Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mika3
#517890
onze hond mika reageerd erg slecht op brokken. alle merken en soorten. op carnibest doet hij het erg goed alleen is dat hier nier te krijgen. nu zijn we gisteren begonnen met orgaanvlees vers van de slager. hart/pens en schapen maag. echter met lange tanden eet hij dit. ik heb de stukken klein gesneden en toen ging het iets beter. echter vanochtend een paar stukjes en toen liet hij het staan.
hoe kan ik mika dir goed leren eten.
groeten.
Door Lizzy
#517918
Allereerst, welkom op Barfplaats!

Heb je je al verdiept in het zelf samenstellen van voeding? want het is niet de bedoeling namelijk, dat je alleen orgaanvlees voert. Ik neem aan dat je ook rauwe vleesbotten en spiervlees en groentemixen gaat voeren?

Ik denk dat als Mika wel Carnibest wil eten, dat je voorlopig de boel in kleine stukjes moet blijven snijden en het zeker ook moet combineren met spiervlees en vleesbot. Hoe lang heeft Mika Carnibest gegeten?
Door mika3
#518092
Dat is ook het probleem,..we hebben ons goed verdiept alleen hoe moet je dit allemaal combineren. Gelukkig hebben we voldoende orgaanvlees ::), maar botten en dergelijke wordt moeilijker en dan nog dat Mika dit eet :-\.

Wat zou een goed voerschema kunnen zijn voor een beginner. Ik kan me voorstellen dat Mika moeite krijgt met botten en dergelijke aangezien hij al vreselijk loopt te mutsen over stukken vers vlees. Carnibest heeft hij enkele maanden gehad tussen de brokken door,...maar ook daarbij grotere stukken vlees werend. Enne, hij had vandaag dunne donkergroene ontlasting,.....gaan we te snel? Vergeten we iets? Doen we iets niet goed? Kortom, HELP :D
Door 202spots
#518096
orgaan vlees kan je ook heel even koken of bakken en kijk of 't dan WEL gegeten word.
Door Truus
#518099
Nu zijn sommige honden niet echt dol op orgaanvlees bovendien kunnen ze er van aan de diaree gaan als je dit alleen geeft. Ik zou er toch spiervlees en botten bij geven.
Geef je ook nog brokken?
Laatst gewijzigd door Truus op zo 26 mar 2006, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door