Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jolly
#51961
ik zit bij Dier&Zorg
wil je daar wat over weten?

ik zelf dus niet he, Chasey dus he ff voor de lolligerts onder ons ;D
Laatst gewijzigd door Jolly op di 10 feb 2004, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#51964
qyan is ook verzekerd bij dier en zorg
www.dierzorg.nl
en ben erg blij dat ik hem daar sinds de eerste dag dat hij bij ons is heb verzekerd.
alles is tot nu toe vergoed, alleen erfelijke afwijkingen aan heupen en ellebogen vallen buiten de vergoeding (ook rontgenfoto's)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#51978
ook Bas is verzekerd bij Dier en Zorg, tot zover geen klachten over hun. De uitbetaling laat soms wel een paar weken op zich wachten maar ach, wat in het vat zit verzuurd niet.

De meest ideale manier om je huisdier te verzekeren is vanaf pup af aan..... later kan het ook nog wel maar dan moet de hele medische historie boven tafel komen en loop je grote kans op uitsluitingen danwel een hele hoge premie.
Door Diegel
#51981
Betalen die verzekeringen ook de prijs van Frontline (ja, ik hoor jullie al, ik vind het ook vreselijk maar hier zitten zoveel teken... :'() e.d. terug?
En vaccinaties, sterilisatie, bevalling e.d.?
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#51983
nee, preventieve medicatie wordt naar mijn weten niet vergoed.

Het ligt aan het pakket dat je kiest of sterilisatie e.d. wel vergoed worden.

Wij hebben (helaas) heel veel baat gehad bij het feit dat we Bas wel verzekerd hebben. Gelukkig had ik hem vanaf dag 1 dat hij hier in huis is (als puppekind van ruim 8 weken) in de verzekering gehad en ik heb al heel veel dingen terug gekregen (er is volgens mij ook geen 100% vergoeding, ik krijg 80% terug).
Door margreet
#51988
Hoi Brenda ik ken alleen maar dier en zorg hoewel lana hebben we in die tijd bij een ander verzekerd maar dat blek naderhand toch niet zo'n bonafide toestand is zelfs bij Radar enzo geweest.
Bij dier en zorg betaal je idd een eigen risico per behandeling. ik zou gewoon even bij je da een folder halen daat staat het allemaal goed in beschreven.
Als je geluk hebt betaal je jaren voor niks,maar als je pech hebt zoals wij met Lana haal je je premie er dik uit.
Ik betaal op het moment voor Nick ongeveer 15 Euro per maand dit is een ziekte en een ongevallen verzekering bij elkaar.
Door Jolly
#51990
ik heb Chasey met 10 maanden oud laten verzekeren, ik had hem toen net dus eerder kon ik het ook niet doen.
Ik heb toen gekozen voor 5 jaar vast met castratie/sterrilisatie. Ook werd hij gechipt, want dat was hij nog niet.
dit alles was voor het bedrag van toen fl.26,15 (€ 12,99) per maand in 2000 en 2001, voor 2002 werd dat € 13,45 voor 2003 werd dat ineens € 17,01 per maand en gingen ze ook van 17,5% eigen bijdrage naar 19% eigen bijdrage. elke jaar komt er 3% ( inflatie iets dergelijks)bij.
Ze vergoeden bijna alles, ik heb de chip, helemaal terug gekregen, de castratie alles min die 17,5% eigen bijdrage, nu is dat geloof ik maar 50% voor zowel chippen als cast/sterri. Ook vergoeden ze geen anti worm/vlo middelen en ook niet de jaarlijkse entingen.
Verder kan je je pakket zo uitgebruik mogelijk maken. Tis atuutlijk wel zo dat ik een zwaardere volgroeide hond heb dan jij dalijk hebt ;D, die premie van mij is nu voor 2004 € 17, 49 per maand voor een volwassen reu met het uiterlijke gewicht van 40 kilo.
Door qyan
#51991
Ivonne schreef: nee, preventieve medicatie wordt naar mijn weten niet vergoed.

Het ligt aan het pakket dat je kiest of sterilisatie e.d. wel vergoed worden.

Wij hebben (helaas) heel veel baat gehad bij het feit dat we Bas wel verzekerd hebben. Gelukkig had ik hem vanaf dag 1 dat hij hier in huis is (als puppekind van ruim 8 weken) in de verzekering gehad en ik heb al heel veel dingen terug gekregen (er is volgens mij ook geen 100% vergoeding, ik krijg 80% terug).


klopt, preventieve medicatie (vaccinatie, ontwormen, parasieten) wordt niet vergoed, wat ik ergens logisch vindt.
volgens mij vergoed geen enkele verzekering dat.
voor sterrilisatie/ castratie kan je het pakket ziektekosten extra afsluiten.
wij hebben dat pakket voor qyan en betalen 14 euro per maand en hebben al ongeveer 2000 euro vergoed gekregen.
dat maandelijkse bedrag hebben we er al lang en breed uit dus, hoe lullig voor qyan ook :'(
je hebt een eigen bijdrage van 19% aan de wel vergoedde aandoeningen.
ik heb er in ieder geval profijt van gehad en nog steeds ;)
Door Jolly
#51996
tja Chasey heeft dan niet zoveel klachten gehad, maar ben toch blij dat ik hem wel heb verzekerd en dat blijft tie ook, ookal zal ik waarschijnlijk niet zoveel gebruik maken van declaraties. Chasey is zo'n wildebras af en toe dat ik me soms wel eens zorgen maak dat hij niet iets breekt. Ook als de meeste honden ouder worden, is het volgens mij net zoals bij de mens "ouderdom komt met gebreken".
Door qyan
#51998
Jolly schreef: tja Chasey heeft dan niet zoveel klachten gehad, maar ben toch blij dat ik hem wel heb verzekerd en dat blijft tie ook, ookal zal ik waarschijnlijk niet zoveel gebruik maken van declaraties. Chasey is zo'n wildebras af en toe dat ik me soms wel eens zorgen maak dat hij niet iets breekt. Ook als de meeste honden ouder worden, is het volgens mij net zoals bij de mens "ouderdom komt met gebreken".
ik had ook liever gehad dat ik niet zoveel hoefde te declareren hoor :-\
maar voor die 14 euro per maand hoef je het zeker niet te laten.
qyan hebben we ook als pup verzekerd, vanaf dag 1 dat hij hier was.
Door qyan
#52000
misschien ook nog wel belangrijk om te noemen met afwijkingen aan heupen en ellebogen.
qyan zijn elleboog is dus verdacht van LPC, hierdoor worden pijnstillers indien voor geschreven voor de ellebogen ook niet meer vergoed.
maar alles wat je voor geschreven krijgt met erfelijke afwijkingen (foto's, alle vervolgconsulten, medicijnen, etc) vallen dus buiten de vergoeding
Laatst gewijzigd door qyan op di 10 feb 2004, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
#52004
Mijn honden zijn niet verzekerd, omdat hier in België zoiets niet bestaat. Het is wel geprobeerd, maar nooit van de grond gekomen.
Echter, de honden van mijn dochter wel en bij Dier en Zorg, het schijnt nl. eigenlijk de enige goede te zijn. Zij heeft al dik de verzekering eruit, omdat ze een hond had met maagtorsie en daar is een hele dure operatie geweest (iets van 2400 gulden als het niet al euro's waren) aan te pas gekomen. Grootste deel terugbetaald door de verzekering. Helaas kwam de operatie, door het geklooi van een dorpsdierenarts die meer veearts was, uiteindelijk voor de hond te laat.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door