Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Suzanne
#516962
Hoihoi,
Ik denk, kom ik stuur mijn vrienden van Rodi 's een mail en vraag naar de verhouding spiervlees / orgaanvlees....

SCHOK

Er zit in dit product 80% lamshart en 10% rijst alsmede 10% vitamininen/mineralen.

Dus: uitsluitend hart! Uitsluitend orgaanvlees. Kijk, ik had wel inmiddels na het nodige lezen hier verwacht dat er een groot percentage orgaan in zou zitten, maar ik had NIET verwacht dta her helemaal geen spiervlees in zou zitten.

Gek, ik ben ineens blij met een voorraadje van zo'n 15 zakjes in de vriezer met in willekeurige samenstelling:
biefstuk, kipnekjes, kipmaagjes, kiphartjes.
Ja, ik weet het hoor, daar zit ook nog orgaan tussen, maar ik geloof toch dat ik mij nog 's extra ga inlezen te alhier ;-)

Dan krijgt Merlijntje in het weekend toch zeker 'gewoon vlees' van mij. Ik zie nog wel hoe ik daaraan ga komen, maar uitsluitend lamshart leek me nou niet echt 'gevarieerd eten'....

Zucht.. en ik maar denken dat ik het goed doe met Rodi! Nou is het niet zo dat ik dramatische fouten maak, door 'm dat te voeren natuurlijk, het gaat verder prima met 'm, maar toch... het kan gevarieerder!!!!!

Liefs,
Suzanne
Door mutsie
#516964
Je kan ook een combinatie maken als je toch nog veel rodi hebt.
Beetje rodi lam/rijst + een lamsnek of lamsrib of wat kippennekken erbij

Bij rodi is hart een spier zeker ???

Karin
Gebruikersavatar
Door Angelique
#516968
[quote="Suzanne"]
Hoihoi,
Ik denk, kom ik stuur mijn vrienden van Rodi 's een mail en vraag naar de verhouding spiervlees / orgaanvlees....

SCHOK

Er zit in dit product 80% lamshart en 10% rijst alsmede 10% vitamininen/mineralen.

Dus: uitsluitend hart! Uitsluitend orgaanvlees. Kijk, ik had wel inmiddels na het nodige lezen hier verwacht dat er een groot percentage orgaan in zou zitten, maar ik had NIET verwacht dta her helemaal geen spiervlees in zou zitten.

Gek, ik ben ineens blij met een voorraadje van zo'n 15 zakjes in de vriezer met in willekeurige samenstelling:
biefstuk, kipnekjes, kipmaagjes, kiphartjes.
Ja, ik weet het hoor, daar zit ook nog orgaan tussen, maar ik geloof toch dat ik mij nog 's extra ga inlezen te alhier ;-)

Dan krijgt Merlijntje in het weekend toch zeker 'gewoon vlees' van mij. Ik zie nog wel hoe ik daaraan ga komen, maar uitsluitend lamshart leek me nou niet echt 'gevarieerd eten'....

Zucht.. en ik maar denken dat ik het goed doe met Rodi! Nou is het niet zo dat ik dramatische fouten maak, door 'm dat te voeren natuurlijk, het gaat verder prima met 'm, maar toch... het kan gevarieerder!!!!!

Liefs,
Suzanne

[/quote]

Tja, schep vitamine erbij en voila, zo maak je een hoop stront nog compleet :-X

Blij dat wij barfen ;D
Door tieneke
#517413
[quote="Suzanne"]

Gek, ik ben ineens blij met een voorraadje van zo'n 15 zakjes in de vriezer met in willekeurige samenstelling:
biefstuk, kipnekjes, kipmaagjes, kiphartjes.


[/quote]
Als ik jou was zou ik helemaal geen kvv meer kopen,je vriezer bevat al een paar ingredienten ;)
Is ook nog eens zonder rijst.
Door mutsie
#517472
Ja, totdat je volledig barft en alles binnen hebt duurt best wel even. (bij mij dan).
Je hebt iets in bestelling en dan duurt het nog weer een week of twee langer.

Maar biefstuk is wel een beetje duur hoor vind ikzelf.

Of op de markt : vis! Alsie het lust.

Karin
Door Paul_Barte
#517554
Zo zie je maar weer hoe groot het verschil is in KVV.
De ene soort bevat 0% spiervlees (of je moet hart spiervlees noemen) en de andere soort bevat 40% spiervlees en dat maakt nou net het verschil tussen troep en een goed product. Helaas bepaalt dit ook grotendeels de prijs...
Door tieneke
#517615
[quote="Lizzy"]
Ik ben toch bang dat de prijs weinig zegt over de kwaliteit. Rodi lam&rijst is ongeveer een van de duurste kvv dat er te krijgen is: 500 gram kost 2,36.
[/quote]
Zo...is haast voor niets :-X
Door mutsie
#517672
Lees dit eerst eens
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17448

Volgens mij kan jij beter eerst nog even kvv blijven geven en je eerst goed inlezen over wat jij je hond moet geven. En dat is dus niet alleen vlees.

Hier staan de verschillende merken kvv:
AHV is over het algemeen ook in de supermarkt verkrijgbaar.
Daarnaast wordt hier veel carnibest en bibi gegeven.
Ik heb zelf carnibest gegeven, en was daar tevreden over.
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9324

Karin
Gebruikersavatar
Door sylvia
#517994
[quote="Lizzy"]
Ik ben toch bang dat de prijs weinig zegt over de kwaliteit. Rodi lam&rijst is ongeveer een van de duurste kvv dat er te krijgen is: 500 gram kost 2,36.
[/quote]
Hart is ook een relatief duur orgaan vlees.
En lamshart helemaal.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door