Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Hilde
#516430
Wat ik begrijp is dat je er van uit kunt gaan dat moeder en pups in ieder geval spoelwormen hebben. Dat het daarom zo belangrijk is te ontwormen.
Maar wat mij nu bezig houdt is, dat als het zo goed als zeker is dat de pups wormen hebben, dat het misschien ook zo goed als zeker is dat mijn dochters spoelwormen hebben. Ze zitten in de werpkist, knuffelen, kussen etc. etc. Ik kan er dus vanuit gaan dat ze eitjes binnen hebben gekregen. En ik zelf ook.
Misschien hangt het van hun weerstand af of ze er last van krijgen, maar hoe gaan jullie daar mee om?
Ik ga in ieder geval maar iedere dag knoflook in het eten doen en we gaan hier maar aan het wortelsap en de wortelsla.
Door karin2
#516464
misschien kan je bij hen ook een ontlastingsonderzoek laten doen ?
er zijn pilletjes bij de apotheker die wormen snel verhelpen kan ff niet op de naam komen :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#516605
Hier geen kinderen dus ik ga er niet mee om. Maar ooit kocht een schoonzus van mij een puppie (bij puppyfarm) en circa éen week naderhand kotste het 3-jarige kind zijn hele bedje vol met wormen :-X
Nu zal weerstand er zeker mee te doen hebben, maar misschien is het wel slim om de kids ook even te ontwormen.
Door herder_lover
#516615
ja dat is een zeker aanwezig risico met kinderen en ontwormen is noodzakelijk (van je kinderen dus) want kinderen kunnen allerlei ziektes oplopen ervan en kunnen in bepaalde gevallen zelfs blind worden.... dus echt wel iets om rekening mee te houden en zsm ontwormen! :-X
Door conleeuw
#517364
toen mijn zoon jong was en heel veel in aanraking kwam met puppies en jonge honden werd hij en de andere kinderen wel met enig regelmaat ontwormd, en dat bleek geen overbodige luxe, vaker dan niet hadden een aantal of zelfs alle kinderen wel degelijk zichtbaar wormen, overiginds heb ik als kind ook wel vaker wormen gehad, dus mijn moeder heeft ons ook Vermox wormen siroop ingejaagd (voeg gerust maar een kotssmily in) gelukkig zijn er nu pilletjes beschikbaar. Ik denk als mijn zoon jong was en ik had puppies dat ik ook zou ontwormen, maar dat is mijn persoonlijke kijk op de zaak.
Vermox is gewoon bij apotheek of drogist verkrijgbaar werkzame stof is Mebendazol (ook bekend als
Anti-Worm®
Kruidvat Anti-Worm®
Madicure®
Mebendazol Tabletten
Wormkuur®
en werkt tegen "Infecties met wormen , zoals aarsmaden, spoelwormen, zweepwormen, mijnwormen en kettinglintwormen"
overiginds kunnen ze ook kattenwormen krijgen door het spelen in zand die door katten als toilet gebruikt wordt, dus je hoef geen hond of kat te hebben voor je kinderen om wormen op te lopen.
Door karin2
#517367
ping !!! :D dank je Conny dat was het : Vermox pilletjes die mijn kids ook wel eens gehad hebben .
ik geloof 3 dagen achtereen een pilletje of zoiets ???
Door conleeuw
#517369
karin2 schreef: ping !!! :D dank je Conny dat was het : Vermox pilletjes die mijn kids ook wel eens gehad hebben .
ik geloof 3 dagen achtereen een pilletje of zoiets ???
oh de dosering weet ik niet meer, maar zou best kunnen kloppen, ik heb in iedere geval een jeugdtrauma aan de siroop overgehouden ;D viiiiieeeeeessss. Vermox is een merknaam, dezelfde werkzame stof zit in de andere ook, alleen is het volgens mij stukken goedkoper, maar echt duur is het toch niet ;)
Door conleeuw
#517371
karin2 schreef: ping !!! :D dank je Conny dat was het : Vermox pilletjes die mijn kids ook wel eens gehad hebben .
ik geloof 3 dagen achtereen een pilletje of zoiets ???
je kan trouwens op deze site lezen over geneesmiddelen, daar heb ik ook de alternatieve namen vandaan gepikt ;D

http://www.consumed.nl/
Door nikèdog2000
#517490
Angelique schreef: Hier geen kinderen dus ik ga er niet mee om. Maar ooit kocht een schoonzus van mij een puppie (bij puppyfarm) en circa éen week naderhand kotste het 3-jarige kind zijn hele bedje vol met wormen :-X
Nu zal weerstand er zeker mee te doen hebben, maar misschien is het wel slim om de kids ook even te ontwormen.
gatverdamme
Gebruikersavatar
Door Angelique
#517674
nikèdog2000 schreef: gatverdamme
NOu, zoiets zei ik ook, want ik was aan het oppassen...toevallig. Heb de paps en mams maar even teruggefloten van het feestje. :-X
Dat was zo gooooooorrrr Afbeelding
Gebruikersavatar
Door sylvia
#517964
Hier altijd kinderen gehad en nestjes en nog nooit de kinderen ontwormd ze hebben ook nog nooit spoelwormen gehad. Ik denk dat het alleen zover komt als je dus echt nergens naar kijkt en je honden zelf ook vol zitten. Hier worden de moederhond en de pups ontwormd en de pups iedere week voor een paar weken. Als je spreekt over pups met dikke buiken van de wormen en kinderen die daarmee hebben zitten knuffelen dan zou ik ook zo bij de ha zitten voor een kuurtje voor de kinderen.
Door conleeuw
#518220
sylvia schreef: Hier altijd kinderen gehad en nestjes en nog nooit de kinderen ontwormd ze hebben ook nog nooit spoelwormen gehad. Ik denk dat het alleen zover komt als je dus echt nergens naar kijkt en je honden zelf ook vol zitten. Hier worden de moederhond en de pups ontwormd en de pups iedere week voor een paar weken. Als je spreekt over pups met dikke buiken van de wormen en kinderen die daarmee hebben zitten knuffelen dan zou ik ook zo bij de ha zitten voor een kuurtje voor de kinderen.
ik denk ook dat wormen niet zo'n groot explosief probleem is in Nederland als in Africa, daar krijgen kinderen het ook gewoon van in de stof en zand spelen ;) wellicht door de warmer klimaat?
Door Ine
#518393
Ook hier al sinds we kinderen hebben ook honden, andersom mag ook ;D
We hebben als gezin 1x een wormenkuur gebruikt, maar dat kwam door onze jongste zoon (toen 4, nu 24), die altijd in de aarde zat te wroeten naar bloembolletjes en pissebedden en mieren. Als 1 in het gezin wormen heeft, wordt het hele gezin behandeld.
Door Hilde
#518851
Ik heb ook nog eens via google zitten kijken. Spoelwormen voor honden schijnen in mensen nooit hun volwassen staat te bereiken. Alleen een embryo- staat. Spoelwormen voor mensen zijn andere beestjes. Zo ook spoelwormen voor katten.
Wel kan de besmetting met honden-spoelwormen gevaarlijk zijn omdat de eitjes/ larven??? door het lijf zwerven en daar in organen of longen ontstekingen veroorzaken.
Tsja, zo leven we in een wereld vol gevaren......
Maar een keer een wormenkuur voor de familie helpt dus niet echt. (Juist omdat die hondenspoelwormen nooit echt tot ontwikkeling komen in ons lijf.)
Hilde
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door