Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Smoetzke
#492267
Het gaat vele beter met Kay haar buikje, de uitslag is zo goed al verdwenen, enkel waardat de grote wondes zaten zie je het nog. Dus we stellen zeker en vast verbetering vast. Er komen geen brokken meer in ;)

Maar wat kunnen we nu al tussendoortjes gaan geven aan Kay? Gisteren heeft ze een mergpijp gekregen van m'n vriend. Ze vond het super en is heel de avond stil geweest ;)
Zijn er nog dingen die ik tussendoor kan geven?
Door Mevroi Kruim
#492344
Mergpijp is een beetje link, het is erg hard bot en fanatieke kluivers kunnen er hun tanden op breken. Beter is een zacht bot, lamsrib bv, dat kunnen ze helemaal opeten.
Verder geef ik eerlijk gezegd geen tussendoortjes, alleen beloningen tijdens training, en die maak ik zelf. Ik droog (in een droogmachine maar kan ook in de oven) kipfilet, hart, lever e.d. in kleine stukjes. De honden vinden het geweldig! Je kunt evt. ook grotere stukken drogen, daar doenz e dan wat langer over.
Gedroogde pensstaafjes van de dierenwinkel, zonder conserveringsmiddelen e.d. zijn ook geschikt.
Door reno
#493518
Wij geven onze allergische hond geen knaagdingen meer uit de winkel. Hij krijgt een winterpeen om te knagen. Of soms sinaasappel of appel. Hij vindt dit lekkere tussendoortjes, dus dat scheelt.
Door Daisy75
#495501
Mijn honden krijgen idd alleen maar gedroogd spul, zoals pensstaafjes enzo..verder nix..
Ja fruit vinden ze ook erg lekker en zo nu en dan een kippepootje ofzo..
Door Borke
#495647
Borke krijgt gedroogd vlees, wat ik zelf voor hem droog.
Sinds hij dat krijgt, taalt hij niet meer naar de tussendoortjes uit de dierenwinkel, met uitzondering van de "Beggin' strips" van Purina.
Eigenljik is dat ook zooi, maar ach, ik eet ook wel eens frites of een pizza ;D
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#495734
Hier krijgt Bandit ook alleen beloningen tijdens het uitlaten en af en toe een pensstaafje als hij in zijn bench moet.
Verder dus vissnoepjes van Proline, gedroogd vlees, zelfgebakken koekjes. Wil je een recept dan PB je me maar.
Door Maaike_L
#495749
Ik koop gedroogde pensstaafjes en knip deze met de snoeischaar in hele kleine stukjes. Op die manier kun je toch regelmatig belonen zonder de hond vol te stoppen.
En op de training hangen er meestal meerdere honden aan mijn jaszak in de hoop er doorheen te kunnen knagen, dus het zal wel lekker zijn. ;D
Door tieneke
#496326
[quote="AstridStraver"]
Met gedroogde lever in mijn zak lopen wildvreemde honden bij mij te 'volgen' ;D
[/quote]
Zal de baas wel leuk vinden...KOM VOOR!! ;D ;D ;D ;D
Door Borke
#496367
[quote="tieneke"]
Zal de baas wel leuk vinden...KOM VOOR!! ;D ;D ;D ;D
[/quote]
Dat vinden ze zeker leuk als ik hen help om een ongrijpbare hond aan te lijnen ;D
Door chrisje
#499538
Hier ook de gedroogde pensstaafjes en de kleine penssnoepjes. Voor de rest droog ik zelf ook hart en lever in de microgolf.
Gebruikersavatar
Door Madera
#500009
hier vanalles en nog wat gedroogd: lam, geit, kip en pensstaafjes uit de winkel als ik een keer geen tijd heb om 7 uur thuis te zitten om vlees te drogen. wat ik altijd met pensstaafjes doe is kleiner knippen/snijden en dan zo geven als snoepje.
Laatst gewijzigd door Madera op za 25 feb 2006, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door JR
#516311
[quote="chrisje"]
Hier ook de gedroogde pensstaafjes en de kleine penssnoepjes. Voor de rest droog ik zelf ook hart en lever in de microgolf.
[/quote]

hoe kan je dat het best doen?gaat dan niet je hele magnetron ontzettend stinken?
Door herder_lover
#516317
ik geef ook gedroogd vlees. Mn runderlever eigenlijk en kipfilet. In de oven... Hoe in een combi kan zou ik ook graag willen weten ;D
Door Mevroi Kruim
#516338
[quote="JR"]
hoe kan je dat het best doen?gaat dan niet je hele magnetron ontzettend stinken?
[/quote]

Ja 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door