Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door cheeta
#512331
vandaag opde weg een aangereden eend gevonden, mijn voorganger kon het dier niet meer ontwijken :-\
de eend is nog helemaal gaaf
zouden jullie deze aan de hond voeren?
moeten de veren er dan af?
of moet deze eerst in de vriezer?
onze hond 6 maanden krijgt wel vaker karkassen maar nog nooit op deze manier, wat zouden jullie doen?
Door Lizzy
#512336
Ja moeilijk... ik moet zeggen dat er laatst voor ons iemand een fazant aan reed. Op de snelweg. Helaas leefde het dier daarna nog. Wij zijn de snelweg afgegaan en terug gereden. Om het dier uit z'n lijden te verlossen. En mee te nemen. Als het op de snelweg blijft liggen, is het echt 'voor niks gestorven'. Helaas konden we de fazant niet terug vinden.... :'(

Ik denk alleen dat de meeste honden niet dol zijn op wilde eend. Maar, het valt zeker te proberen!! Op zich zeggen de boeken dat je wild moet invriezen. Om eventuele wormen en parasieten te doden. Ik vraag me altijd wel af hoe wolven dat dan doen... die vriezen hun prooi toch ook niet eerst in? Maar eerlijkheidshalve durf ik je daarin geen advies te geven... Iemand?

Qua het plukken: de meeste honden kunnen prima hun prooi zelf plukken. Maar ja, je hebt dan wel je hele tuin vol met veren.... Hier kun je zien hoe een Dalmaat een ongeplukte fazant eet: http://www.barfclub.nl/MaaltijdenZ.htm
Door conleeuw
#512341
Ik zou wel invriezen, hoewel wolven inderdaad niet invriezen hebben zij natuurlijk niet de zelfde levensverwachting en kwaliteit van leven die ik van mijn hond verwacht, dus wat mij betreft even goed invriezen, en dan met veren en al kan je voorschotelen, de een trekt zijn neus op, de ander gaat vrolijk plukken. Plukken ze niet zelf, kan je alsnog aan het plukken slaan en eventueel in stukken snijden delen ;) Ik heb ooit wilde eend voor de kerstmaaltijd gemaakt (6 in totaal, was mijn beurt om kerst maaltijd te maken) ik heb stiekum snags alle eenden geplukt terwijl mijn zoon lag te slapen, Bess heeft mij toen heel mooi geholpen met het plukken, de veren troep in de bijkeuken was met een pen niet te beschrijven ;D
Door ~Joke~
#512597
Ik zou hem net als ander wild eerst invriezen. Ik voer momenteel zelf geen wilde eend meer iv met de vogelgriep. Je weet nooit of zo'n beest iets onder de leden heeft. Zelf zou ik deze eend niet aan de honden durven geven.
Gebruikersavatar
Door cheeta
#518339
Ik heb de eend keurig tien dagen in de vriezer gehad en gisteren na ontdooien aan cheeta gegeven.
Ze stond me stom verbaasd aan te kijken en je zag haar denken, dit ga ik niet eten :-X, dus veren eraf en nog een keer aangeboden, ze liep nog net niet giilend weg, ze wilde er nauwelijks naar kijken :-\.
eendenekken lust ze wel ???, wat een muts, dus de eend ligt in de kliko.
Gebruikersavatar
Door cheeta
#518425
mocht weer zo`n eend niet uitkijken met oversteken :-\( en er zitten hier veel watervogels) dan proberen we het weer, mischien eerst in stukken aanbieden? :-X ik zie mezelf nog niet in de weer met een bijl o.i.d. :-\
Door Lil
#518488
iek dat zou ik dus echt niet kunnen, zoiets meenemen. Daarbij ben ik op dit moment bang voor H5N1.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#518592
Lil schreef: iek dat zou ik dus echt niet kunnen, zoiets meenemen. Daarbij ben ik op dit moment bang voor H5N1.
Nou dan ben je zeker blij dat je niet in Zeeland woont, mijn puppen komen elke dag delen van dode zeevogels netjes bij het vrouwtje brengen
Door conleeuw
#518633
sylvia schreef: Nou dan ben je zeker blij dat je niet in Zeeland woont, mijn puppen komen elke dag delen van dode zeevogels netjes bij het vrouwtje brengen
ook ik heb mij er maar overheen gezet, ik kan echt mijn honden niet binnen opsluiten omdat ik bang ben voor..... waar wij dagelijks lopen zijn heel veel watervogels, en gisteren ook, waar ik wel streng op ben, maar dat ben ik altijd, ik wil niet dat ze dood/ontbindende vogels proeven of eten liefs ook niet echt besnuffelen, dus dan roep ik ze terug, maar ze zijn allen gek op vogelenpoep van watervogels. Ik kan en wil niet continu fitten op ze als ze met hun neus op de grond aan het snuffelen zijn, dus ik ga er maar van uit dat ze niet ergens een besmetting oplopen ;)
Door Lil
#519933
Yep, ben blij dat ik niet bij het water woon, maar gisteren had meneer toch een cadeautje van de kat gekregen. Volgens de buren hadden ze een levende (gezonde) vogel weten te vangen. Is nu toch te laat, want hij was al op toen ik het zag :-X
Door herder_lover
#520153
ik denk dat ik het ook meegenomen had en ingevroren en gegeven. Hier hoef je (nog) niet bang te zijn voor het virus...


maar wat als ik een ontsnapte struisvogel aanrij? hahahaha, of een geit? Hmm, want die lopen wel hier iedere keer net voor je auto langs...
Door tieneke
#520510
herder_lover schreef: ik denk dat ik het ook meegenomen had en ingevroren en gegeven. Hier hoef je (nog) niet bang te zijn voor het virus...


maar wat als ik een ontsnapte struisvogel aanrij? hahahaha, of een geit? Hmm, want die lopen wel hier iedere keer net voor je auto langs...
Die struisvogel vult wel meteen de vriezer tot de nok ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door