Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door uniteddogs
#515922
Vraag me toch af of jullie dat meer gehoord hebben?
Mijn honden hebben nu 2 jaar CB gegeten en het 1ste jaar ging dit erg goed.
Alleen had onze pointer wel erg veel nodig om op gewicht te blijven.
Die kan ook alleen lam of kip eten omdat ze niet tegen rund kan. Ze krijgt dna darmonstekingen.
Ineens in de zomer 2005 gingen er 4 honden aan de diarree met slijm erbij. ik dacht nog virusje.
Na 2 dagen rijst met kip langzaam weer CB gegeven en huppa weer 3 aan de diarree.
Omdat we op vakantie waren en ik het huisje niet elke keer wilde schoonmaken hebben ik ze brok gegeven.
Mijn honden eten al 7 jaar vers en soms brok(1xp/m ofzo). En tot mijn verbazing niks aan de hand meer.
Wij naar huis en op advies van corinne de CB licht gekookt. Ging even goed totdat we het weer zo gaven.
Toen ander merk gegeven(kivo) en geen problemen.
Langzaam weer CB maar toch minstens 1x p/w dunne ontlasting met slijm.
onze beardie en pointer niet echt dikker ervan zo en ze waren al net op gewicht.
Na van alles geprobeerd te hebben zijn we gestopt met de 3 honden die dit probleem hadde en overgestapt op Kivo. Geen problemen meer gehad.
Nu zit alles op de Kivo wat wel zo handig is en ook waren we ergens anders niet meer zo tevreden over.
We waren een verkooppunt maar zo kunnen we het voer niet meer promoten.
Heb dit zelf eerdre gehoord van een vriendin haar hondn en van een klant.
Maar als je het vraagt bij CB zeggen ze dat ze dit nooit eerder hebbe gehoord.
Of mensen stappen over zonder het te melden of ....
zou nu toch wel willen weten of iemand een idee heeft waar dit aan kan liggen?
Er werd gezegd door het vet, maar dat is onzin want dan zouden ze ook niet tegen Kivo kunnen.
Onze pointer is nu eindelijk op een goed en blijvend gewicht met minder voer.
Laatst gewijzigd door uniteddogs op wo 22 mar 2006, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dana
#516002
Tja zoals je weet had ik hetzelfde probleem.
Ineens een hondje met buikpijn en heel veel slijm bij haar ontlasting.
Bibi,duck,rodi,bandit,smuldier,ahv en barfdagen gaan allemaal goed behalve dus met carnibest.
Ben benieuwd of iemand antwoord voor je heeft want we zijn toen met Dana niet veel wijzer geworden dus ik geef het niet meer ;).
Door Femke
#516318
Er zijn heel veel verschillende versvleesvoedingen, en ik ben ervan overtuigd dat je hond het op merk x hartstikke goed kan doen en op merk y harstikke slecht.
Dat heeft niets met het voer te maken, want een andere hond doe het weer hartstikke goed op dat merk.

Als je bovenstaande gelezen hebt zul je ook niet meer raar opkijken dat ik vind dat je best CB kan blijven verkopen, terwijl je zelf wat anders voert. Maar goed, da's mijn mening ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#516354
[quote="uniteddogs"]
Er werd gezegd door het vet, maar dat is onzin want dan zouden ze ook niet tegen Kivo kunnen.


[/quote]

Hoezo is dat onzin ??? Er hebben hier regelmatig mensen melding gemaakt van veel "witte stukjes" in het voer, meer dan daarvoor en zelf heb ik dat ook nog kunnen constateren. Zou dus best goed door het door cb gebruikte schapenvet kunnen liggen wat dan blijkbaar een stuk minder of niet in de Kivo gebruikt wordt. Voordat ik helemaal 100% overstapte op Barf gaf ik nog wel eens cb op een "luie wijvendag" maar dat resulteerde bij een aantal altijd in een dag diarree en dat was vanaf ongeveer dezelfde periode als waar jij het over hebt. De jaren daarvoor zelf nooit problemen gehad.

Mensen stappen natuurlijk over zonder het een verkoper te vertellen, das niet zo'n punt. Maar er nog nooit van gehoord hebben, DAT is pas onzin want je vindt zowieso al hier een x-aantal berichten waarin honden slappe ontlasting blijven houden op de cb of er veel te veel van moeten voeren.

Mijn moeder is er overigens om dezelfde reden mee gestopt, dunne slijmerige ontlasting en de hond bleef honger houden.
Laatst gewijzigd door Angelique op do 23 mar 2006, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door uniteddogs
#516639
[quote="Femke"]
Er zijn heel veel verschillende versvleesvoedingen, en ik ben ervan overtuigd dat je hond het op merk x hartstikke goed kan doen en op merk y harstikke slecht.
Dat heeft niets met het voer te maken, want een andere hond doe het weer hartstikke goed op dat merk.

Als je bovenstaande gelezen hebt zul je ook niet meer raar opkijken dat ik vind dat je best CB kan blijven verkopen, terwijl je zelf wat anders voert. Maar goed, da's mijn mening ;)
[/quote]

Tuurlijk de ene hond kan alles eten en de ander niet.
Maar als het eerst prima gaat en daarna bij 3 van mijn 9 honden niet meer!!!

Nee ik kan niet iets verkopen waar ik niet (meer) achter kan staan. Stel dat de koper zijn hond het ook krijgt , dan moet ik zeggen ja 3 van mij ook ???
Staat een beetje raar. En ik had veel minder klanten over dan in het begin omdat er veel verkooppunten erbij waren en door ??. Prima maar dan ga ik niet meer elke keer dat heel stuk rijden. Moet ook al 1x p/m naar veldhoven.
Moet wel leuk blijven natuurlijk.
Helaas wel jammer dat ik op 3 van mijn mailtjes over het opzeggen van het verkoopunt we niks nada antwoord hebben gekregen.
Valt me erg tegen van hun, zeker omdat ze genoeg aan ons verdiend hebben.
Door Yuki&Moya
#516691
Oeps,

heb net CB natuur besteld!!
Ben erg benieuwd! Yuki heeft het altijd goed gedaan op Carnibest en na wat verschillende dingen geprobeerd te hebben ga ik toch weer terug naar de Carnibest!
laat nog wel weten hoe het gaat!

Groetjes Angelique en een lebber v Yuki
Door uniteddogs
#516824
[quote="Angelique"]
Hoezo is dat onzin ??? Er hebben hier regelmatig mensen melding gemaakt van veel "witte stukjes" in het voer, meer dan daarvoor en zelf heb ik dat ook nog kunnen constateren. Zou dus best goed door het door cb gebruikte schapenvet kunnen liggen wat dan blijkbaar een stuk minder of niet in de Kivo gebruikt wordt. Voordat ik helemaal 100% overstapte op Barf gaf ik nog wel eens cb op een "luie wijvendag" maar dat resulteerde bij een aantal altijd in een dag diarree en dat was vanaf ongeveer dezelfde periode als waar jij het over hebt. De jaren daarvoor zelf nooit problemen gehad.

Mensen stappen natuurlijk over zonder het een verkoper te vertellen, das niet zo'n punt. Maar er nog nooit van gehoord hebben, DAT is pas onzin want je vindt zowieso al hier een x-aantal berichten waarin honden slappe ontlasting blijven houden op de cb of er veel te veel van moeten voeren.

Mijn moeder is er overigens om dezelfde reden mee gestopt, dunne slijmerige ontlasting en de hond bleef honger houden.
[/quote]

dacht al dat ik de enige was. zou dus wel kunnen dat het aan het vet lag.naar mijn idee is Kivo vetter omdat ze er beduidend minder van nodig hebben. vandaar mijn gedachte.
Door ydeh
#517366
Mijn hond had ook last van (vaak) wat slijmerige ontlasting, ik ben nu 2 weken overgestapt naar Bandit (is duurder, maar heeft hij ook minder van nodig dus scheelt eigenlijk weinig) en vrijwel meteen was zijn ontlasting prima. Ik blijf voorlopig dus bij Bandit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door