zijn voor katten met diabetes, heeft iemand hier enige ervaring mee? En betekent dat misschien dat ik van 2 x spuiten per dag naar 1 x spuiten per dag zou kunnen gaan? Ik heb niet nog niet besproken met mijn dierenarts maar die zei dat ik de rest van zijn leven 2 x per dag moest spuiten.

Esther en d'r beestenboel
Door *Robin*
#520417
he gatsie das ook niet nix
ik denk dat de carnibest zeker het proberen waard is
veel katten gaan er erg op vooruit
maar de meeste dierenartsen zijn niet zo vers...gericht zal ik het maar noemen. vaak krijg je weer een soort brokken aangeboden ::)
Door Esther1963
#520490
Robin86 schreef: he gatsie das ook niet nix
ik denk dat de carnibest zeker het proberen waard is
veel katten gaan er erg op vooruit
maar de meeste dierenartsen zijn niet zo vers...gericht zal ik het maar noemen. vaak krijg je weer een soort brokken aangeboden ::)
Nou mijn dierenarts is niet anti vers omdat ik sinds twee maanden ook mijn jonge sheltie met darmproblemen op Bandit heb staan, waar het op dit moment heel goed mee gaat (ff afkloppen ;). Hij heeft het niet gehad over speciale brokken want daar ga ik niet mee akkoord, dat heeft niks met suikerziekte te maken, wel als hij het aan zijn nieren zou hebben. Zaterdag ga ik een proefrol halen van CB, eerst maar eens kijken of hij het lust want hij kent alleen maar brokken.

Esther en d'r beestenboel
Door Rosita
#520535
Ik denk dat als je kat nu nog brokken eet hij zeker minder insuline nodig heeft wanneer je een koolhydraat vrij dieet geeft. Als je kat CB of Bandit lust moet je denk ik daarom wel oppassen dat je niet te veel insuline geeft.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#520679
Ben ik het mee eens.
Bandit en Carnibest hebben allebei een versie zonder koolhydraten voor suikerziekte. Maar als hij al insuline krijgt is het een beetje riskant om hem over te zetten.
Kun je de bloedsuiker zelf controleren?
Je kunt anders gemakkelijk te veel insuline geven. En dat is gevaarlijk!
Door Esther1963
#520741
Hitam schreef: Ben ik het mee eens.
Bandit en Carnibest hebben allebei een versie zonder koolhydraten voor suikerziekte. Maar als hij al insuline krijgt is het een beetje riskant om hem over te zetten.
Kun je de bloedsuiker zelf controleren?
Je kunt anders gemakkelijk te veel insuline geven. En dat is gevaarlijk!
Het is maar goed dat ik het voor de zekerheid hier even navraag want dat is me niet verteld op het verkooppunt. Ik ga het dus nog niet geven en eerst overleggen met mijn dierenarts. Volgende week moet ik toch heen om opnieuw zijn bloed te laten controleren, dit kan ik zelf (nog) niet. Bedankt voor deze (belangrijke) informatie.

Esther en d'r beestenboel
Door Kefraya
#521472
Met een beetje geluk kun je het met alleen cb af en hoef je niet eens meer te spuiten of maar heel weinig! Maar dat moet je wel in goed overeg met je da doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door