Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Saskia C.
#517199
Ik weet dat er geen domme vragen zijn met betrekking tot het barfen. Alleen ben ik me er steeds verder in aan het verdiepen en nu vraag ik me af hoe jullie de groentenmixen maken. Met een sapcentrifuge of met een staafmixer of met een keukenmachine. Ben een leek op het gebied van groentenmixen maken. Hoop dat jullie me verder kunnen helpen zodat ik weet wat ik voor een apparaat moet aanschaffen.
Door 202spots
#517210
Saskia C. schreef: Ik weet dat er geen domme vragen zijn met betrekking tot het barfen. Alleen ben ik me er steeds verder in aan het verdiepen en nu vraag ik me af hoe jullie de groentenmixen maken. Met een sapcentrifuge of met een staafmixer of met een keukenmachine. Ben een leek op het gebied van groentenmixen maken. Hoop dat jullie me verder kunnen helpen zodat ik weet wat ik voor een apparaat moet aanschaffen.
Ik gebruik 'n keukenmachine en juicer..
Wanneer je kleine hoeveel heid maakt dan kan je wel staafmixer of blender gebruiken.
#517636
Bedankt voor de antwoorden. Maar ik zie dat er verschillende apparaten voor gebruikt worden. De reden waarom ik het vraag is omdat ik in de winkel vroeg of je met een blender van 600Watt ook groente kon fijnmaken en mij werd toen verteld dat het alleen voor fruit was en om te mixen ??? Zelf heb ik een oude keukenmachine maar die heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt, omdat het weer zo'n werk is om schoon te maken. Nu had ik op Marktplaats een Sapcentrifuge gezien waar volgens de eigenaar wel groente in geperst kan worden, maar dan vraag ik me weer af of dat dan te dun wordt voor de honden? Maar ik las dat sommige het dus ook doen met zo'n staafmixer, heb je dan nog een van een bepaald Watt nodig om zeker te weten dat hij de groente aan kan? Ik weet het zijn veel vragen, maar ik weet het graag zeker voordat ik iets ga aanschaffen. In ieder geval alvast bedankt voor de antwoorden. En anders ga ik misschien toch maar die oude keukenmachine gebruiken en dan wat water toevoegen om het goed fijn te krijgen.
Laatst gewijzigd door Saskia C. op za 25 mar 2006, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#517725
Mijn keukenmachine heeft de geest gegeven en ik maak nu de mixjes in de sapcentrifuge. dat gaat prima en het wordt lekker fijn gemalen, prut eruit en sap erweer bij dan heb ik altijd de goede dikte voor de mix en meestal geen extra water nodig. alleen met peterselie lukt het niet zo best...hij maalt de blaadjes dat niet zo fijn,maar dat zal de honden niet deren...het gaat er altijd wel in ;D
Door 202spots
#517773
Ik zou 'n Blender wel haast als laatste kiezen...
1) keukenmachien
2) juicer
3)staafmixer
4) blender
5) met de hand raspen
6) met de hand in heeeeeele kleine stukjes hakken ;)
Door Borke
#517847
Kruimel schreef: Met een staafmixer. Maar ik maak nooit grote voorraden voor in de vriezer, ik maak kleine beetjes die ik direct voer. Ik heb zo'n geval van Braun met bijbehorend bakkie en die doet het prima.
Zo heb ik ook mijn eerste mixjes gemaakt om eens te kijken of de hond de mixjes wel wilde eten.
Daarna heb ik een Champion Juicer gekocht en maak ik grote porties tegelijk, dat bevalt me beter.
Door hiram
#517848
een "tell sell"perser zou ideaal zijn omdat je dan veel meet plantencellen kapot kan maken wat een hond niet kan.
ik gebruik een keuken machiene en als tip voor slappe groenten zoals sla enm andijvie en spinazi kun je dr het beste schijfjes/stukjes winterpeen bij doen die zorgen dat de bladeren losgeslagen worden van de wand van de machiene zodat er meer gehakseld wordt.

bij mij eten ze gewoon zo en bak groente (1 maal per week) met daarna sardientjes.
de groente die daarna op het einde van de maaltijd aan de randen blijft plakken meng ik met wat yoghurt zodat ze mooi alles opeten :)
ik heb een mooie foto van mn honden die een bak groente aant leegeten zijn als je wilt wten hoe zoiets dr uit ziet (gemaakt met een keukenmachiene) geef me je email dan stuur ik m door ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door