Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Deci
#514220
Sinds een week of 4 voeren wij onze mannen BARF en eerlijk is eerlijk: ze zien er geweldig uit, hun vacht is weer net zo zacht als toen ze nog kittens waren, Lars geeft niet meer over en het grootste voordeel voor ons: de kattenbak stinkt veel minder.

Ik heb echter nog 1 punt van twijfel. Ik weet niet of ze wel genoeg calcium krijgen, want de botten van bijv. drumsticks, kippenvleugels en lamsrib eten ze niet op. Ze haffelen wel al het vlees eraf en Lars knaagt nog wel eens een klein stukkie bot op, maar Inguz is bang dat ie er moe van wordt, vrees ik.
Ze krijgen iedere dag 2 kuikens en ong. 1x per week rauw ei met gemalen eierschaal erdoor. Maar ook hier: het ei wordt vakkundig opgelikt en de eierschaal blijft op de bodem van het bakje liggen... ??? Krijgen ze nu wel genoeg calcium binnen of zit er in de kuikens te weinig?
Is er een andere manier om de eierschalen bij ze naar binnen te krijgen of om ze de botten te laten eten?
Laatst gewijzigd door Deci op zo 19 mar 2006, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#514422
Probeer ze anders dagelijks wat rauwe CB of Bibi te geven, daar zit gemalen kippenbot door. Zo doe ik het ook, en ze vinden het, na ff wennen, nog lekker ook :)
Door Mevroi Kruim
#514615
Alleen de kuikens is welw einig calcium. Ik maal voor mijn ouwe tandeloze knarren de dikkere kippenbotten met de vleesmolen, en ik knip ze ook wel aan kleine stukjes met de snoeischaar. De tandige types eten maar gewoon bot, geen gezeur.
Door Deci
#515191
Het is gelukt!
Ik heb gister stiekem een lepeltje eierschaalpoeder door de vis gemengd en ze hebben het gewoon opgegeten.

@Kruimel:
een vleesmolen heb ik helaas (nog) niet, maar ik denk dat ik de botten maar ff met een hamer te lijf ga. Misschien gaan ze het wel eten als de botten al verbrijzeld zijn

@Nelly:
Lars (de oudste) heeft moeite met kleine stukjes dus ik ben een beetje terughoudend met het geven van kvv. Hij slikt kleinere stukken door zonder te kauwen en moet daarna weer overgeven. Dat is ook de reden dat we ze van de brok gehaald hebben. Maar ik begreep dat de CB voor honden grover is dus misschien is dat een idee.
Door Nelly
#515424
Was vergeten het erbij te zeggen, maar die van mij krijgen ook de kvv voor honden hoor. Enne, kotsen doet iedere kat wel eens.
Door Nelly
#518067
Kruimel schreef: Ja, een van mijn ouwetjes kan flink schrokken en daarna de boel er weer uit gooien. Helaas eet 'ie het dan niet meer op. Geef mij maar honden .... :-X
Daar heb je toch ook honden voor, om de kots van de katten op te ruimen ;D
Door Loeka
#518181
Kruimel schreef: Ja, een van mijn ouwetjes kan flink schrokken en daarna de boel er weer uit gooien. Helaas eet 'ie het dan niet meer op. Geef mij maar honden .... :-X
Euhm, hier eten de katten het vol enthiasiasme weer op. De kots van hunzelf en ook van die van de ander :-X
Door Mevroi Kruim
#518489
Nelly schreef: Daar heb je toch ook honden voor, om de kots van de katten op te ruimen ;D
Ook weer waar, ze worden er helemaal blij van als ze de bekende kokhalsgeluiden horen ;D ;D ;D
Euhm, hier eten de katten het vol enthiasiasme weer op. De kots van hunzelf en ook van die van de ander
:o :o :o :o hoe heb je ze dat geleerd?
Door Loeka
#518688
Kruimel schreef: hoe heb je ze dat geleerd?
Hoe leer ik het af? Hun eigen kots, prima. Maar je weet nooit waarvoor er gekotst wordt. Van de kots van een ander wil ik liever niet dat ze eten 8)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door