Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mees88
#516204
Nou, ben sinds gisteren begonnen met duck voeding voor mijn pup dirkje. Ik weet alleen niet hoeveel ik haar moet geven? Volgens de tabel zo'n 250 gram per dag, maar dat lijkt me zo weinig! Ze is nu 5 maanden en weegt ongeveer 6,5 kilo.
Ze krijgt nu nog niet eens een plak per keer(3x per dag)
Is dit normaal? Of komt het doordat het zo weinig lijkt? Ze lust er trouwens best nog wat van, ze staat zeer teleurgesteld naar haar bakje te kijken als het op is.. ;)
Door karin2
#516231
mijn volwassen reu van ongeveer 32 kilo kwam toe met een 600 à 700 gr duck per dag .(meestal 500 gr + eenei of yogurt of blikje sardientjes .
je kan hem wat meer of minder geven en kijken hoe hij het er op doet (word hij te mager wat meer word hij te dik dan wat minderen ) ik heb net ff op de tabel gekeken en jouw pup zou zo tussen de 250 à 300 gr per dag mogen ja .
Door Ster
#516300
Het verschilt nogal per hond. Mijn hond van 21 kg heeft volgens de tabel genoeg aan zo'n 450gram, maar in het begin had hij daar echt niet genoeg aan. Hij kreeg bijna twee keer zoveel! Inmiddels lijkt hij met wat minder toe te kunnen. Ik zou even kijken hoe hij het doet op de tabel-hoeveelheid en gewoon meer voeren als hij afvalt (of minder als hij aankomt, maar dat zal wel niet zo'n vaart lopen ;))
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door