Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Madera
#497585
moet je eigelijk elke dag op het zelfde tijdstip eten geven???
Gebruikersavatar
Door Madera
#497590
dacht ik al; hond kan geen klokkijken, maar waarom integendeel??
Door Nelly
#497594
[quote="*marianne*"]
dacht ik al; hond kan geen klokkijken, maar waarom integendeel??

[/quote]Omdat wilde honden van huis uit niet gewend zijn om op een vaste tijd hun eten te krijgen, zelfs niet om dagelijks eten te krijgen (lees: vangen).
Gebruikersavatar
Door Madera
#497705
[quote="Lupa"]
en om te voorkomen dat ze rond een bepaade tijd beginnen te kwijlen 8)
[/quote]

hahahah ik heb een kwijlvrije hond ;D
Door Femke
#498291
[quote="*marianne*"]
hahahah ik heb een kwijlvrije hond ;D
[/quote]

dan om te voorkomen dat je hond gaat galspugen (en da's nog vervelender dan kwijlen)


Als jij iedere morgen om 9 uur je hond eten geeft, slaat na een tijd even voor negenen het hele spijsverteringsstelsel 'aan'. Je hond begint o.a. maagzuur aan te maken.
Als hij dan niet om 9 uur eten krijgt, en hij zit wel met een maag vol maagzuur wordt hij misselijk en begint hij gal te spugen.

en als het eenmaal zover is, dan is dit bijna niet meer te doorbreken.
Hier krijgen de honden eenmaal daags eten. De ene keer om 8 uur, de andere heer om 17 uur, weer de volgende dag om 22.30 uur.
Vroeger spuugde Sunday standaard op zaterdagmorgen, omdat ik dan wat later opstond. Daar heeft hij nu geen last meer van (en ook niet meer van drammende honden na de laatste uitlaat ;))
Door tieneke
#498305
Of de wekker hier nu om 6.00,7,00 of 8.00 afgaat(de laatste weken)bij het eerste alarmsignaal van de wekker staan ze paraat voor een happie 8)en zijn dan zo wild dat ik niet eens normaal naar de wc kan ::)
Door charmed
#516018
Nou, ik heb er eentje bij die komt me dagelijks vertellen dat ze eten moet hoor. Elke middag rond 3 uur gaat ze naast me staan, wrrrrr wrrrrr (smorgens ook wel, maar ja dat is gelijk uit bed eten) en 's avonds om 11 uur zelfde ritueel weer.. wrrrrr wrrrrr ;o)) hongerlappie is het

[quote="Lupa"]
en om te voorkomen dat ze rond een bepaade tijd beginnen te kwijlen 8)
[/quote]
Door Nelly
#516202
[quote="charmed"]
Nou, ik heb er eentje bij die komt me dagelijks vertellen dat ze eten moet hoor. Elke middag rond 3 uur gaat ze naast me staan, wrrrrr wrrrrr (smorgens ook wel, maar ja dat is gelijk uit bed eten) en 's avonds om 11 uur zelfde ritueel weer.. wrrrrr wrrrrr ;o)) hongerlappie is het
[/quote]Die heeft jou goed afgericht zeg ;D ;D
Door Joshii
#516558
Hier weten ze dat het vrouwtje eerst koffie nodig heeft ;)
Maar zodra ik opsta om een 2e bakkie te halen word ik ingehaald door Fredje en zit ie me al "lachend" op te wachten in de keuken; "NU ben ik hè!!!! ;D"
Nuka wacht ( zoals het een dáme betaamt) in koninklijke houding op haar kleedje tot ik d'r bak kom brengen....
Door Natas
#516618
Ah, ik heb hier ook een klokkijker!
Ontbijttijd wil nog wel eens wisselen dus dan weet je inderdaad: ik ben na de koffie. Maar 's middags om 14:00 en 's avonds om 20:00 gaat er bij haar een soort wekkertje af: etenstijd! Ze wordt er zelfs vanzelf voor wakker als ze toevallig rond zo'n tijd diep ligt te slapen.
Door charmed
#516714
Ja he! Maar ut is wel gezellie hoor, en ik ben nog al vergeetachtig, dusseh komt eigenlijk wel goed uit zo'n extra klokje.. Kan heel goed de tijd vergeten :)[quote="Nelly"]
Die heeft jou goed afgericht zeg ;D ;D
[/quote]
Door charmed
#516715
Hier hebben ze nog wel meer dingen waardoor ze geallarmeerd worden. Zet ik smorgens de bril op, gaan we wandelen, staan ze net zo lang drammen tot dat ik ze aangelijnd heb ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D :P

[quote="FuzzyFriends"]
Hier weten ze dat het vrouwtje eerst koffie nodig heeft ;)
Maar zodra ik opsta om een 2e bakkie te halen word ik ingehaald door Fredje en zit ie me al "lachend" op te wachten in de keuken; "NU ben ik hè!!!! ;D"
Nuka wacht ( zoals het een dáme betaamt) in koninklijke houding op haar kleedje tot ik d'r bak kom brengen....
[/quote]
Door K@rin
#516751
Voorheen was bij mij ook het eerste wat ik 's morgens deed: de honden eten geven ......
Nu drink ik eerst zelf ff een bakkie en soms nog wel een bakkie ..........
Ze wachten maar en hebben daar totaal geen probleem mee.
Ze worden dus 's morgens tussen 8.00 - 9.00 uur
's avonds tussen 17.00 - 19.00 uur ............
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door