Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nessie
#517800
Ik vraag mij af of iemand dit herkent: Mijn teef heeft haar eerste nest gehad. Dit verliep niet zonder problemen, (eclampsie en vocht te kort) De dierenarts heeft haar nadat de pups weggingen nagekeken en zij vond haar weer goed. Wij echter, vonden haar nog veel te sloom en ze was erg mager. Ze is van mager toen naar heel dik gegaan zonder dat we haar meer te eten hebben gegeven maar ze wilde niet meer wandelen in de buurt. Ze sjokt echt en trekt aan de riem om terug te gaan. Ze produceert geen melk zoals ze eerder voor het nestje deed. Kan zij toch weer schijnzwanger zijn? Wie heeft ook zoiets meegemaakt? Ze wil bijv. nog wel spelen op het strand maar dan alleen korte stukjes. En het valt mij op dat ze veel korte plasjes doet en dat ze qua gedrag humeurig reageert op andere honden ( haar kleine is er dan wel bij). Ze speelt alleen nog maar met haar 'kind'

Groetjes Vanessa
Door 202spots
#517801
Werkt de schildklier normaal?
Kan je d.m.v bloedonderzoek testen.
Door karin2
#517808
hoe oud zijn de pups nu ? maw :hoe lang geleden is zij bevallen en hoe lang zijn de pups al bij haar weg ?
als ik het goed begrijp is er één pup bij haar gebleven ? drinkt hij/zij nog bij mams ?
ik zou ff een bloedtest laten doen bij de Da en ook een urineonderzoek . drinkt zij veel of weinig ?
Door nessie
#517944
bedankt voor je reactie,

Het nestje heeft ze nu bijna een half jaar geleden gekregen. 1 van de kleintjes hebben we gehouden. Ze ziet ook nog af en toe haar andere pups. Die verzorgt ze dan ook meteen door ze likken enz., het is een echt moedertje. De kleine die gebleven is voedt ze heel goed op.Er wordt niet meer bij de moeder gedronken dit moest direct stoppen na twee weken van de da ( eclampsie). We hebben de pups verder met de hand groot gebracht. Ze drinkt zover ik weet normaal en in de sneeuw een paar weken terug kon ik zien dat haar plas gewoon geel is, dus geen rare afscheiding. Verder valt mij op dat ze vaak een droge neus heeft en dat ze heel veel trek heeft ( ze krijgt niet meer) en dat ze ook dingen lust/ lekker vindt die ze eerder niet lustte, zoals banaan enz. Ze heeft ook de neiging om extreem veel contact te zoeken met mensen. Ze wil de hele dag aandacht, het was altijd al een gezelschapsdier maar nu is het als nooit tevoren. Tijdens haar loopsheid vond ze ieder reutje goed, ik moest haar toen ook erg tegenhouden ook dat is nooit zo erg geweest.

Dit is het qua info, denk ik zo. Weten jullie hoe duur zo'n bloedtest en urinetest wordt ongeveer? Ik wil haar laten steraliseren om verdere hormoonproblemen te voorkomen op de manier van laparoscopie maar zij kunnen mij niet vertellen hoe dat uitpakt bij haar en wanneer ze zou moeten.
advies?......

Groetjes
Door conleeuw
#517956
soms worden teven anders in gedrag (rustiger) nadat ze een nestje hebben gehad, maar ik vindt dit best wel extreem, ik zou denk ik toch naar de da gaan voor een consult en eventueel bloed onderzoek, ik weet niet precies hoe duur het is, maar voordat je laat castreren lijk het mij wel van belang dat je weet dat zij verder wel gezond is ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#517977
Het eerste wat in mij opkomt is haar schildklier ik zou dus even een T4 test laten doen bij je da .
Door karin2
#518137
als ze extreem lui is kan dit volgens mij niet meer van haar bevalling en opvoeden van de jongen komen .
zoals sylvia al zegt zou ik haar schildklieren zeker laten nakijken .
voor de prijs kan je misschien naar je dierenarts bellen en vooraf de prijs goed bespreken van de onderzoeken en eventuele sterilisatie , bij veel dierenartsen kan dit ook in stukken betaald worden .
Gebruikersavatar
Door sylvia
#518300
karin2 schreef: als ze extreem lui is kan dit volgens mij niet meer van haar bevalling en opvoeden van de jongen komen .
zoals sylvia al zegt zou ik haar schildklieren zeker laten nakijken .
voor de prijs kan je misschien naar je dierenarts bellen en vooraf de prijs goed bespreken van de onderzoeken en eventuele sterilisatie , bij veel dierenartsen kan dit ook in stukken betaald worden .
Een hond heeft anders dan een kat maar 1 schildklier
Door charmed
#518372
Ik denk dat jou hond heel erg moet aansterken, het is niet niets wat er gebeurd is tijdens dat nest.

Ik zie dat ze adviseren de t4 te laten testen, maar dan moet je ook de tsh waarde laten testen. Niet alle klinieken doen dat standaard.
nessie schreef: Ik vraag mij af of iemand dit herkent: Mijn teef heeft haar eerste nest gehad. Dit verliep niet zonder problemen, (eclampsie en vocht te kort) De dierenarts heeft haar nadat de pups weggingen nagekeken en zij vond haar weer goed. Wij echter, vonden haar nog veel te sloom en ze was erg mager. Ze is van mager toen naar heel dik gegaan zonder dat we haar meer te eten hebben gegeven maar ze wilde niet meer wandelen in de buurt. Ze sjokt echt en trekt aan de riem om terug te gaan. Ze produceert geen melk zoals ze eerder voor het nestje deed. Kan zij toch weer schijnzwanger zijn? Wie heeft ook zoiets meegemaakt? Ze wil bijv. nog wel spelen op het strand maar dan alleen korte stukjes. En het valt mij op dat ze veel korte plasjes doet en dat ze qua gedrag humeurig reageert op andere honden ( haar kleine is er dan wel bij). Ze speelt alleen nog maar met haar 'kind'

Groetjes Vanessa
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door