Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Michelle Vrolijk
#520164
Wie heeft ervaring met Gluco/Chondr. producten voor de hond ? Mijn hond staat sinds januari dit jaar op de Gluco/Ch + Trias Omega van de Groene Os ivm 1 elleboog, maar nou heb ik me laten vertellen dat Sasha's Blend veel beter is omdat daar een soort van lijmend middel in zit. Lex gaat wel veel beter, maar helemaal optimaal is het (nog) niet.

Het is ook een kwestie van proberen natuurlijk, maar er zijn zo veel verschillende producten, dat het bijna ondoenlijk is om alles te proberen.

En, heeft iemand ervaring met Drainage Compositum, Probioforte en Multimilk, ook van de Groene Os ?

Met vrgr
Michelle
Door Lizzy
#520229
Hoi Michelle,
Sascha's Blend bevat:

Extracten van de mosselsoort Perna canaliculus (groenlipmossel), de schelpensoort Haliotis iris (Abalone, zeeoor) en kraakbeen van haaien. Haaienkraakbeen bevat glycosaminoglycanen waarvan chondroïtine sulfaat het belangrijkste bestanddeel is. Groenlipmossel bevat chondroïtine sulfaat, omega 3 vetzuren, aminozuren (glutamine en methionine), vitaminen (Vit E en Vit C) en mineralen (zink, koper en mangaan) (Bierer en Bui, 2002).

===========

Omdat er haaienkraakbeen in zit, valt dit product voor mij af. Ik vind dat haaien niet gevangen zouden mogen worden. De gluco en chondroitine in de meeste andere producten wordt gemaakt van botten van die toch al geslacht worden voor het vlees.

Ik weet niet welke van de specifieke ingredienten een lijmend middel zouden moeten zijn, in Sascha's Blend?

Goed, ik gebruik zelf Gluco/Chondr van de Groene Os. En dit bevalt mij perfect. Ik geef wel om de dag een capsule groenlipmossel aan mijn hond Brutus. Deze heb ik met korting bij de Tuinen gescoord (voor weinig!). Verder geef ik hem een paar keer per week visolie (voor de omega 3 vetzuren). Ik moet zeggen dat ik Trias Omega zelf niet zou gebruiken. Het bevat omega 6 vetzuren waarvan ik vind dat, zeker een rauw gevoerde hond, beslist geen extra omega 6 vetzuren nodig heeft. Ergo, het bevorderd zelfs ontstekingen. Ik zou (als ik jou was) overschakelen naar visolie.

Ik moet zeggen dat het bij Brutus even heeft geduurd voordat ik goed resultaat zag van de Gluco/Chondroitine. En ik heb hem daar ook een poosje Duivelsklauw bij gegeven. Die combinatie hielp hem echt fantastisch! (ook bij De Tuinen, voor weinig!). Toen hij eigenlijk weer perfect liep, ben ik weer gestopt met de Duivelsklauw en nu doet hij het nog steeds erg goed zonder.

Drainage Compositum is een van mijn favoriete reinigingsmiddelen voor honden. Zacht en toch krachtig.

Probioforte en Multimilk heb ik geen ervaring mee. Ik gebruik de probiotica van Akropharma en Solgar en die bevallen mij prima. Maar, ik vind het een goed merk (voor veel middelen), de Groene Os, dus de probiotica zal ook wel goed zijn.
Door geer
#520231
Michelle M. schreef: Wie heeft ervaring met Gluco/Chondr. producten voor de hond ? Mijn hond staat sinds januari dit jaar op de Gluco/Ch + Trias Omega van de Groene Os ivm 1 elleboog, maar nou heb ik me laten vertellen dat Sasha's Blend veel beter is omdat daar een soort van lijmend middel in zit. Lex gaat wel veel beter, maar helemaal optimaal is het (nog) niet.

Het is ook een kwestie van proberen natuurlijk, maar er zijn zo veel verschillende producten, dat het bijna ondoenlijk is om alles te proberen.

En, heeft iemand ervaring met Drainage Compositum, Probioforte en Multimilk, ook van de Groene Os ?

Met vrgr
Michelle
Ja ik! (oke, beroepsmatig ;D)... Voor wat betreft de gluco en de drainage sluit ik me bij Lizzy aan.

De Probio Forte helpt vaak erg goed bij allerhande spijsverteringsproblemen. Met name een verstoorde darmflora. De Multimilk gebruikt Guus ;D als hij last heeft van zijn knie door een sportblessure. Het haalt de zwelling weg, gaat onstekingen tegen en vermindert de pijn. Wordt ook vaak ingezet bij dieren...wat ik ervan weet met goed resultaat!
Door Michelle Vrolijk
#520265
Hoi, wat ben ik blij met jullie :D
Sasha's Blend zegt als enig product keratinesulfaat te bevatten: de lijm van het kraakbeen, die ondermeer de andere bestanddelen ; Glucosamine en chondroitine verlijmt in het kraakbeen. Ik heb eerlijk gezegd geen idee, het zegt me allemaal niks. Lex is mn eerste hond en ik ben dus een behoorlijke leek, die zich wel aan het verdiepen is in voer, voedingssup. en trainingen. Qua gedrag gaat 'ie met sprongen vooruit, nu het lijf nog :)

De trias omega wordt door de G.Os aangeraden in combinatie met de Gluco. Ik zit echter te denken om -als deze pot leeg is- over te stappen naar de Gluco Speciaal en deze te combineren met Teunisbloemolie, ook van de G.O.

Ik had hiervoor vloeibaar schapenvet geprobeerd, waar ook zalmolie in zit, maar dat deed helemaal niks.
Door Michelle Vrolijk
#525519
Toeval ???
Ik ben een paar dagen geleden met pro-bio forte van de Gr.Os gestart en meteen duiken de gedragsproblemen weer op die ik maandenlang niet meer meegemaakt heb: opjagen van andere honden, veel minder gezeglijk etc. Heeft iemand dit eerder bij de hand gehad ? Ik ben dr mee gestopt om te kijken wat er nu gebeurd maar het verbaast me wel.
Door geer
#525535
Michelle M. schreef: Toeval ???
Ik ben een paar dagen geleden met pro-bio forte van de Gr.Os gestart en meteen duiken de gedragsproblemen weer op die ik maandenlang niet meer meegemaakt heb: opjagen van andere honden, veel minder gezeglijk etc. Heeft iemand dit eerder bij de hand gehad ? Ik ben dr mee gestopt om te kijken wat er nu gebeurd maar het verbaast me wel.
Nee, klinkt niet bekend. Het enige dat ik kan bedenken is dat hij gewoon weer beter in zijn vel komt te zitten en zijn 'oude ik' weer naar boven komt? Maar ik heb dit verder nog nooit gehoord, dus het kan ook toeval zijn...
Door Michelle Vrolijk
#525745
heb ik ook aan gedacht, maar hij komt zeker niet vrolijker over, integendeel, dus beter in zn vel is 't denk ik niet. Het blijft voorlopig nog even puzzelen vrees ik.

Mogen honden trouwens geitenkaas hebben? Hij kan niet tegen gewone kaas, hondenkoekjes e.d., die veroorzaken jeuk, maar g'kaas lijkt goed te gaan. Is dit OK ?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door