Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door quincy4
#513146
Hallo,

Ik heb vandaag voor mn poezebeest een step'n dine aangeschaft :D. Het is een gesloten etensbak die de kat zelf open moet maken. Ik vond dit wel een mooi ding, omdat dan zijn eten niet zo snel uitdroogd en er voor als het warmer weer wordt er geen vliegen op zn eten gaan zitten.

Ik heb hem net aan mn kat voorgesteld met een heerlijk koolvis erin, maar hij snapt het totaal niet ???. Ik heb het voorgedaan en zn pootje erop gezet, maar hij zit er nu naast en mij aan te staren ( zo van maak dat ding ff open)

Wie heeft er ook zo'n ding en heeft er ervaring mee,

dit is de hem:

http://www.dierenwebshop.nl/product_inf ... s_id/10147
Door Maris
#513205
Ik heb er geen ervaring mee, maar het is bijna het zelfde een kat te laten wennen aan een kattenbakje met een luikje, als ze een luikje niet gewend zijn :-\

Dus ik zou zeggen goed voor blijven doen, en misschien het klepje iets open doen dat de geur er iets doorheen komt, en dat ze dan met hun pootje gaan uitproberen ;)
Door Nelly
#513967
Ik zou het idd ook een paar keer voordoen; katten zijn intelligent genoeg om dat te snappen, zeker als het met eten te maken heeft ;D Succes!
Door Maris
#514277
Hoe gaat het nu met de step and dine, wil het al lukken?
Door quincy4
#515403
Ik ben het hele weekend bijna bij mn vriend geweest en heb de Step'n dine meegenomen om te kijken of het iets was voor zijn kat. We hadden lekker eten gekocht voor haar en erin gestopt. Ze probeerde er in eerste instantie haar poot ertussen te doen, maar we hebben haar pootje erop gezet. Dit moest een paar keer en die nacht hoorde ik haar naar een paar pogingen hem al open doen.

Bij quincy is het dus een heel ander verhaal. Die is ten eerste al helemaal van slag dat ie uit een andere bak moet eten. En als je hem wilt helpen wordt ie kwaad en loopt weg. Ik ga het een paar dagen vol houden ,want er moet een moment komen waarop die gaat eten en het gaat onderzoeken ( wat ie nu helemaal niet doet).

Er zat ook een trainingsboekje bij en daarin staat dat je vooral de voordelen niet moet vergeten als het niet wil lukken. En indd de carnibest is niet uitgedroogd en ik denk dat het voor de zomer helemaal fijn zou zijn als ie hem kan gebruiken (muggen).

Ik zat er ook al over te denken om quincy op de wc te leren plassen, maar dat laat ik nu eerst maar ff zitten.

Groetjes Anita
Door ladybird
#515460
mss. dat je haar er ook bij kunt belonen.

Steeds als jij haar pootje erop zet geef je haar een snoepje en/of een aai.

En natuurlijk ook als ze het uit zich zelf doet.

Succes ermee.
Door Maris
#515483
Ik zou het zeker stapje voor stapje doen, het kan behoorlijk op het humeur van een kat werken als je te veel te gelijk wilt doen. ;) ;D

Maar heel veel succes.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door