Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door *wendy*
#517822
Vanochtend hebben mijn jongens voor het eerst CB gehad. Gandor de natuur en Boy de light.
Gandor vind alles wat eten is lekker, dus dat was geen probleem.
Alleen...tsjonge jonge jonge wat is het lang geleden dat ik Boy met lange tanden heb zien eten. :-\ :-\ :-\
Vooral de eerste paar happen was een ellende zeg. De laatste paar ging iets beter, maar hield nog niet over.
We zullen zien wat hij ervan vind na een paar keer eten.

Wat vond ik er zelf van? Tsja weet nog niet.
Ik vind er een sterkere geur aan hangen dan bij de Bibi en het is veel fijner dan de Bibi.
Maar goed we proberen nog ff door natuurlijk. Die 40 kg zal toch opmoeten. Desnoods alleen aan Gandor. ;D
Door Lizzy
#517883
Ja, misschien moet hij inderdaad even wennen. Ik denk overigens ook dat de light versie misschien minder aantrekkelijk ruikt omdat er minder vet in zit?
Door Malamoods
#517886
[quote="Lizzy"]
Ja, misschien moet hij inderdaad even wennen. Ik denk overigens ook dat de light versie misschien minder aantrekkelijk ruikt omdat er minder vet in zit?
[/quote]

Mijn ervaring is dat de light inderdaad minder prettig ruikt, dan de andere cb-varianten. Het is ook wat bloederiger. Volgens mij zit er geen rijst in en daardoor wat losser en vochtiger van structuur....

Rachel.
Door *wendy*
#517900
Bij de light versie van Bibi rukt hij wel de bak bijna uit mijn handen.
Maar zoals gezegd.......we gaan nog ff door.
En moet zeggen dat hij sowieso een beetje ziekjes lijkt vandaag.
Dus wie weet morgen beter. Vanavond krijgt hij ff fytomix voor zijn buikje ;)
Door Indy
#518140
Indy vindt de CB light ook niet te knagen en eet ze dus ook echt niet..ze verhongerd nog liever ::)
Door charmed
#518281
Nee, deze is zeker niet minder aantrekkelijk, daar zit pens in, daarom is het juist aantrekkelijker voor de meeste honden ;)

[quote="Lizzy"]
Ja, misschien moet hij inderdaad even wennen. Ik denk overigens ook dat de light versie misschien minder aantrekkelijk ruikt omdat er minder vet in zit?
[/quote]
Door charmed
#518282
Owh ik heb er de eerste week eentje moeten voeren ;) en nu staat ze te blaffen als het eten komt. Ze is altijd een moeilijke eter geweest onze Savannah. En toen ik de eerste keer carnibest neerzette, had ze zoiets van mwah. De tweede keer mocht ik het zelf opeten, de derde keer mocht ik ook zelf mijn gang gaan, de volgende morgen at ze met lange tanden, die middag mocht ik het zelf weer opeten. Een paar keer heb ik haar echt gevoerd, even op de tong leggen, dan at ze het wel op.

Nu, ze ziet, ze blijft liggen totdat het in de bakjes zit en dan springt ze blaffend op, zo van schiet op, ik heb honger LOL


[quote="pippy"]
Vanochtend hebben mijn jongens voor het eerst CB gehad. Gandor de natuur en Boy de light.
Gandor vind alles wat eten is lekker, dus dat was geen probleem.
Alleen...tsjonge jonge jonge wat is het lang geleden dat ik Boy met lange tanden heb zien eten. :-\ :-\ :-\
Vooral de eerste paar happen was een ellende zeg. De laatste paar ging iets beter, maar hield nog niet over.
We zullen zien wat hij ervan vind na een paar keer eten.

Wat vond ik er zelf van? Tsja weet nog niet.
Ik vind er een sterkere geur aan hangen dan bij de Bibi en het is veel fijner dan de Bibi.
Maar goed we proberen nog ff door natuurlijk. Die 40 kg zal toch opmoeten. Desnoods alleen aan Gandor. ;D
[/quote]
Door charmed
#518283
Wat jij minder lekker vindt (pens) vinden honden juist lekkerder ;)


[quote="Happyhusky"]
Mijn ervaring is dat de light inderdaad minder prettig ruikt, dan de andere cb-varianten. Het is ook wat bloederiger. Volgens mij zit er geen rijst in en daardoor wat losser en vochtiger van structuur....

Rachel.
[/quote]
Door *wendy*
#518289
Vanochtend het deel van Gandor en Boy door elkaar gegooid (natuur en light) en dat verdeeld.
Verrek dat lustte Boy wel ;D
Dus dan ga ik maar de light en de natuur door elkaar hutselen en krijgt Gandor ook maar wat light erdoor. Die vreet toch alles ;D
Door charmed
#518366
Ja dat werkte bij mij ook, heb ik een keertje gedaan. Toen heb ik haar een paar keer laten kiezen tussen natuur en light en ze koos om en om ;)

Suc6 met Boy.. komt vast goed

[quote="pippy"]
Vanochtend het deel van Gandor en Boy door elkaar gegooid (natuur en light) en dat verdeeld.
Verrek dat lustte Boy wel ;D
Dus dan ga ik maar de light en de natuur door elkaar hutselen en krijgt Gandor ook maar wat light erdoor. Die vreet toch alles ;D
[/quote]
Door Lizzy
#518370
[quote="pippy"]
Vanochtend het deel van Gandor en Boy door elkaar gegooid (natuur en light) en dat verdeeld.
Verrek dat lustte Boy wel ;D
Dus dan ga ik maar de light en de natuur door elkaar hutselen en krijgt Gandor ook maar wat light erdoor. Die vreet toch alles ;D
[/quote]

Yep, dan was het toch de light! Ik geloof dat jouw Boy zelf andere ideeen heeft over wel of niet afvallen enzo ;D
Door charmed
#518373
Als mijn honden iets niet lusten eten ze het ook niet op, ook al meng je er iets anders door. Dus dan zouden ze bijv. de light er in laten liggen en de natuur er uit peuzelen LOL


[quote="Lizzy"]
Yep, dan was het toch de light! Ik geloof dat jouw Boy zelf andere ideeen heeft over wel of niet afvallen enzo ;D
[/quote]
Door *wendy*
#518382
[quote="Lizzy"]
Yep, dan was het toch de light! Ik geloof dat jouw Boy zelf andere ideeen heeft over wel of niet afvallen enzo ;D
[/quote]

Hmmm lijkt hij een beetje op zijn vrouwtje denk ik :-[ :-[ :-[

Hij hoeft niet veel kwijt, maar met de natuur moet ik hem zo weinig geven zodat hij niet nog meer aankomt. En dan kijkt hij zo zielug...zo van...is dat alles ???

Maar ja het is zo......en maak de light van CB wel op.
Dan maar iets meer Bibimix (light) tussendoor en Gandor de prut (volgens Boy dan) op peuzelen.
Laatst gewijzigd door *wendy* op ma 27 mar 2006, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door