Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Jolly
#517169
Begonnen in 2003 met alleen Chasey zijn menu op
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 33;start=0

Toen kwam Pim erbij en ondertussen is het nu dit geworden.

Sinds 2 weken (10 maart '06) voeren we 1 x per dag.
Dit is er een beetje ingeslopen en naar onze verbazing hebben de mannen er geen problemen mee.
De tijden dat ze eten krijgen verschilt ook erg, de ene dag is dat bijv. rond 12:00-13:00 uur, maar het kan ook tussen 18:00 en 19:30 uur zijn.
Chasey (gecast. reu) weegt 40 kilo en Pim (reu) 30 kilo.


Beide honden krijgen evenveel aan voeding.
Op kvv dagen (voer nog steeds alle smaken Bibi naar alle tevredenheid) krijgen ze 750 gram en op barfdagen rond de 800 gram.

Het is een soort van 2 wekelijks menu ;)

Vrijdag: Bibidag

Zaterdag: Bibidag

Zondag: Pensdag, tijdelijk allebei 2 bakjes smuldier pens en 1 ei per hond, zodra ik weer penslappen kan scoren, worden het penslappen.

Maandag: Bibidag

Dinsdag: Bibidag

Woensdag: Kipdag bestaande uit; 1 kipcarbo, 1 poot, circa 100 gram orgaan(maagjes/hartjes), 1 kipfilet.
of 1 hele kip/kuiken inclusief veren/dons (uit eigen schuur)

Donderdag: Bibidag

Vrijdag: Bibidag

Zaterdag: Pensdag, tijdelijk allebei 2 bakjes smuldier pens en 1 ei per hond, zodra ik weer penslappen kan scoren, worden het penslappen.


Zondag: Bibidag

Maandag: Bibidag

Dinsdag: Gemengde dag bestaande uit;
Voor Chasey een geitennek (verschillend in gewicht circa 400 gram) met 250 gram fytomix en 1 runderlap.
Voor Pim 1-2 runderlappen, 250 gram fytomix en een lamsrib.
* Pim heeft heel veel moeite om geitennekken weg te krijgen, dus vandaar dat hij lamsribben krijgt.

Woensdag: Bibidag
Donderdag: Bibidag
Vrijdag: Bibidag
Zaterdag: Bibidag

Zondag: Pensdag, tijdelijk allebei 2 bakjes smuldier pens en 1 ei per hond, zodra ik weer penslappen kan scoren, worden het penslappen.
Door tieneke
#517403
Ik zou de pensdagen en het andere orgaanvlees schrappen dit zit al ruim voldoende in de bibi,geef ipv orgaan een lekker vleesbot 50/50 verhouding of iets van eend of konijn.
Door Jolly
#517422
[quote="tieneke"]
geef ipv orgaan een lekker vleesbot 50/50 verhouding of iets van eend of konijn.
[/quote]

Tja ik zeg al dagen tegen Peter, rij nou weer eens ff een haas aan, maar helaas de hazen kennen denk ik nu zijn auto en zijn in geen velden of wegen te bekennen. :-\
Door tieneke
#517426
[quote="Jolly"]
Tja ik zeg al dagen tegen Peter, rij nou weer eens ff een haas aan, maar helaas de hazen kennen denk ik nu zijn auto en zijn in geen velden of wegen te bekennen. :-\
[/quote]
Hier zitten zat van die krengen,ze vreten al de fruitbomen kaal...tis dat ik geen geweer heb :P
Door karin2
#517428
[quote="tieneke"]
Hier zitten zat van die krengen,ze vreten al de fruitbomen kaal...tis dat ik geen geweer heb :P
[/quote]

laat je toch je hondjes ff los ;D ;D
Door Lizzy
#517449
Ik sluit me bij Tieneke aan. Niet alleen bevat Bibi veel pens, het bevat ook kip. Dus in feite geef je rund en kip en 1 keer per 2 weken geit. Ik vind het wat karig. Ik zou juist op de dagen dat je zelf samenstelt iets geven dat niet in Bibi zit. Bijv. 1 keer vis en 1 keer geit per week.
Door roefus
#517788
Nou........je hoeft geen haas aan te rijden........
Dat vind ik ook weer 'zo-zo' ::)

Feitelijk begrijp ik het hartstikke goed.
Zit daar zelf ook soms mee.
Nog lang niet 'alle adresjes' bij de hand...........
Of-te-wel......op afstand.......

Voor mezelf.......als het minder gaat met de 'bevoorrading'.
Dan kies ik voor kvv (bij mij dan merendeels carnibest, omdat dat in mijn woonplaats verkrijgbaar is).

Tsja.....ik kies dan voor lam/rijst.
En vul aan met kip en rundsvlees (dat gaat via de plaatselijke poeliers en slagers).
Geitenribben heb ik volop in Rotterdam gehaald.
Evengoed lamsribben en pens en lever.

Maar ook ik heb constant oorlog met 'voldoende afwisseling'.
Dan gaat er even 'wat geld tegenaan'.......koop ik maar konijn en kalkoen enzovoorts (veel te duur....wilde ik ook eigenlijk anders).
En ja......vis lust Roefus nog niet helemaal rauw (dus uit blik).

Ik denk eigenlijk ook dat jij genoeg aan je hoofd hebt.
Er komt ook nog een baby, met alle aandacht die het op zal eisen.

Dus ik denk dat je een beetje 'constant' moet gaan denken.
Dus denken aan 'bibi' en wat erin zit.
En voorAL die paar dingen, waarmee je makelijk kunt aanvullen.
En dan precies datgene wat niet in bibi zit.
Door tieneke
#519147
[quote="Lupa"]

ik zou zeker de pens eruit gooien of eigelijk 1 dag bibi eruit gooien en een dag pens geven(lappen)

[/quote]
De kvv zit al genoeg gevuld met orgaan dus ik zou zeker geen 1 dag pens geven maar vlees of vlees/botten wat nog niet in de kvv zit.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door