Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door avalon
#51928
Ik heb twee kleine kippetjes en eingelijk durf ik het niet goed te geven. (vind het toch een beetje eng). Ze hebben al vaker onderdelen van een kip op (zoals de vleugels, filet, nekjes en karbonade) maar nog nooit een hele kip. Zou die niet te groot zijn voor mijn honden, of is het beter als ik ieder een halve geef? Moet er dan nog iets aan toegevoegd worden? en moet ik dan ook even het water wegzetten als ze het op hebben ivm de hh bot? Is het gelijk voldoende voor de hele dag of is het beter om de kip te verdelen over 2 maaltijden? Ja ik weet het het zijn veel vragen, maar ik heb tot nog toe alleen maar onderdelen gegeven, en verder kvv.
Door An
#51937
Ik geef 1 keer op de week iedere hond hier een halve kip, met natuurlijk een GFmixje bij. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht en gewoon gegeven en alles is goedgekomen hoor ;) En is een halve kip eigenlijk wat veel voor je honden dan geef je de dag erna wat minder te eten, zo los ik het wel is op ;)
Door jeanne
#51965
Ik had hier een soepkip van bijna 2 kilo, die heb ik dus wel in drieen gedeeld, en het vleugeltje even ingeknipt. Ik vond het ook eng, en ben er met mijn neus bovenop gaan zitten en heb haar de hele dag in de gaten gehouden ;D
Door Lizzy
#51966
Hoi Renate, hoeveel weegt de kip? Je kunt de kip ook goed door de helft hakken (flink scherp mes of bijltje) en ieder de helft geven.
Groetjes, Lizzy
Door jeanne
#51967
ik heb de kip gewoon met een keukenschaar in stukken geknipt, dwars door het bot heen ;)
Door debbymuch
#52053
laatst vond ik een hele ook te veel,ze hebben de helft ieder gehad,en heb de poot eraf gehaald.
Door avalon
#52571
Ik heb de kippetjes nog niet op de weegschaal gehad, maar ze zijn kleiner dan de soepkip. Ik denk dat ik de kip gewoon in twee deel en ieder een halve kip geef, maar ik wacht nog ff tot het weekend, dan kan ik ze de hele dag in de gaten houden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door