Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Spanielgek
#520031
Esther heeft vaak last van de anaalklieren,en die worden elke drie maand bij de trimster geleegd als ze haar trimbeurt weer krijgt[kan het zelf echt niet]
Nu likt ze zo erg onder haar staartje ,is helemaal kaal en rauw geworden.
Ik smeer er nu Calendula zalf op ,maar het helpt echt niet.
Vind het erg vervelend voor haar,maar word er zelf ook een beetje gek van.
Als ik thuis ben waarschuw ik haar [zodat de zalf kan intrekken]maar ben ik niet thuis begint ze het direct weer rauw te likken.
Wat kan ik er nu het beste gebruiken tot ze weer naar de trimster gaat[9 April]en de anaalklieren weer geleegt worden [dan is ook het gelik afgelopen]
Dus wie weet wat ik er het beste op kan smeren dat het rauwe een beetje verzacht word.
Door Spanielgek
#520042
Natasja1974 schreef: Misschien een paar dagen een kap op, zodat ze er niet aan kan likken?
Ja heb ok ook al aan gedacht ,maar dat is eigenlijk niet mogelijk ,omdat ze helemaal blind is[13 jaar ouderdoms staar]en dan word ze wel echt heel erg in de war als ze ook nog met een kap door de kamer moet lopen.
Maar bedankt voor het meedenken.
Door *Natasja*
#520048
Spanielgek schreef: Ja heb ok ook al aan gedacht ,maar dat is eigenlijk niet mogelijk ,omdat ze helemaal blind is[13 jaar ouderdoms staar]en dan word ze wel echt heel erg in de war als ze ook nog met een kap door de kamer moet lopen.
Maar bedankt voor het meedenken.
O, dat is vervelend inderdaad. Ik weet niet wat je erop zou kunnen smeren, maar ik denk dat het het belangrijkste is dat ze er een paar dagen niet aanzit (hoe lastig het ook is...).
Door Peet
#520070
Is het niet mogelijk om tussendoor even naar de trimster of DA te gaan, om die klieren te laten legen?
Waw: niet tot 9 april wachten, want om haar nu nog 2 weken te laten wachten is ook zielig.

Of geef haar een lekker rauw bot zodat ze flink stevige ontlasting krijgt. Dan willen die klieren nog wel eens zelf legen.....

Ik denk niet dat het zin heeft om er iets op te smeren. Het probleem zit in die te volle klieren. :-\
Door pallas
#521012
er zijn toch ook ander soortige 'kappen' dat is 'n soort dikke schuimkraag dan kan ze ook niet likken en toch nog voldoende zien. misschien da vragen?
Door Truus
#521095
Spanielgek schreef: Ben vanavond naar de da geweest ,heeft de anaalklieren uitgedrukt.
Bedankt voor de tips. ;)
Dat zal een hele opluchting zijn. Geef je ook wel eens botten met vlees? Misschien dat de ontlasting dan wat harder wordt zodat ze meer moeite moet doen en dan gelijk haar anaalklier gaat legen.
Vervelend is dat als dit telkens terug keert :-\
Door Maris
#521217
Wat je ook kan doen als het de volgende keer weeer gebeurd haar een onderbroekje aantrekken. Dan kan ze er niet meer zo makkelijk aan likken.

Of anders echt iets vaker tussen door naar de trimster of DA
Door tessa
#521262
Ik zou ze gelijk laten legen, te volle anaalklieren zijn enorm pijnlijk voor de hond en er kunnen hele lelijke abcessen door ontstaan, dan ben je nog verder van huis.
Door Peet
#521518
Spanielgek schreef: Ben vanavond naar de da geweest ,heeft de anaalklieren uitgedrukt.
Bedankt voor de tips. ;)
ahhhh....dat zal haar wel opgelucht hebben.... :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door