Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door H.F.E.R.
#513647
Vandaag opgemerkt dat Odin (12 weken) zijn haartjes op z'n kopje dunner zijn geworden, het lijkt wel of hij een kaal plekje gaat krijgen. Voor de rest is hij in orde, hij eet en speelt zoals anders. Hij heeft ook wel wat roos. Is er iemand die dit herkent of weet hoe dit kan komen?
Afbeelding
Door Femke
#513651
H.F.E.R. schreef: Vandaag opgemerkt dat Odin (12 weken) zijn haartjes op z'n kopje dunner zijn geworden, het lijkt wel of hij een kaal plekje gaat krijgen. Voor de rest is hij in orde, hij eet en speelt zoals anders. Hij heeft ook wel wat roos. Is er iemand die dit herkent of weet hoe dit kan komen?
Afbeelding

Komt dit niet doordat hij zijn nesthaar aan het kwijtraken is? Sunday was ook een heel 'wollige' pup maar vanaf een week of 15 werd zijn vacht veel dunner en kwamen er glanzende, gladde haren voor terug.
Ook die schilferige huid kan daarmee te maken hebben. Geef hem anders eens was visolie extra.
Door Marianneke
#517731
Waar zit dat kale plekje eigenlijk? Toevallig net voor zijn oor??
Laatst gewijzigd door Marianneke op za 25 mar 2006, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door H.F.E.R.
#518729
Nee hoor op zijn schedel, maar de haartjes beginnen langzaam terug te groeien. Ik herinnerde me later dat ik eens een deodorant heb gebruikt, ook op zijn kopje. Waarschijnlijk een allergische reactie of zo. Het is alleszins géén demodex.

Wat heb jij een mooie poezen zeg. Vroeger ook altijd katten gehad. Odin is mijn eerste hond.

groetjes
Door Marianneke
#518771
Fijn dat het opgelost is zeg!

Bedankt voor je complimenten voor mijn katten. Mooi foxje ook he, Pan heet ze, herken je haar niet? ;D
Door K@rin
#518815
H.F.E.R. schreef: Ik herinnerde me later dat ik eens een deodorant heb gebruikt, ook op zijn kopje.
deodorant op een hond ??? ??? ???
Door Truus
#518857
H.F.E.R. schreef: Ja,.. geen Chanel of Dior he! Speciale deo voor honden natuurlijk of wat dacht je!
Ik zou geen geurtje op de honden doen, je haalt dan de eigen geur weg waardoor het een raar effect teweeg kan brengen bij andere honden.
Door geer
#518859
Truus schreef: Ik zou geen geurtje op de honden doen, je haalt dan de eigen geur weg waardoor het een raar effect teweeg kan brengen bij andere honden.
Nah, dat valt wel mee... De meeste natuurlijke anti-vlo en teek sprays hebben ook een vrij sterke lucht.

Ik weet dat de Tasman Deospray redelijk veel wordt gebruikt om de loopsheid te maskeren...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door