Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door charmed
#519905
Hoi,

Even een vraagje weer. Ik heb hier een oudere hond lopen, bijna 11 jaar. Ze had een paar weken terug heel veel pijn in de rug. Zoveel dat ze naast me ging liggen janken en ik had echt zoiets van vreemd, dat doet ze anders nooit. De da heeft gekeken en zei dat ze heel veel pijn had. Ik heb Rimadyl meegekregen, want ik weet dat ze heel erge buikpijn krijgt van Metacam. Nu ben ik bang dat ze hier dus ook hetzelfde van heeft. Want ze is misselijk, pakt eigenlijk niets anders meer aan dan haar vlees en ze geeft weer maagsappen over. Elke morgen dus een lege maag :( Kan dit een bijwerking van Rimadyl wezen? Dat bijv. de zuurtegraad in de maag weer hoog wordt?

Ik ga vandaag eens stoppen met de Rimadyl, want ik vind het maar niets dat ze misselijk is en overal aan ruikt. even kjiken of ze nog pijn heeft. Dat zullen we dan snel genoeg merken denk ik.

IK was eventjes terug al gestopt met MSM en Glucosamine/Chondroitine en had andere van hem meegekregen (consequin DS) omdat ze ook nog af en toe door de voorpoten zakte. Na zo'n 8 weken gebruiken heeft ze dus weer heel erge rugpijn gekregen. Ze heeft verder ook niets bijzonders gehad, rennen doet ze eigenlijk niet meer, ze is ook niet ergens vanaf gevallen.

Ik ben inmiddels weer begonnen met de MSM en GLucosamine/Chondroitine ongeveer 14 dagen terug, dus wellicht dat het op dit moment weer goed werkt zodat ze wat minder pijn in de rug heeft. Ze deed het erg goed op de MSM en Glucosamine/Chondroitine, maar omdat al deze bestanddelen ook in de consequin zaten moest ik daar even mee stoppen.
Door Lizzy
#519947
Dit zijn de bijwerkingen van Rimadyl:

Zoals ook voor andere NSAID’s kunnen incidenteel de volgende bijwerkingen worden geconstateerd: braken, diarree, gebrek aan eetlust, gastro-intestinale ulceratie en bloeding. Zeer zelden worden levertoxiciteit, disorientatie, rusteloosheid, nierproblemen en huidproblemen gezien. In uiterst zeldzame gevallen is sterfte geconstateerd. Wanneer zich bijwerkingen voordoen, dient de therapie direct gestaakt te worden en het dier, indien nodig, aanvullend behandeld te worden.

Heb je enig idee wat er loos is met haar rug? Je zou namelijk homeopathische middelen kunnen proberen als het bijv. spondylose of een hernia is ofzo.

Overigens zou je ook Salisprin kunnen proberen als natuurlijke pijnstiller. Dit is van Vitotaal.
Door Peet
#519950
ach, wat zielig...ik zou deze hond toch echt goed laten onderzoeken hoor...een opmerking als "deze hond heeft pijn" ja lekker hoor...daar kan je toch niks mee? ???

Ik zou een foto laten maken en een gericht onderzoek laten doen. Voorzichtig knuffeltje hoor :-*
Door charmed
#519958
Hoi Lizzy,

Ze heeft een vernauwing in de tussenwervels, daar krijgt ze wervel H voor. Maar de Wervel H is net niet voldoende. Ze heeft ook wat spondylose vorming, en ik denk dat nu alles een beetje gaat vastzitten.

Van de da mocht ik haar ook niet helemaal stilleggen, dan was het snel afgelopen zei hij. Dus we houden haar op de been. Nu heeft die griep hier geen goed gedaan, want ze hebben minder gelopen als normaal en dat kan ik wel merken.

Ze heeft door haar schildklierafwijking heel veel problemen erbij gekregen, ze heeft door het hele lichaam artrose :( Maar ze heeft nog heel veel plezier in het leven. Dus zolang het gaat laten we haar lekker lopen. En zorgen dat ze zo'n goed mogelijk leventje krijgt.

Ik zal eens gaan kijken of ik Salisprin kan krijgen. Waar kan ik dat halen? Bij de drogist?
Lizzy schreef: Dit zijn de bijwerkingen van Rimadyl:

Zoals ook voor andere NSAID’s kunnen incidenteel de volgende bijwerkingen worden geconstateerd: braken, diarree, gebrek aan eetlust, gastro-intestinale ulceratie en bloeding. Zeer zelden worden levertoxiciteit, disorientatie, rusteloosheid, nierproblemen en huidproblemen gezien. In uiterst zeldzame gevallen is sterfte geconstateerd. Wanneer zich bijwerkingen voordoen, dient de therapie direct gestaakt te worden en het dier, indien nodig, aanvullend behandeld te worden.

Heb je enig idee wat er loos is met haar rug? Je zou namelijk homeopathische middelen kunnen proberen als het bijv. spondylose of een hernia is ofzo.

Overigens zou je ook Salisprin kunnen proberen als natuurlijke pijnstiller. Dit is van Vitotaal.
Door charmed
#519961
IK weet wel wat er aan de hand is. Maar ik moest toen gewoon even zeker weten of het pijn was of Verlatingsangst waarom ze zat te janken. Pijn was het dus. Ik denk als de MSM en De Glucosamine/Chondroitine ingewerkt is dat ze zich dan weer stukken beter zal voelen.
Peet schreef: ach, wat zielig...ik zou deze hond toch echt goed laten onderzoeken hoor...een opmerking als "deze hond heeft pijn" ja lekker hoor...daar kan je toch niks mee? ???

Ik zou een foto laten maken en een gericht onderzoek laten doen. Voorzichtig knuffeltje hoor :-*
Gebruikersavatar
Door Hitam
#519964
Ooit bij een chiropractor of orthomanueel therapeut geweest? Kan heel goed helpen bij rugproblemen.
Evenals acupunctuur.

Verder heeft de Groene Os een pijnstiller op natuurlijke basis die vriendelijk is voor maag en darmen. Te verkrijgen bij verkooppunten van Puur natuur of via internet via www.gezonddier.nl
Door tieneke
#519969
Zou toch eens de hond laten onderzoeken/behandelen door een osteopate of fysio ;)
Kunnen ze zelfs met deze klachten gigantisch van opknappen,konstant pijn en medicijnen lijkt mij niet zo prettig voor een hond.
Door charmed
#519971
Hoi,

We hebben wel lang getwijfeld om met haar naar Noorden te gaan, maar ik denk dat ze niet goed meer zal herstellen na zo'n kraakbeurt om het zo even te zeggen. Ik weet niet bij een jonge fitte gezonde hond durf ik dat wel aan. Onze Ylanie is er wel eens geweest. Die is ook gekraakt, dat heeft niet zo lang geholpen. Een jonge fitte hond heeft het vermogen zich te herstellen, bij kalin ben ik bang als ze nog meer pijn krijgt dat ze zich niet zal herstellen.

Het ging goed met de MSM en de glucosamine/chondroitine, dus ik hoop dat het snel weer werkt bij haar en dan haal ik haar er ook niet meer af. Kan nog wel de dosering verhogen van MSM, ben bij een lage dosering begonnen. Dus dat kan ik nog doen.

Is dat dezelfde pijnstiller als wat Lizzy geschreven heeft?
Hitam schreef: Ooit bij een chiropractor of orthomanueel therapeut geweest? Kan heel goed helpen bij rugproblemen.
Evenals acupunctuur.

Verder heeft de Groene Os een pijnstiller op natuurlijke basis die vriendelijk is voor maag en darmen. Te verkrijgen bij verkooppunten van Puur natuur of via internet via http://www.gezonddier.nl
Door workingmalinois
#519972
Ik ben het zeker eens met Tannetje en Tieneke.
Een goede osteopaat kan in een dergelijk geval wonderen doen!

Weet niet waar je woont, maar als het in België moest zijn kan ik je 2 heel goede adressen bezorgen!
Door charmed
#519973
Ze heeft altijd bij Fysio gelopen, ik ga haar ook even bellen. Ik weet hoeveel baat ze er bij kan hebben. Alleen de fysio is ene paar keer verhuisd dus het is een beetje uit het zicht gekomen. Ik lag daar vannacht toch al aan te denken. Tis ook voor t eerst dat ze zich weer wat slechter voelt in 1 1/2 jaar tijd, na het stoppen van de fysio.

Echte medicijnen krjigt ze niet zoveel. Wervel H van MacSamuel zal altijd nodig zijn. En haar schildkliermedicijnen ook. Verder zijn Glucosemine/Chondroitine en MSM voedingssupplementen. Ze heeft nu alleen een dag of 11 pijnstiling gehad, om even de ergste pijn door te komen. Die ze normaal niet zo erg heeft de pijn
tieneke schreef: Zou toch eens de hond laten onderzoeken/behandelen door een osteopate of fysio ;)
Kunnen ze zelfs met deze klachten gigantisch van opknappen,konstant pijn en medicijnen lijkt mij niet zo prettig voor een hond.
Door charmed
#519975
ZOals ik al zei, ik denk toch dat ze het vermogen niet heeft om te herstellen na zo'n kraakbeurt. Ik heb gezien hoe dat bij Ylanie ging en dat ging zeker niet zachthandig.

Ik ga met haar even naar onze vaste Fysiotherapeute, ze heeft 3 honden van mij behandeld in het verleden.
workingmalinois schreef: Ik ben het zeker eens met Tannetje en Tieneke.
Een goede osteopaat kan in een dergelijk geval wonderen doen!

Weet niet waar je woont, maar als het in België moest zijn kan ik je 2 heel goede adressen bezorgen!
Door workingmalinois
#519976
Normaal is een behandeling bij de osteopaat heel zacht en er wordt nooit onnodig gekraakt.
Ik heb nog nooit een hond weten pijn hebben tijdens de behandeling. Meestal genieten ze er zelfs van.

Dat in combinatie met de juiste homeopatie kan je hond vrijwel zeker helpen en dit zonder schadelijke bijwerkingen!
Door Truus
#519986
Hoi, Timo had ook enorme rugproblemen, hij had een beginnende hernia. Doormiddel van een injectie in de bloedbaan is de druk weggenomen. Daarna naar een dieren/paarden fysiotherapeut gegaan, hij heeft daar verschillende behandelingen gehad en we kregen "huiswerk"mee.
Nu loopt hij weer zonder pijn. Ik kan het je echt aanraden.
Door Lizzy
#519998
Hitam schreef: Ooit bij een chiropractor of orthomanueel therapeut geweest? Kan heel goed helpen bij rugproblemen.
Evenals acupunctuur.

Verder heeft de Groene Os een pijnstiller op natuurlijke basis die vriendelijk is voor maag en darmen. Te verkrijgen bij verkooppunten van Puur natuur of via internet via http://www.gezonddier.nl
Ohhwww, waarschijnlijk zit ik met mijn neus te kijken hoor Tannetje, maar hoe heet deze pijnstiller, want ik kan 'm niet vinden...
Door Mevroi Kruim
#520133
Onze paardjes zijn ook een aantal keren door een ostheopaat behandeld en niks kraken. Heel rustig en zachtjes, het deed ze totaal geen pijn, ze stonden er lekker bij te slapen. Daarna liepen ze allemaal gelijk een stuk beter. Inclusief de oma van 24.
Een echte kraak-behandeling zou ik zeker niet doen maar een beetje dier-ostheopaat zou moeten kunnen beoordelen wat een oude hond met artrose aankan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door