Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mees88
#515558
Ben net begonnen op dit forum (heb me al even voorgesteld hoor :)) en ook net begonnen met het geven van smuldier aan mijn franse bull(5 maanden)
Nou word ik alleen toch een beetje bang want ik heb net wat rondgekeken op het forum en niet echt positieve dingen over smuldier... Ik heb het haar vanochtend voor het eerst gegeven. Ik moet zeggen.. gadver.. Wat ziet dat er goor uit en wat stinkt het! Misschien toch maar wat anders voor onze dirkje.. Ik dacht zelf aan rodi, dat verkopen ze namelijk ook in de supermarkt waar ik altijd heen ga. Moet ik dat nog aanvullen? Ik ben trouwens van de brok af omdat dirkje erg veel last heeft van haar darmpjes. Diarree, scheten, jak. Is rodi genoeg voor een hond (pup)? Ik durf nog niet zoveel uit te proberen omdat dirkje zeer sterk reageert op voedsel.
Door Lizzy
#515561
Allereerst welkom op Barfplaats natuurlijk :D!

Ach, weet je wat het is: de afgelopen jaren is gebleken dat heel veel honden het perfect doen op Smuldier. Als je hond het goed doet op Smuldier en het lekker vindt: nou, dan is het goed voer voor jouw hond! Eventueel kun je ook prima Smuldier en Rodi afwisselen! En dat wisselen gaat bij verse voeding meestal prima omdat de darmen van de hond sterker worden. En eventueel kun je ook af en toe gezonde tussendoortjes geven!
Door conleeuw
#515584
mijn honden krijgen af en toe smulier (als vrouwtje te lui is of vergeten is om barf dingetjes uit de vriezer te halen) ze doen het over het algemeen gewoon goed op smuldier, ik vindt qua gadver kwaliteit rodi net zo als smuldier, maar dat is mij opinie ;)
Door mees88
#515603
Nou, vond die smuldier en zo ranzig uitzien dat ik net Duck heb gekocht. Lijkt me prima! Alleen wel duur.. :-\
En wat kan ik verstaan onder 'gezonde tussendoortjes'? Hondenkoekjes ed. gaan er bij wel in maar er ook heel snel weer uit.. :P
Door Lizzy
#515606
[quote="mees88"]
Nou, vond die smuldier en zo ranzig uitzien dat ik net Duck heb gekocht. Lijkt me prima! Alleen wel duur.. :-\
En wat kan ik verstaan onder 'gezonde tussendoortjes'? Hondenkoekjes ed. gaan er bij wel in maar er ook heel snel weer uit.. :P
[/quote]

Als jij Smuldier zelf ranzig vindt: dan kan dat een goede reden zijn om een ander merk te proberen.

Met gezonde tussendoortjes bedoel ik: een rauw eitje, met schil. Zo'n 1 a 2 eitjes per week: hartstikke gezond! Wat ook erg gezond is is eens per week 1 of meerdere rauwe/hele/verse sardientjes (hoeveelheid hangt af van de grootte van je hond). En ja, deze geef je met kop en graat en orgaantjes er nog in (beste geef je die buiten ;D). Je kunt ook wat groente-restjes van je eigen maaltijd geven. Zolang het tenminste geen ui of prei is. En ook moet je niet tevee/tevaak kool geven.

En, als je hondje gewend is om vers te eten, dan zijn rauwe vleesbotjes zeer gezond! Daarmee kan je hond haar tandjes en tandvlees goed op onderhouden. Meer over het geven van vleesbotten: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=801
Door noppp
#515611
'gezonde tussendoortjes'

Gisteren ben ik bij een Jumper geweest om eens rond te kijken wat ze daar allemaal verkopen.
Ook ik vraag me af wat ik de Barfende hond als tussendoortje kan geven.
Ik lees hier op het forum over zelf vlees drogen, maar dat lijkt me erg veel werk.


Ah.,.... het antwoord staat hierboven al !
Laatst gewijzigd door noppp op wo 22 mar 2006, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#515618
Gedroogd vlees maak ik zelf (ik heb een droogmachine maar het kan ook in de oven) als beloning-kjes en niet als tussendoortje. Evenals zalmkoekjes en blokjes kaas: ook als beloning bij de training.

Tussendoor krijgen mijn honden niks, arme beestjes ;D.

Mijn honden krijgen dus sardientjes als BARF maaltijd! Een (1) keer per week. Of zalmkop. Of makreel.

Maar voor mensen die versvlees geven, is het niet verkeerd om of af en toe een maaltijdje zelf samen te stellen met voedingsmiddelen die niet in versvlees zitten (ei, vis, spiervlees, groente, etc) of om zoiets tussendoor te geven.

Een barfende hond kun je natuurlijk best een tussendoortje geven! Denk ook aan bijv. een stuk komkommer of courgette. Of inderdaad een rauw/heel eitje. Of een bakje kefir/yoghurt. Of een stukje appel. Of een kiwi. Of af en toe een stukje banaan. Sommige honden (die van mij) zijn DOL op rauwe/ongezouten noten (macademia noten zijn overigens giftig voor honden. Evenals rozijnen en druiven). Maar ze snoepen hier dus soms wel hazelnootjes, amandelen en walnootjes.

Pensstaafjes zijn natuurlijk ook prima.

Maar vreemd genoeg denk ik dat de behoefte aan het geven van tussendoortjes bij de meeste mensen die barfen verdwijnt.... De hond geniet gewoon zo van iedere barf-maaltijd, dat de behoefte om hem eens 'te verwennen' niet meer aanwezig is, ofzo... Kweet ook niet...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door