Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#52003
Hallo Lizzy,
Joepie!!!!! :D :D :D Eindelijk, eindelijk is het dan gelukt, Frankie en Jaymz hebben daarstraks 'keurig' vlees met bot gegeten! Omdat ik nog steeds geen kippennekjes heb kunnen scoren, heb ik vanmiddag bij de zwijgzame moslimslager vlak bij mijn werk maar weer iets voor de boys gekocht: voor ieder een kalfsrib met (veel!) vlees eraan.
Thuisgekomen een deel van het vlees eraf gesneden voor vanavond laat, en vervolgens ieder van hen een exemplaar aangeboden: Jaymz het kleinste met wel wat piepkleine zachte botjes erin, maar uit voorzorg zonder echte rib, Frankie wel een rib met vlees.
Op strategische afstand van de laatste (zodat ik goed in de gaten kon houden of hij geen rare dingen ging doen, een rib proberen door te slikken, ofzo) heb ik Jaymz, die vorige week vermoedelijk nog wel een stuk bot helemaal naar binnen slikte, zijn tractatie gegeven. Een uiteinde hield ik vast, zodat hij niets in zijn geheel naar binnen kon werken. En YES, meneer kauwde de kleine botjes nu keurig fijn.
Frank was ook druk aan het kauwen geslagen en heeft zo een halve rib naar binnen gewerkt. In stukjes en beetjes dus!! Toen vond ik het voor de eerste keer welletjes en heb ik het afgepakt. Dat laatste wil trouwens ook heel wat zeggen, want tot voor kort liet hij botten niet makkelijk van zich afnemen.
De waterbak staat inmiddels even hoog en de heren liggen innig tevreden om me heen. Ik hoop dat ik het zo goed heb gedaan, maar zelf zie ik weer perspectief in het geven van vlees met bot!
Groetjes!

NB Die moslimslager zegt nu echt niets meer tegen me. Het afgrijzen straalde van hem af toe dat rare Nederlandse mens er namelijk uit flapte dat dat heerlijke vlees VOOR DE HONDEN WAS. Ach ja. ;) ;) ;)
Door Lizzy
#52005
Nou, dit klinkt perfect!!! En dit klinkt vele malen beter als die keer dat hij het bot in 1 keer inslikte ;D. (gelukkig is dat ook helemaal goed afgelopen!). Nee maar echt, dit klinkt zoals het hoort!

Overigens, de Islamitische slager waar ik kom denkt dat wij heeeeeel veeeeeeel vlees eten, Leo en ik en onze familie. En dat terwijl we beide vegetarier zijn ;D.

Groetjes, Lizzy en gefeliciteerd!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door