Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ydeh
#516745
Vanavond is het zover voor mijn hondje... Ik ben van plan om hem een kippenkarkas naast zijn (mindere hoeveelheid) KVV te geven. Het "probleem" is wel dat mijn hond (Border Colie; 16 kg) schrokt!
Kan ik zo'n karkas dan gewoon geven? Kippenekken en vleugels gaan er ook met de snelheid van het licht in en ik hoor dat hij maar hooguit 4x kraakt bij vleugels en de nekjes gaan er soms na 1x kraken al in, maar de ontlasting blijft (op wat kleurverschil na) prima.
Kan ik veilig een heel karkasje geven of raden jullie met aan voorzichtiger te zijn?
Door mutsie
#516746
IK zou de kipkarkas gewoon geven. Ik heb hier twee schrokkers, die kraken ook een paar keer en hup weg.
(ze zijn bang dat-ie nog wegloopt. ::)..)

Je geeft al kvv en andere zaken.

Zelf ben ik niet zo kapot van alleen een maaltijd kipkarkas. Ik combineer dit met pens of wat extra vlees.
Ligt er een beetje aan of er nog wat vlees aan zit.

Karin
Door ydeh
#516753
Ik geef het ook met een mindere hoeveelheid Bandit KVV erbij, en de karkassen zit zelf ook nog wel wat vlees aan. Dus ik kan met een gerust hart mijn hondje zien genieten vanavond???
Door Mevroi Kruim
#516854
Gewoon proberen! Gaat vast goed.
Op karkassen moeten ze echt wel even kauwen, die zijn voor de gemiddelde hond (Border dus) echt te groot om zo naar binnen te zuigen. En met een bodem van spier- of orgaanvlees vantevoren kan er nks meer mis.
Door pallas
#516901
kraak hij de vleugels wel 4 keer????
Gossie nette eter hoor!
Ik wou dat die van mij dat ook deden, meestal één keertje en dan slikken maar!! ;D ;D ;D

gewoonlekker die karkassen geven, dat zal heus wel goed gaan ;)
Door ydeh
#517271
Even een update voor diegene die nieuwsgierig is:

Het overheerlijke karkasje ging erin als koek (zo'n 20 seconden over gedaan, redelijk flink gekraakt).
Nu is hij wel een beetje aan het "opboeren" en soms geluidjes maken net of hij gal o.i.d. gaat spugen :-\
Af en toe neemt hij zelfs een hapje lucht mee!
Ik hoef me toch geen zorgen te gaan maken over een maagtorsie of dilateren!?!? Hebben jullie dit vaker?
Door ydeh
#517281
Ps: Hij heeft rond 19.30 gegeten en ligt nu vredig te slapen... Ik neem aan dat zijn baasje ook met een gerust hart zijn bed kan opzoeken? Als iemand nog wakker is om te reageren graag, want ik maak me toch een beetje zorgen :-\
Door geer
#517284
ydeh schreef:
Ps: Hij heeft rond 19.30 gegeten en ligt nu vredig te slapen... Ik neem aan dat zijn baasje ook met een gerust hart zijn bed kan opzoeken? Als iemand nog wakker is om te reageren graag, want ik maak me toch een beetje zorgen :-\

Ik denk dat zijn baasje gewoon rustig kan gaan slapen hoor ;)
Laatst gewijzigd door geer op vr 24 mar 2006, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ydeh
#517288
Gelukkig :) :)
Ik was al extra ongerust omdat ik was vergeten zijn drinkbakje weg te halen en hij meteen na het eten begon te lurken. Maar het ziet er dus naar uit dat er niks aan de hand is gelukkig...
Sorry hoor, maar dit is gewoon de bezorgdheid van een misschien wel beginnende BARF-er ;D
Door mutsie
#517466
Je, kan beter bezorgd zijn, dan dat je er te makkelijk over denkt.

En bij het eten van botten: er altijd bij blijven!

Karin
Door tieneke
#517623
Kruimel schreef: Van botten gaan ze hier enorm winden, echt complete gasaanval :-X :-X :-X Zo te horen heeft die van jou dat ook ;D
Gasaanval ::) ::) ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door