Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door zaron
#518502
Hoi
Onze herder heeft al een tijdje last van jeuk.
Eerst gaven we al jaren Vobra brokken
Sinds een maand kreeg hij jeuk en ben ikeen paar weken geleden overgegaan naar kvv van carnibest.
Sinds die tijd is het alleen maar erger geworden.
Hij heeft geen wondjes of rode plekken
Ik ben naar de reformzaak gegaan en daar gaven ze me Mezereum d3 van dr. Vogel mee.
Gebruik het nu een paar dagen (nog weinig verbetering)
Wie kent dit produkt en heeft hier ervaring mee.
gr. Wim
Door Lizzy
#518511
Mezereum D3 wordt gebruikt bij jeuk, huiduitslag, gordelroos, netelroos. Het middel past vooral wanneer de klachten door warmte verergeren. Bij jeuk is er uitslag in de vorm van etterige bultjes. En ook de jeuk verergerd 's nachts.

Dit middel moet maar net bij jouw hond met zijn klachten passen wil het helpen... Ik denk eerlijk gezegd dat een reformwinkel niet de juiste plek is om homeopathische geneesmiddelen voor te laten schrijven bij deze klachten....

Mogelijk dat de klachten verergerd worden door het ontgiften dat hij nu doet. In dat geval vrees ik dat hij door deze periode heen moet. Om het proces van ontgiften te ondersteunen kan Drainage Compositum van de Groene Os helpen.

In gevallen van jeuk wil visolie ook nog wel eens goede diensten bewijzen.

Mocht de jeuk niet snel over gaan, dan moet je misschien een ander merk versvlees gaan geven. Of zelf samen gaan stellen (waarbij je begint met 1 vlees/vleesbot/orgaanvleessoort en dit langzaam uitbouwt).
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door