Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door daydo
#515503
Toya mijn oudste heeft sinds dit weekend een etteroogje, met gevolg Daydo nu ook.
Wat kan ik erin doen of met wat het beste uitwassen ipv da te raadplegen.
Door conleeuw
#515512
daydo schreef: Toya mijn oudste heeft sinds dit weekend een etteroogje, met gevolg Daydo nu ook.
Wat kan ik erin doen of met wat het beste uitwassen ipv da te raadplegen.
ik gebruik altijd gekookt, afgekoelde water met een heel klein beetje zout erin (saline solution, dissolve 1 g salt in 99 mL water) dan gebruik ik per oog een schone watte schijfje en veeg de oog schoon, dus nooit dezelfde twee keer, erin doe ik in principe niets, behalve als het langdurig blijf ontsteken, dan oogzalf van de da. Wellicht dat iemand hier een alternatieve oplossing heeft.
Door karin2
#515528
ik was het ook altijd uit met gekookt en afgekoeld water en als het echt ontstoken is doe ik er terramycine zalf in (2 à 3 maal per dag enkele dagen aan een stuk totdat het oog genezen is ) het is een zalf met AB in als ik me niet vergis en vrij bij de apotheker te koop (tenminste hier in Belgie wel )
Door karin2
#515530
oja als het erger word of met een paar dagen niet over is zou ik toch ff langs de DA gaan !!
Door Lizzy
#515556
Ik zweeeeeer bij Similasan oogdruppels! Similasan Nr. 2. Te koop bij redelijk veel normale drogisten!
Door charmed
#515600
Je kan altijd water koken en af laten koelen en dan met een spuitje even de ogen met water uitspuiten. Dus gewoon met het spuitje langs de randen en hoeken en water er goed doorspuiten. Als dit niet helpt zou ik toch even aan een oogzalfje denken.

Zijn de slijmvliezen aardig rood? Dan zou ik meteen beginnen met schoonspuiten en oogzalf, want dan lijkt het mij een ontsteking

daydo schreef: Toya mijn oudste heeft sinds dit weekend een etteroogje, met gevolg Daydo nu ook.
Wat kan ik erin doen of met wat het beste uitwassen ipv da te raadplegen.
Door Lizzy
#515604
Overigens, even ter aanvulling. Onze Pinkel heeft vorig jaar (na die vervelende Weil enting) zo ongeveer chronische oogontsteking gekregen. Ik heb VIER soorten zalfjes en druppeltjes van de dierenarts geprobeerd. En iedere keer als ik met de zalf/druppels stopte, dan kwam het weer terug. En dan ging ik met die druppel/zalfkuurtjes al langer door als normaal. Op advies van de DA.

Toen kreeg ik via Wendy alias Dalmi het advies om Similasan nr 2 oogdruppels eens te proberen want die hadden bij haar hond ook zo goed geholpen. Ik ben de druppels direct gaan halen. Haar ogen waren inmiddels al weer behoorlijk ontstoken. Binnen 2 dagen: over!! Weg!! Fantastisch gewoon! Dat had ik dus nog niet eerder mee gemaakt bij Pink!!

Als haar ogen nu wat snotterig zijn, dan gebruik ik weer 1 a 2 dagen die Similasan Nr 2 druppels en de ontsteking verdwijnt weer als sneeuw voor de zon.

Wat je trouwens ook vooral NIET moet doen: met je handen aan de ogen zitten. Ook niet om de pullekies uit de ogen te vegen. En, gebruik altijd aparte watjes en dingetjes voor de ogen. Het is zo besmettelijk als de pieter en je blijft je hond herbesmetten! De pullekies dus weghalen met een schone tissue, voor ieder oog 1 en voor en na het schoonmaken en druppelen: handen wassen!
Door daydo
#516067
Drogist is dat dan in Belgie de apotheker of eerder natuurwinkel of zo?
Kan ik SIMILISAN NR2 ook in Belgie verkrijgen?
Zijn oog word er niet beter op rood en voor 1/3 dichtgehouden.
Hij krabt er niet aan(nog niet)
Door tvs
#516070
bij mij werkt die siamalsan niet zo goed, nadeel vind ik ook dat het met een keer knijpen het oog weer uitdruppelt het is net of het er amper in komt.
misschien doe ik het niet goed maar ook dat kan ik me moeilijk voorstellen.
Door Lizzy
#516072
tvs schreef: bij mij werkt die siamalsan niet zo goed, nadeel vind ik ook dat het met een keer knijpen het oog weer uitdruppelt het is net of het er amper in komt.
misschien doe ik het niet goed maar ook dat kan ik me moeilijk voorstellen.
Geen last van.
Door daydo
#516087
Als ik nu naar de apotheker ga en vraag om homeopatische oogdruppels of zalf moet ik dan vermelden dat het voor de hond is of zijn die hetzelfde :-\

Veel langer mag ik nu toch niet meer wachten, als zijn oog helemaal dicht gaat komt er toch weer anti bio van.
Door Truus
#516102
Als ik niks in huis heb, gebruik ik afgekoelde kamillethee.Werkt ook goed!
Door Femke
#516105
tvs schreef: bij mij werkt die siamalsan niet zo goed, nadeel vind ik ook dat het met een keer knijpen het oog weer uitdruppelt het is net of het er amper in komt.
misschien doe ik het niet goed maar ook dat kan ik me moeilijk voorstellen.
trek je het onderste ooglid wel 'open' zodat daar een gootje onstaat? Als je dan druppels erin doet moet je het ooglid nog heeeeel eventjes open houden zodat de druppels zich kunnen verspreiden.

Je zet gewoon je duim met de platte kant net onder het ooglid en duwt je duim dan naar beneden.....
Door C@rine
#516126
wanneer bij mij de honden en of de katten last hebben van hun ogen, vooral bij Noord-oosten wind en de eerste vorst gebruik ik Euphresia, korrels.
Teverkrijgen van VSM of bij Spat. www.spat.nl
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door