Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door charmed
#520354
hoi,

Savannah heeft zojuist een cluster van aanvallen gehad :(

Wil toch nog wat weten qua voeding, wat wordt er aangeraden met voeding i.v.m. en aanvallen. Wat is allemaal veilig voor een hond met aanvallen?

Ook qua snacks, Savannah en ook de andere honden zijn gewend om onderweg iets te krijgen, vooral bij lange wandelingen

Gedroogde pens (long) en dergelijke kunnen ze daar ook aanvallen van krijgen? Zou dat 100% natuurlijk zijn?

Hoe lang is zoiets wat gedroogd is, (uit winkels) houdbaar? Er staat nl. geen houdbaarheidsdatum op.

Wie kan mij hier wat antwoorden op geven. Ben best wel geschrokken. Ze schrok geloof ik wakker en viel meteen om met haar hoofd achterover :(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#520384
Ja, dat blijft schrikken :-\

Mijn wiebeldame krijgt in ieder geval geen commerciële snacks, zelfs niet als ze alleen maar gedroogt zouden zijn of als er opstaat dat ze vrij zouden zijn van conservingmiddelen e.d. Wat dat betreft vertrouw ik dan alleen mezelf. Om safe snacks te maken heb ik een droogmachine aangeschaft en daarin droog ik zelf pensreepjes, in ringen gesneden luchtpijp, stukjes lever, vlees enz. Maar je kunt er ook stukjes long en/of in drogen. Als je een oven hebt kun je daarin ook drogen en sommigen doen het ook in de magnetron, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Door Lil
#520532
Ik ga ook zelf drogen. Bij mij is het niet zo ernstig en uit de allergie zich (alleen maar) in zich helemaal kapot krabben. Ben er zo dus achtergekomen dat in de commerciele koekjes die zonder rotzooi zijn volgens de producent toch nog onder de rotzooi zitten om het houdbaar te maken en lekker te laten uitzien.
Door charmed
#520581
Ik zat te denken aan pensstaafjes en zo om dat nog wel te geven, als ze alleen gedroogd zijn?

En mogen honden met aanvallen wel rijst? Want heb hier alleen nog maar 2 rollen carnibest liggen met rijst er in. Een kip met rijst, en een lam met rijst :(
Vroeg gisteren wat over rijstwavels en toen begonnen ze over granen en granen mag ze niet hebben :(

Zit me suf te piekeren wat gister anders was. Ze heeft wel na het dweilen op een natte vloer gelegen. Ze wilde perse op het natte stuk voor de deur liggen. :(

Angelique schreef: Ja, dat blijft schrikken :-\

Mijn wiebeldame krijgt in ieder geval geen commerciële snacks, zelfs niet als ze alleen maar gedroogt zouden zijn of als er opstaat dat ze vrij zouden zijn van conservingmiddelen e.d. Wat dat betreft vertrouw ik dan alleen mezelf. Om safe snacks te maken heb ik een droogmachine aangeschaft en daarin droog ik zelf pensreepjes, in ringen gesneden luchtpijp, stukjes lever, vlees enz. Maar je kunt er ook stukjes long en/of in drogen. Als je een oven hebt kun je daarin ook drogen en sommigen doen het ook in de magnetron, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door