Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#516206
Ik heb Bas al een jaar of drie niet meer laten enten. Nu "moet" het wel want hij moet over een paar weken naar het pension (helaas kan hij wegens ziekte bij zijn vaste logeeradres daar nu niet terecht) en ja.... dan moet er dus ge-ent zijn.

Bij dit pension zijn ze in ieder geval bereid om kvv te voeren dus dat is een pluspunt maar ik baal een beetje van entingen.

Ik heb ook geen idee wat er geent moet worden behalve dan dat de Kennelhoest enting sowieso standaard is.
Door Ster
#516286
Ik heb geen ervaring met pensions, maar moet dat echt de kennelhoest? Dat is toch niet bepaald een gevaarlijke ziekte, of heb ik het mis? Misschien kun je voor andere dingen die ze willen de titers laten bepalen en dan alleen gericht enten daar waar t nodig is?
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#516302
De volgende entingen: de jaarlijkse entingen moeten geldig zijn en kennelhoest moet exstra geent worden.

Bovenstaande was het antwoord op mijn vraag betreffende de entingen.............. en gezien het feit dat Bas al drie jaar niet meer ge-ent is geweest voor wat dan ook (maar dat weten zij niet natuurlijk :P).

Nou ja, ik zat toch al te twijfelen om iets te enten dit jaar maar zo rigoreus had ik het nou ook niet echt in de planning :o :-[
Door Maris
#516659
Wat ik weet van pensions is dat de enting niet ouder mag zijn dan een jaar en die jonger mag zijn dan 2 maanden.

En waarschijnlijk vragen ze ook om het paspoort van het dier, en hierin kunnen ze natuurlijk zien dat ie 3 jaar niet geent is.
Door Lizzy
#516662
Je kunt een rondje bellen naar diverse pensions om te vragen of ze voor hem een uitzondering kunnen maken. Je kunt bijv. een titersbepaling laten doen voor Parvo en Hondenziekte en vragen of ze dit accepteren. En dat allemaal omdat Bas niet tegen entingen kan (je verteld ze gewoon dat Bas absoluuuuut niet geent kan worden vanwege bla bla bla - en dan vertel je een goed aannemelijk verhaal. Bijv. dat hij een auto-immuunziekte heeft gekregen door de entingen en nu nooit meer geent mag worden).
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#518326
ik heb waarschijnlijk een oppasadres nodig vanaf eind april of begin mei voor een dag of 12. Klinkt nog een beetje vaag maar de vakantie is nog niet geboekt maar daar ligt de planning ongeveer.

Wat ik van een opvangadres verwacht...... tja, ik moet me sowieso aanpassen nu want ik had het super de luxe voor elkaar maar in ieder geval aandacht/liefde voor hem, vachtverzorging, het goede voer, wandelingen aangepast op wat hij op dat moment kan en iemand die niet bang is om hem te corrigeren als dat nodig is (is niet vaak maar toch....) ik realiseer met dat dat in een pension vast wat anders zal gaan maar ja.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#518453
nou het "probleem" lijkt opgelost.... mijn ex is bereid om Bas in huis te nemen en vrij te zijn in die periode. Dus geen overbodige inentingen en een logeerpartij op een manier die Bas niet kent.
Door Lizzy
#518544
Ivonne schreef: nou het "probleem" lijkt opgelost.... mijn ex is bereid om Bas in huis te nemen en vrij te zijn in die periode. Dus geen overbodige inentingen en een logeerpartij op een manier die Bas niet kent.
Zo, FIJN zeg!!
Door charmed
#520297
Geen gevaarlijke ziekte zou ik zo niet zeggen, vooral voor oudere en hele jonge honden kan het best zwaar te verduren krijgen.

Ik kwam met een pup van 5 maanden op cursus en daar was een hond aanwezig die zo moest hoesten dat het uit zijn tenen kwam. Dus ik had al zoiets van het zou toch niet dat hij met zijn zieke hond hier komt? Ja hoor, dus wel. Het was op zondag dat we daar geweest zijn, dinsdag heb ik de hele nacht met Prudence gezeten. Ik dacht dat ze in de hoestbuien zou blijven hangen. Ze kwam echt niet meer bij. Ben de hele nacht bezig geweest met van alles en nog wat tegen hoesten, zoveel mogelijk afwissene van hoestsiroop, honging, tussitin. Och wat was dat meisje er slecht aan toe :( Haar zusje kreeg het later ind e week en die was ook al zo slecht, de oudjes kregen het hier ook zwaar te verduren, maar de jongste honden toch het zwaarst. Ik heb echt de hele nacht wakker bij haar gezeten. Om te zorgen dat dat keeltje maar gesmeerd bleef.
Boefke schreef: Ik heb geen ervaring met pensions, maar moet dat echt de kennelhoest? Dat is toch niet bepaald een gevaarlijke ziekte, of heb ik het mis? Misschien kun je voor andere dingen die ze willen de titers laten bepalen en dan alleen gericht enten daar waar t nodig is?
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#529111
pffft ...... exen...... Bas gaat dus toch niet naar mijn ex hoor ik zojuist :o . Hij neemt er toch geen vrij voor!

Nou maar kijken of hij toch nog bij zijn vaste logeeradres terecht kan anders moet ik nu als een idioot nog het pension zien te regelen.... lekker verhaal weer. Als het een pension moet worden dan heb ik een probleem met de entingen.....

BAH BAH BAH, en het ergste is.... ik had het kunnen weten!!! Hoe ongelofelijk dom van me.
Door tieneke
#529307
Ivonne schreef: pffft ...... exen...... Bas gaat dus toch niet naar mijn ex hoor ik zojuist :o . Hij neemt er toch geen vrij voor!

Nou maar kijken of hij toch nog bij zijn vaste logeeradres terecht kan anders moet ik nu als een idioot nog het pension zien te regelen.... lekker verhaal weer. Als het een pension moet worden dan heb ik een probleem met de entingen.....

BAH BAH BAH, en het ergste is.... ik had het kunnen weten!!! Hoe ongelofelijk dom van me.
Heb je niemand van de rasvereniging die bereid is om Bas op te vangen?
Ik zou er toch een belletje aan wagen ;)
Door Sennaruby
#529350
Waar woon je en wanneer ga je op vakantie? Ik heb altijd al stiekem een newfoundlander willen hebben en het lijkt me super om op hem te passen!

We wonen in een gigagroot, lekker koel huis met veel water in de buurt, ik werk thuis, dus ik ben bijna altijd thuis en verder heb ik twee lieve teefjes als gezelschap! Hij is hier welkom hoor, maar ik heb al twee andere die ook willen dus het hangt er een beetje vanaf wanneer je op vakantie gaat!

Groetjes,

Fieke
Laatst gewijzigd door Sennaruby op wo 12 apr 2006, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door