Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jon
#517570
Morgen krijg ik een stukje geiteluchtpijp. Ik heb begrepen dat dit kraakbeen is. Is het dan te rekenen onder bot of onder orgaan?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#517585
Tis vaak echt alleen maar kraakbeen met een vliesje eromheen. Als ik het zo bij het eten geef is het om een "knabbel" in de bak te geven, maar eigenlijk reken ik het nergens bij. Wanneer er nog een stuk long aanbungeld dan kan die bij het orgaanvlees.
Door tieneke
#517622
Haal hier altijd runderluchtpijpen met wat vlees/vet eraan...geef ik zo als knabbeltje en zeker niet als maaltijd ;)
Door Audrina
#517792
Die luchtpijpen schijnen ook een goede bron van chondroitine te zijn, dus goed voor de gewrichtjes. :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#517864
Audrina schreef: Die luchtpijpen schijnen ook een goede bron van chondroitine te zijn, dus goed voor de gewrichtjes. :)
Ah mooi, ik droog er zo'n 4/5 per week en die krijgen ze in ringen als "ganaarbedsnackje". Zijn ze nog gezonder dan ik dacht :D
Door Audrina
#517877
Bij runderluchtpijpen is het iig wel zo, veel chondroïtinesulfaten worden daarvan gemaakt. Dus ik neem aan dat er in luchtpijpen van geiten, schapen, e.d. ook chondroïtine zit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door