Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door fido dido
#516557
Hallo, onze Jack Russell is 15 jaar oud en vertoond dementie verschijnselen. Schrikt van niks, is veel bang, loopt soms de hele nacht door het huis....enz.
Er schijnen medicijen voor te zijn. Heeft er iemand ervaring met deze medicijen voor de hond?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#516575
Ik weet niet wat voor medicijnen je bedoelt maar Cholodin zou in dit geval goed kunnen helpen.
Door mutsie
#516644
Mijn vorige hond had deze verschijnselen ook.
Ging vooral 's nachts door de huiskamer heen lopen, aangezien hij destijds ook snel viel en niet meer op kon staan deed ik geen oog dicht.

Hij zat ook heel erg te bibberen, alsof hij heel bang was.

Mijn hond Dobber heeft destijds een soort prozac gehad waar hij een stuk kalmer van werd.

Karin
Door conleeuw
#516676
Ook Bess loopt door de kamer te kwalen savonds, ook zij is zeker een beetje dement, ik gebruik niets, ik breng haar iedere keer weer naar haar bed, en aai haar dan tot zij weer tot rust komt, dit heb ik nu weken lang herhaald, ze wordt wel wat rustiger, maar over is het zeker niet.
Door fido dido
#517966
Zijn er mensen die ervaring hebben met Cholodin?
De dierenarst en de dierenspeciaalzaak kennen dit middel niet.
Alvast bedankt.
Door Audrina
#517976
Ik heb het (Cholodin) hier een tijdje gebruikt voor mijn oudste hond, maar hij kon niet tegen 1 van de bestanddelen die er in zat en moest telkens overgeven.
Ik heb het toen weggegeven aan iemand anders met een oude hond en zij merkte alleen dat de vacht van de hond zachter werd.
Nu waren deze beide ouwetjes niet dement hoor.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#517988
Mijn oude shih tzu heeft ook last gehad van dementie en dat heb ik een aantal jaar onder controle kunnen houden met homeopathie, het gaat er natuurlijk niet van over maar het verminderd het wel en het remt de voortgang

Barium carbonicum D6, 3 x daags 1 dosis, gedurende 6 tot 8 weken. Combineren met Plumbum Metalicum D12, 2 x daags 1 dosis, gedurende 6 tot 8 weken. Bij goed resultaat de hond dit blijvend blijven geven (Eventueel hogere potentie in overleg met een DA)

( met dank aan de homeopatisch honden bijbel van Atjo Westerhuis )
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 26 mar 2006, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hanny
#518374
Barium carbonicum wordt nu verkocht onder de naam Barita carbonicum.
Toen ik het wilde bestellen, zo'n twee jaar geleden, was het volgens de apotheek uit de handel.
VSM gebeld, alleen de naam is veranderd.
Door fido dido
#518670
Hallo, hartelijk dank voor al jullie reakties.

Van de dierenarts hebben we nu het middel SELGIAN gehad. Hij kende het middel Cholodin niet maar adviseerde ons dus SELGIAN.
Op internet zag ik wel wat het allemaal deed.
Mijn vraag is nu: is er iemand die het middel SELGIAN ook heeft gebruikt voor de hond.
En zo ja wat was het resultaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door