Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door charmed
#516718
::) Hoe doen jullie dat? Ik laat de carnibest ontdooien buiten de koelkast, als ik hem open maak leg ik hem in de koelkast, als ze dan eten moeten moet het op kamertemperatuur, dan moet ik het dus weer heel lang buiten de koelkast laten staan voordat ik het kan geven.

Zo'n rol carnibest van 1 kg gaat er hier in een dag door en nog een klein beetje, zou ik dit na ontdooien een hele dag naast de koelkast kunnen laten liggen?
Door *Natasja*
#516719
Hier krijgen ze altijd eten na de grote wandelingen, dus haal ik het vóór we weggaan uit de koelkast. Het ligt dan 1 à 1,5 uur op het aanrecht, dus als we terugkomen is het op kamertemperatuur.
Door Audrina
#516741
Je kan ook dat beetje dat je nodig hebt uit de rol knijpen en dat op temperatuur laten komen en het deel wat je niet nodig hebt in de koelkast laten liggen.
Door K@rin
#516749
Als je uitkient, dat het ontdooit is, wanneer ze moeten eten, dan kun je het direct op kamertemp. geven.
Is er wat over, dan de koelkast in en voor de volgende maaltijd ca. 1 uur van te voren weer uit de koelkast halen.
Door Cathelijn
#516779
ik laat het een nacht ontdooien. 's Morgens krijgen ze dan een beetje en de rest gaat in een afgesloten bakje en dat laat ik op het aanrecht staan de hele dag.
Overdag is het hier in huis niet meer dan een graad of 16.
Straks in de zomer gaat het wel weer de koelkast in omdat ik het dan te warm in huis vind om het de hele dag buiten de koelkast te houden.
Door charmed
#516953
Dus als ik jullie goed begrijp, zo koel mogelijk wegleggen ;) Ik krijg er vast nog handigheid in.

Dank voor jullie antwoorden
Door Nelly
#517029
Ik geef het altijd op kamerpemperatuur; vind het een onprettig idee als de honden ijskoud voedsel moeten eten.
Door K@rin
#517103
Bij de huidige temperaturen, zet ik het meestal in de bijkeuken om te ontdooien en laat het daar dan ook staan gedurende de dag, omdat de buitendeur altijd open staat is het toch koel genoeg ..........
Zomers zet ik het tussendoor natuurlijk wel in de koelkast ........
Nu scheelt het dat ik eigenlijk nooit iets overhoud van een dag ..........
Door charmed
#517276
Ja dat heb ik ook 1 kilo gaat er hier per dag door voor 8 honden. Dus hou niets over van een dag. Heb ze gister iets te koud gegeven geloof ik, 2 van de jongsten waren aan de dunne die dag erna, gelukkig maar 1 x, maar ja, wel iets om rekening mee te houden denk ik. Of het kwam van te koud weet ik niet, maar ik had wel het idee dat het wat koud was.

Dus ik kan het in de winter best laten ontdooien en dan geven en laten staan afgedekt?

Zomers tussendoor even in de koelkast.


[quote="Karin & Pyrs"]
Bij de huidige temperaturen, zet ik het meestal in de bijkeuken om te ontdooien en laat het daar dan ook staan gedurende de dag, omdat de buitendeur altijd open staat is het toch koel genoeg ..........
Zomers zet ik het tussendoor natuurlijk wel in de koelkast ........
Nu scheelt het dat ik eigenlijk nooit iets overhoud van een dag ..........
[/quote]
Door geer
#517280
Uuuuuh, eerlijk? Ik ben d'r niet zo strikt in. Niet qua ontdooien, niet qua opdienen en niet qua bewaren. Als ik er op tijd aan denk dan ontdooi ik het in de koelkast, anders buiten de koelkast. Het gebeurt gerust dat ik aan het werk ben en het de hele dag ontdooid buiten de koeling ligt en ik het 's avonds pas geef. Ik geef het ook regelmatig (alles eigenlijk, ook barf) zo uit de koelkast, dus niet op kamertemperatuur. En ik heb het ook wel eens half ontdooid gewoon weer ingevroren. Kunnen ze best hebben, zo nauw luistert het volgens mij niet...als je tenmiste een hond hebt die niet gevoelig is op de maag/darmen.
Door charmed
#517283
Vergeet niet dat deze dames veelal brok gewend zijn van de laatste tijd :-\

Vooral de laatste tijd veel uitgeprobeerd op da advies, omdat ze dachten dat Ylanie allergisch was voor bepaald voer. Dus alleen maar brok, hypoallergeen dit en hypoallergeen dat, geen botten, alleen maar brokken verder niets. Dan kan ik me er wel iets bij voorstellen dat je ineens overgaat op vlees dat het eerst wat rommelt hoor ;) (((( En dat omdat een da de baarmoeder niet goed geechoot heeft :( ))))

Als ze eenmaal goed gewend zijn, zal dat vast anders zijn. Want in de Rodi tijd bij ons, hadden ze met Rodi koud of warm nooit ergens last van.

[quote="geer"]
Uuuuuh, eerlijk? Ik ben d'r niet zo strikt in. Niet qua ontdooien, niet qua opdienen en niet qua bewaren. Als ik er op tijd aan denk dan ontdooi ik het in de koelkast, anders buiten de koelkast. Het gebeurt gerust dat ik aan het werk ben en het de hele dag ontdooid buiten de koeling ligt en ik het 's avonds pas geef. Ik geef het ook regelmatig (alles eigenlijk, ook barf) zo uit de koelkast, dus niet op kamertemperatuur. En ik heb het ook wel eens half ontdooid gewoon weer ingevroren. Kunnen ze best hebben, zo nauw luistert het volgens mij niet...als je tenmiste een hond hebt die niet gevoelig is op de maag/darmen.

[/quote]
Door K@rin
#517287
Als ze gevoelig ervoor zijn, zou ik het niet TE koud geven.
Met de huidige temperaturen laat ik het vaak buiten de koelkast staan.
Dat moet je gewoon ff bekijken, dat het ook weer niet te warm wordt.
Door Saskia C.
#517655
Ik haal zo'n kilorol Carnibest bevroren uit de verpakking, want dat gaat dan nog makkelijk, en dan stop ik het in een plastic bak met deksel en zet het de avond van te voren in de koelkast om te ontdooien. Als de honden rond 11:00 uur hun eten krijgen dan doe ik het in hun voerbakken en laat het in de gootsteen in warm water op temperatuur komen. De plastic bak zet ik dan meteen weer terug in de koelkast. En de avondmaaltijd doe ik op dezelfde manier.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door