Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door laura
#51902
Morgen ga ik naar een slager samen met Jose, spannend.
Daar kunnen we dus ook pens halen. Is dit orgaanvlees of niet?? Volgens mij is de maag wel een orgaan niet?
Door Jose
#51950
Ja hoor pens is orgaan. En het staat al klaar voor je in zakjes. Van ongeveer 500 gr aan een stuk en vuil dus lekker gezond. En als ik het goed begrepen hed na de pens ze een bodje laten kluiven en je hebt weer een dagmaaltje. Maar goed ik begin ook pas net. ;D
Door Lizzy
#51970
Ja, pens is orgaanvlees. Hartstikke gezond! (tenminste, vuile pens). Geef eerst een kleiner lapje pens of houd het vast om te kijken wat jouw hond er mee doet. Het mooiste is namelijk als hij er aan gaat rukken en sleuren! Een goede tandenborstel! Maar sommige honden schrokken het in 1 keer naar binnen, zonder het in stukken te scheuren. En soms kotsen ze dat dus weer uit >:( (die van mij doet dat dus).

Je moet niet iedere dag pens + botje geven, want dat is niet afwisselend genoeg, maar af en toe een menu van een lap pens (desnoods ook een rauw eitje) en daarna een botje: dat vinden honden niet echt vervelend ;D.

Groetjes, Lizzy
Door jeanne
#51974
vandaag toevallig pens met kippennekjes op het menu, madam staat al te zeuren bij het aanrecht, want het is nog te koud.
Door laura
#52201
Wij wonen op een flat, dus dit soort dingen geven is lastig. We zijn van plan om tosca haar maaltijd maar in het bos te geven na een wandeling. Even rust op de plaats en haar laten genieten. Vooral als ze ermee gaat sleuren en trekken wil ik dat liever niet in mijn huis hebben.... Een bot wil gelukkig wel goed.
We zullen wel zien hoe het gaat....
Door Lupa
#52204
Laura, hoe het zit met andere honden die in het bos lopen?
Door laura
#52234
Onze hond is altijd vrij agressief. :( Ze kan niet loslopen als er andere honden zijn. We gaan vrijwel elke avond na 21.00 een uurtje naar het bos. Dan kan ze even lekker los en haar energie kwijt!
Dan wilde ik na de wandeling een stuk pens geven....
Geen andere hondjes te bekennen dus..... ;) ;)
Door Lupa
#52287
Ok ;)
want je zou flink knok partij aan over kunnen houden.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#52312
Persoonlijk zou ik liever niet aansluitend aan een wandeling eten geven. Zeker niet als de hond los heeft mogen uitrennen. Ik wacht dan altijd liever een uurtje tot ze tot rust zijn gekomen en dan geef ik pas eten.
Door laura
#52319
Daar zat ik dus ook al aan te denken. Over het algemeen is ze 's avonds niet zo vermoeid van het wandelen maar ja...

Ik ga vanmiddag voor t eerst pens halen, eerst maar eens kijken hoeerg het stinkt.
Ik heb wel eens een pens leeg geschept van een levende koe.... Je hand stinkt 2 weken later nog...
Door jelle
#52343
Kun je het niet ergens anders dan in de woonkamer geven? De badkamer voor mijn part? Dan haal je nadien even een dweil er door heen en het is weer schoon.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door