Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door crutz
#513
echt van die hele kleine (10 a 15 cm lang en 3 cm doorsnede) kan ik die zo geven of kan ik ze beter plat slaan ofzo (zoals bv bij kippenekken) ???
Door crutz
#515
Eerlijk gezegd geef ik nooit lamspootjes omdat het dragend bot is...
Groetjes, Lizzy
ik stond gisteren in die slagerij en dacht inderdaad er ook aan dat het dragend bot was,
maar toen ff gevraagd het te voelen en het is haast nog zachter dan een rib van een jong dier, vandaar dat ik het toch maar meegenomen heb (het is dus echt van hele jonge lammetjes), qua formaat oogt het ook als van lammetjes die echt heel erg jong waren (jonger dan 3 weken, als ik het me nog goed voor de geest kan halen van een paar jaar terug, toen had ik nl nog regelmatig lammetjes bij mn verzorgpony in de wei lopen)
Door Lizzy
#516
Zuiglam dus. Tja, ik weet het echt niet hoor. Als het zo zacht is als jij zegt, dan kun je er misschien gewoon 1 proberen en kijken hoe het gaat? Misschien even niet in 1 keer op laten eten?
Groetjes, Lizzy
Door 202spots
#517
echt van die hele kleine (10 a 15 cm lang en 3 cm doorsnede) kan ik die zo geven of kan ik ze beter plat slaan ofzo (zoals bv bij kippenekken) ???
Hi Crutz,
Normaal gesproken geef ik ze ook niet,maar ik zou zeggen...probeer ze maar met de hamer te bewerken.
Wanneer je het voor elkaar krijgt om met 1 klap de bot plat te slaan,dan kan je zien of het zacht genoeg is???
Wanneer je 'n klap geeft,en het bot springt 'n meter de lucht in...dan is het TE hard. ;)
Door crutz
#518

Hi Crutz,
Normaal gesproken geef ik ze ook niet,maar ik zou zeggen...probeer ze maar met de hamer te bewerken.
Wanneer je het voor elkaar krijgt om met 1 klap de bot plat te slaan,dan kan je zien of het zacht genoeg is???
Wanneer je 'n klap geeft,en het bot springt 'n meter de lucht in...dan is het TE hard. ;)
nou het ging dus in 1 klap kapot ;D

ze genieten ervan, alleen Damien is wat zacht in de bek (merken we bv ook met apporteren, hij heeft de metalen buis wel vast, maar klemt niet) dus die is er wel ff zoet mee (met 2 pootjes) Ace had ze zo op ;D (Damien nu ook zie ik, maar die is toch wel een halfuurtje zoet geweest, eerst strippen en het vlees/vel op eten en dan pas de rest)
Door crutz
#520
En hoe is het dag later gegaan, als je begrijpt wat ik bedoel? ;D
ontlasting bedoel je???

die was prima, gewoon normale (harde) vlees keutels, niet wittig uitgeslagen of zo
Door Lizzy
#521
Ja, dat bedoelde ik ;D. Ik was benieuwd of je misschien stukjes bot in de ontlasting zou hebben aangetroffen of zo. Maar niet dus! Nou, da's harstikke mooi!!
Groetjes, Lizzy
Door Janet
#522
Hoi,
vandeweek was ik bij diezelfde slager (en ik denk ook nog bij dezelfde meneer), en toen heb ik ook wat van die dingen gekocht. De man lachen: 'is zeker voor hond'. ;D
En ook Kali had er geen problemen mee, niet om ze weg te krijgen en niet om ze uit te poepen. De ontlasting zag er netjes uit.
Door crutz
#523
Hoi,
vandeweek was ik bij diezelfde slager (en ik denk ook nog bij dezelfde meneer), en toen heb ik ook wat van die dingen gekocht. De man lachen: 'is zeker voor hond'. ;D
En ook Kali had er geen problemen mee, niet om ze weg te krijgen en niet om ze uit te poepen. De ontlasting zag er netjes uit.

ook meegeweest de koelcel in ;D ik mocht precies aanwijzen wat ik wilde in de koelcel (omdat hij me aan de balie niet helemaal begreep ;))
Door Janet
#524
Nee, ik loop me de tandjes bij de balie, heen en weer... en ze lagen in de vitrine. Kon ut daar ook gewoon aanwijzen ;D.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door