Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door **ilse**
#519337
onze hond eet nu ongeveer 3 maanden kvv, eerst duck, en nu sinds een maandje carnibest. ze vind het er lekker en gaat er erg goed op! nu hbe ik van iemand eendenekjesgekregen, maar hoe ga ik die geven? en moet dat als lekkernij of verminder ik de carnibest? ze is trouwens wel een beetje schrokker dus moet ik verder nog ergens goed opletten of ....?
ik zou graag van jullie als ervaren barfers horen hoe en wat. Alvast bedankt, ilse
Door 202spots
#519340
Je kan de nek eerst met de hamer platslaan en dan met washandje de nek vast houden terwijl je de hond kleine stukjes laat afbijten 8)
Je kan als maaltijd de nek en dan minder carnibest geven, of je kan als tussendoortje geven.
Door tieneke
#519345
Zeker hier met superlange en dikke eendennekken ben ik zelfs bij Tinus nog voorzichtig en knip ze voor hem door de helft,hij zou ze zo doorslikken.
Door **ilse**
#519371
ik heb de nekjes nog niet gezien, ze liggen in de vriezer bij mijn moder, maar iniedergeval bedankt voor de reactie's. ik ga het voorzichtig proberen en laat het weten als ze ze gehad heeft. het is haar eerste bot ervaring, of kan ikbeter iets anders eerst geven?
Door tieneke
#519374
bakkertje1 schreef: ik heb de nekjes nog niet gezien, ze liggen in de vriezer bij mijn moder, maar iniedergeval bedankt voor de reactie's. ik ga het voorzichtig proberen en laat het weten als ze ze gehad heeft. het is haar eerste bot ervaring, of kan ikbeter iets anders eerst geven?
Als je ze goed platmept met een hamer en ze vasthoudt en er bijblijft kan er echt niets mis gaan.
Door 202spots
#519380
Meestal word als eerste bot de kipnek of kipvleugel gegeven.
Kippe nek is misschien iets zachter dan eend nek,maar zolang je de eend goed plat slaat dan kan 't wel hoor.
Succes! ;)
Door **ilse**
#519913
ik denk dat ik vanmiddag maar eens op de markt ga kijken voor kipenvleugels of nekjes, mijn meder heeft het te druk en ik heb geen zin om 45 km te gaan rijden!!! ik denk dat ze inmiddels wel toe is aan een beetje meer kluifwerk. Ze is altijd zo klaar met haar kvv, maar ze doet het zichtbaar beter dan voorheen, geen rode oogjes meer, geen rode vlekken op haar buik, enz, echt geweldig!! ;D
Door **ilse**
#521521
ik vandaag kippenvleugeltjes gekocht, toch maar ff voor de zekerheid een beetje rustig aan beginnen. ze was erg lang alleen geweest, soms loopt het wel eens erg uit zonder dat je dat eienlijk wilt, maar ik dacht kom, ik verwen d'r ff extra.
Vleugeltje gepakt, ff geknipt, gemept, en toen .....
Ach wat heeft dat hondekind genoten, nog eentje dan maar, en knakerdeknak wat een geluiden maar helemaal voldaan aan het slapen!!
ik denk dat ik dt wel ga uitbreiden :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door