Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door daydo
#518120
Ik weet niet goed waar ik dit kan plaatsen :-\ :-\
De teef van vrienden z'on 100m hier vandaan is loops.
Mijn reu van 2j vertikt het hier om ook maar iets te eten.
Dat komt vaker voor bij een reu ::)
De teef van de buren is nu 1j en kan dus ook ieder moment loops worden, dat word plezant ;D
Mijn vraag is nu hoe lang kunnen ze dat volhouden :-\ :-\
Bestaat er iets van kruiden die de eetlust opwekt of heeft dat geen zin.
Ik maak me (nog) geen zorgen t'is pas de eerste dag.
Maar zijn er reuen die hunzelf echt verhongeren of gaat het zover niet :-\ :-\
Door 202spots
#518234
Ik heb hier geen ervaring mee...maar ik denk dat wanneer ie ECHT honger krijgt, dat ie vanzelf wel gaat eten hoor.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#518298
Sommige reuen kunnen dit lang volhouden en die komen er dan ook vermagert uit de strijdt, maar je zult het moeten uitzitten want er is niets dat ze aan het eten krijgt , behalve dan dat de loopsheid van de teven in de buurt over is.
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 27 mar 2006, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#518312
Kai van mij heeft soms 1 week niet gegeten van hitsigheid en hij was echt een gratenbaal, maar uiteindelijk gaan ze wel eten hoor.
Door Mevroi Kruim
#518465
Mogens Eliasen vertelde tijdens zijn lezing dat zijn reuen in het voorjaar soms 4 weken niet eten vanwege de leuke dames. Dan worden ze dus dun, en daarna vreten ze het er weer aan.
Door Lil
#518487
Hier was dat ook altijd een probleem, beesie viel tot zes kilo af. Uiteindelijk leide het tot een chronische prostaatontsteking (dat op zoek zijn naar de dames, niet het niet eten), nu dus gecastreerd en ik verlang terug naar de weken dat hij vroeger niet at. Heeft hier nooit problemen van ondervonden, behalve dat hij dus dun werd.
Door Doedels
#518807
Misschien werkt Prodier Geslachtsdrift of hop om de geslachtsdrift te temperen. Bij mijn hond heeft prodier goed gewerkt, maar hij werd er een beetje depri van. Vroeger had ik een Teckel die ook weken niet at als er een loopse dame in de buurt was. Het was een kwestie van uitzingen. Na afloop at hij het er weer vlot aan, maar leuk is anders :(
Door lyadeh
#519327
Wij hebben er hier ook een zitten!!!Ik maakte me al grote zorgen om zijn eet gedrag maar ik zie dat ik dat niet hoef te doen.Dit kan dus nog wel even duren!!Wij hebben hier 3 hele leuke teven in de straat!!Balen!!Gelukkig eet hij af en toe een homp gehakt uit het vuistje,krijgt hij toch nog iets naar binnen. >:(
Door Ike
#519334
Ken het probleem hier ook, nou hongert Ike zich niet uit maar gaat wel vreselijk lopen "mutsen"met zijn eten, het gaat uiteindelijk wel eer over maar 't idd heel vervelend!
Door Madame
#519909
Ook ik ken het probleem. Mijn allereerste reu (15 jaar geleden) presteerde het om drie weken niet te eten, zelfs niet iets lekkers. Ik werd er gek van. Je zag hem helemaal invallen. Maar mijn DA zei, maak je niet druk, een gezonde hond kan dit aan. Het is de natuur. De ene reu heeft er natuurlijk meer "last" van als de andere.
Wat ik tegenwoordig dus doe, als ik merk dat een teef hier loops wordt/is, ga ik meteen de reuen een bijna dubbele hoeveelheid voer geven. Dit werkt perfect. Gelukkig blijven ze hier wel iets eten, maar het is het minimale.
Zodra ze dan weer gewoon eten, geef ik nog een week wat extra's en ze zijn ze weer op hun normale gewicht.

Maar ja daar heb je nu natuurlijk niks aan. Kan alleen maar zeggen hij gaat vanzelf wel weer eten.
Wat nog wel is wil helpen, ga een lekkere wandeling met hem maken(is afleiding) en neem dan iets wat hij heel lekker vind te eten mee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door