Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#518102
Vorige week op strandwandeling geweest. Kwam er ook een hond mee die niet met andere (dominante) honden over weg kan...resultaat echte knokpartij. (eerste keer dat ik dat meemaak met Nox)

honden uitelkaar gehaald en verder hebben we veel afstand gehouden zodat het goed ging.

Nox mankte wat maar leek geen grote wonden te hebben behalve 'n ei van 'n bloeduitstorting op de flank.
verderwas er niets aan de hand en het was ook weer snel over. (dacht ik)
Nu zag ik twee dagen terug dat ze ook een paar korsten op de borst had , maar het leek me goed te genezen.
Helaas na de training vandaag dik ei tussen de poten op het borstbeen zeg maar...baal :(

morgen maar naar de d.a. want het lijkt mij 'n abces...ik hoop dat ze geen antibiotica nodig heeft...

kan ik haar wat geven voor extra snel herstel??
Laatst gewijzigd door pallas op ma 27 mar 2006, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#518117
Vitamine C, tot wel 1000 a 1500 mg (Nox kan daar diarree van krijgen - indien dat het geval is : minder geven). Verder kun je echinacea extra forte van Bloem geven (drogist). Dat bevat plantago en cat's claw en dat is wel erg heilzaam.
Door pallas
#518219
Angelique schreef: Als er nog korsten opzitten, week die dan los zodat het vuil eruit kan.
nee geen kortsen te bekennen, het waren ook maar twee kleine plekjes,waarschijnlijk van de hoektanden van de vechtersbaas . het probleem is dus ook gekomen doordat de wonden te snel zijn genezen en de bacterien dus opgesloten werden, ik kan er nu dus niks meer mee behalve hopen dat het abces niet open gesneden hoeft te worden. :-\
Door pallas
#518689
Nou vandaag dus geweest.
is er 'n nieuwe da bij gekomen in de praktijk.
Nox onderzocht; hij kon er niets meer aan doen ab. heeft nu ook geen zin meer.
Als ik direct gekomen was had hij ab.gegeven en ik had mijn hond moeten nakijken na het gevecht. ::)

had ik toch gedaan zei ik!
maar dus niet goed genoeg , zei hij!

ik was niet van plan met en welles nietus discussie te beginnen :( dus heb ik mijn mond maar gehouden.
na aandringen (!)wou hij me wel vertellen dat de ontsteking waarschijnlijk vanzelf over zou gaan.
ook moest ik nog doorzeuren over hoe het dan moet met trainen enz... hij gaf een paar vage antwoorden en daar moest ik het kennelijk mee doen. >:(

Ik ga mijn hond toch geen antibiotica uit voorzorg geven!!!??? je bent zo een maand verder om de darmen weer gehel normaal te krijgen

nog 'n enting en dan de rekening...

Didot hadden we ook mee maar om dat verhaal erbij te zetten gaat wel erg lang duren.

kortom, geen advies en wel tig euri lichter stap je de deur weer uit. met een fikse kater >:(

volgende keer vraag ik wel om mijn eigen d.a.!!
#518750
Ik heb met een van mijn honden ook eens zoiets gehad, maar dan in de poot. Niks aan te zien na het gevecht maar een paar dagen later net een olifantspoot. Zij kreeg wel ab, maar het beste heeft volgens mij geholpen het weken in een Biotexbadje. Ik deed dat 3 x per dag en verder had ze er een nat verband omheen. Misschien is dat voor Nox ook te doen? Het zit natuurlijk niet echt gunstig, maar pappen en nathouden lukt misschien nog.
Door pallas
#518754
Kruimel schreef: Ik heb met een van mijn honden ook eens zoiets gehad, maar dan in de poot. Niks aan te zien na het gevecht maar een paar dagen later net een olifantspoot. Zij kreeg wel ab, maar het beste heeft volgens mij geholpen het weken in een Biotexbadje. Ik deed dat 3 x per dag en verder had ze er een nat verband omheen. Misschien is dat voor Nox ook te doen? Het zit natuurlijk niet echt gunstig, maar pappen en nathouden lukt misschien nog.



had je hond nog korsten op z'n poot??
#519311
Nee, de gaatjes waren dicht en nauwelijks te vinden in de vacht. Door het weken in de Biotex gingen ze weer open en ging de wond draineren. Ik zette haar een paar keer per dag met de poot in een emmer warm sop en daar bleef ze dan onder protest een tijdje zitten. Daarna deed ik er een compres met sop omheen en daaromheen een plastic zak met sok.
Misschien zou je Nox een hemd kunnen aantrekken dat redelijk strak zit en daar het compres in. In bad zetten om te weken zal hij misschien niet zo'n succes vinden :P
Door pallas
#519378
Kruimel schreef: Nee, de gaatjes waren dicht en nauwelijks te vinden in de vacht. Door het weken in de Biotex gingen ze weer open en ging de wond draineren. Ik zette haar een paar keer per dag met de poot in een emmer warm sop en daar bleef ze dan onder protest een tijdje zitten. Daarna deed ik er een compres met sop omheen en daaromheen een plastic zak met sok.
Misschien zou je Nox een hemd kunnen aantrekken dat redelijk strak zit en daar het compres in. In bad zetten om te weken zal hij misschien niet zo'n succes vinden :P

Ik weet niet of ik dat voorelkaar krijg, de zwelling zit precies tussen haar voorpoten in. en badderen nou ja 'k heb geen bad anders had dat nog wel gekunt. korstjes kan ik echt (niet meer) vinden de huid is ook helemaal gaaf en niet rood ofzo.
Laatst gewijzigd door pallas op di 28 mar 2006, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door