Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#515141
Vorige week na een wandeling zag Breezer er niet uit. Helemaal onder de opgedroogde modder. Ik heb het geprobeerd weg te poetsen met een handdoek, en met een rubber borstel maar het zat zo vast in de haren dat ik alleen plukjes haar eruit trok. Nu heeft meneer niet zoveel haar dus vondt ik dat geen goed idee. Dus wij naar boven en in bad. Hels karwei, maar goed. Meneer ruikt nu weer lekker fris.
Alleen zit hij nu van onder tot boven helemaal onder de schilfers. We zijn nu bijna een week verder en hij blijft nog steeds schilferen. Hij krijgt al dagelijks visolie. En de shampoo die ik gebruikt heb was een milde hondenshampoo.

Kan ik hem niet insmeren met baby olie ofzo?
Door Lizzy
#515313
Qua wassen en insmeren weten de trimmers/trimsters misschien wat je moet doen. Inwendig zou je wat borage-olie extra kunnen proberen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#515322
Ik vermoed dat door het wassen een hele lading oude huidschilfers in ene zijn losgelaten. Weinig verkeerds aan, alleen oogt het niet zo op een zwarte hond. Als het goed is gaat het vanzelf weer weg, eventueel kun je om het proces te versnellen er een fijn kammetje doorheen halen en/of de huid/vacht goed masseren met een rubber borstel.
Door Breezer
#515436
Ik zal hem morgen eens aan een borstel sessie onderwerpen. Kijken of dat wat uithaald.
Door Truus
#515437
Breezer schreef: Ik zal hem morgen eens aan een borstel sessie onderwerpen. Kijken of dat wat uithaald.
Of met een zeem erover heen ;). Ook gebruik ik wel eens een glansborstel die je eigenlijk voor de paarden gebruikt.
Door judith1967
#515907
Cairo heeft hetzelfde probleem.Heel veel schilfers ,ik geef toch elke avond 1capsule visolie door zijn eten.Maar wat zou ik dan nog meer kunnen geven,ze vacht glans wel.Van teveel olie gaat ie dadelijk aan de diarree.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#515959
judith1967 schreef: Cairo heeft hetzelfde probleem.Heel veel schilfers ,ik geef toch elke avond 1capsule visolie door zijn eten.Maar wat zou ik dan nog meer kunnen geven,ze vacht glans wel.Van teveel olie gaat ie dadelijk aan de diarree.
Wat is teveel olie? want 1 capsule houd ook niet echt over. Wat voer je?
Door Breezer
#515986
Angelique schreef: Wat is teveel olie? want 1 capsule houd ook niet echt over. Wat voer je?
Breezer krijgt ook maar 1 capsule per dag. Het is de visolie van de Etos, die met borage olie erin.

Hij weegt trouwens 15,5 kilo.

Zou hij dan meer moeten hebben?
Door judith1967
#516514
Angelique schreef: Wat is teveel olie? want 1 capsule houd ook niet echt over. Wat voer je?
Ik voer Bibi,soms afgewisseld met Smuldier.
De visolie is van de Hema.DE krachtige visolie soort.

Cairo weegt 30 kilo(weet niet of dat van belang is)
Als ik over zijn haren strijk,dus tegen de haargroei in,dan blijft het haar een beetje staan,het glijd dan heel langzaam terug naar beneden.Weet niet of dat een symptoom is van een droge huid :-\
Door Breezer
#516721
Karin & Pyrs schreef: Wat eet Breezer ?
Breezer eet Carnibest alle smaken. En krijgt 1 a 2 dagen iets zelf samengesteld.
Door Breezer
#516722
Breezer heeft woensdag trouwens een scrubbadje genomen op het strand. ;D Daarna met een handdoek goed droog gemaakt en de schilfers zijn nu al een heel eind verdwenen.

Maar toch vindt ik z´n huid er nog erg droog uitzien, als ik de haartjes wegstrijk zie ik een beetje gerimpeld/verschrompeld huidje.
Door Peet
#516864
Maar hij is zowiezo al een huid-patientje, nietwaar?
Misschien is Cb aktief wat voor hem, is wat vetter. En eventueel een hogere dosis vis/boreage olie?
Door K@rin
#516885
Breezer schreef: Breezer eet Carnibest alle smaken. En krijgt 1 a 2 dagen iets zelf samengesteld.
Ook de Light ?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door