Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door mutsie
#517906
Na driftig alle menu's en gegevens bestudeerd te hebben onderstaand menu voor mijn honden.

Jesse moet wat afvallen, dus krijgt wat minder, spottie moet wat bijkomen dus krijgt wat meer.

Ik heb vlees en vleesbotten samengevoegd(net zoals huub), aangezien de botten vrij kaal zijn.
Ook heb ik veel vis, ze dit nl. erg lekker en ik kan er goed en betaalbaar aankomen.
Dit is afwisselend panharing, horse makrel of een husselmaaltijd van makreelkoppen, sardines met koolvisfilet. Zalmkop geef ik wel iedere week 1x

Het orgaanvlees is wisselend: de ene week lever en hart van het rund dan andere week van het schaap.
+ enkele maaltijden van kippenmagen en hart.
Ik heb eigenlijk geen nieren.

Als ik alleen lamsrib en geitenrib geef dan wordt de ontlasting knetterhard, dus ik geef er altijd wat bij.

Het spiervlees is ook wisselend, van goedkoper kopvlees tot oncourant rundvlees e.d.

Ik geef 's morgens vooral kip, omdat dat makkelijk mee te nemen is naar het werk.

Graag jullie commentaar !!!

Karin

Afbeelding
Door Lizzy
#517920
Qua percentages kom ik op:
50,7% vleesbot
11,8% orgaanvlees
7,6% pens
15,7% vis
10% groente
Ziet er goed uit!

Volgens mij kom je ook aan heel wat afwisseling. Heb je enig idee wat het percentage kip is dat je geeft?
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 26 mar 2006, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mutsie
#517923
Het percentage kip zal zo'n 40% zijn.
maar dat is dan incl. bot.
(kippennek, karkas, vleugels, karbonade).

Verder geef ik geen los kippenvlees.
Ik heb nu wel eend, dat gaat dan i.p.v. de kipkarbonade.

Bot vind ikzelf veel. Maar het zijn ook grote stukken.
Van de lamsnek bijft nog wel wat over.
Ben wel op zoek naar betere lamsribben, want nu hebben ze vaak te harde ontlasting na zo'n bot, maar probeer hier een goed evenwicht in te vinden.
Maar het gewicht bot kan nogal eens verschillen.

Karin
Door Lizzy
#517951
OK, nou 40% is zeer acceptabel. Meer kip zou ik niet gaan voeren. Vind je zelf 50% vleesbot teveel? Maar je kunt dan natuurlijk ook minder gaan voeren, toch?
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 26 mar 2006, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door