Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#515147
Vanmorgen kwam ik beneden en had Breezer een verrassing voor me neer gelegd. Er lag een dikke drol, gevolgd door wat slijm en vervolgens druppels waterige ontlasting met wat bloed erdoor. Later tijdens het uitlaten kwam er alleen nog maar heldere druppels uit wat een beetje rood gekleurd was.

Zou er een adertje gesprongen zijn, of moet ik iets ernstiger denken?

Hij eet wel gewoon goed en is nog net zo vervelend als anders.
Ik heb hem trouwens okugest gegeven en een beschuitje en een halve portie carnibest.
Door Lizzy
#515148
Oh jee, vervelend! De ontlasting was gewoon wel hard? Misschien (als de ontlasting flink/hard was) heeft hij moeten persen? Heeft hij veel bot gegeten de afgelopen dagen?
Door charmed
#515161
Hoi,

het zou kunnen dat het Corona is, Corona heerst op dit moment in Nederland. Mijn honden hebben ook Corona gehad.

Verschijnselen corona zijn
* ontlasting slijm met bloed en vreemde geur (kan ook diarree en spuitpoep zijn
* misselijk (honden willen niet eten)

Hou het even goed in de gaten, mocht hij beginnen te braken en spuitpoep krijgen gelijk even naar de da en spuitjes halen tegen braken en diarree.

Wij hadden zeven van de acht honden ziek. Waarvan we met 1 elke dag aan spuiten zijn geweest, omdat ze geen eten binnen kon houden en geweldig aan de diarree was.



Breezer schreef: Vanmorgen kwam ik beneden en had Breezer een verrassing voor me neer gelegd. Er lag een dikke drol, gevolgd door wat slijm en vervolgens druppels waterige ontlasting met wat bloed erdoor. Later tijdens het uitlaten kwam er alleen nog maar heldere druppels uit wat een beetje rood gekleurd was.

Zou er een adertje gesprongen zijn, of moet ik iets ernstiger denken?

Hij eet wel gewoon goed en is nog net zo vervelend als anders.
Ik heb hem trouwens okugest gegeven en een beschuitje en een halve portie carnibest.
Door Timmy
#515162
Voor een gewoon coronavirus besmetting (op zichzelf) is behandeling eigenlijk niet eens noodzakelijk. De ziekte gaat gepaard met wat diarree en braken van voorbijgaande aard.
Voor wat betreft de verhalen over de corona-rondgang in Nederland: dat is nergens op gebaseerd. Bij navraag in de omgeving waar het gesignaleerd zou zijn, is er geen dierenarts die bevestigd heeft dat het daadwerkelijk om corona ging, simpel omdat er door niemand werkelijk onderzoek is verricht, en zonder daadwerkelijk onderzoek kan nimmer gezegd worden dat het om corona gaat. Er is waarschijnlijk sprake van een "doorsnee" virusinfectie, zoals die elk jaar wel een keer in Nederland opduikt.

Gr.
Linda
Door charmed
#515192
Waarom zeggen dierenartsen dan dat het corona is. Beetje vreemd.

Maar maakt mij niet uit, wij hebben het virus (wat het ook mag zijn) gehad.
Timmy schreef: Voor een gewoon coronavirus besmetting (op zichzelf) is behandeling eigenlijk niet eens noodzakelijk. De ziekte gaat gepaard met wat diarree en braken van voorbijgaande aard.
Voor wat betreft de verhalen over de corona-rondgang in Nederland: dat is nergens op gebaseerd. Bij navraag in de omgeving waar het gesignaleerd zou zijn, is er geen dierenarts die bevestigd heeft dat het daadwerkelijk om corona ging, simpel omdat er door niemand werkelijk onderzoek is verricht, en zonder daadwerkelijk onderzoek kan nimmer gezegd worden dat het om corona gaat. Er is waarschijnlijk sprake van een "doorsnee" virusinfectie, zoals die elk jaar wel een keer in Nederland opduikt.

Gr.
Linda
Door Timmy
#515194
charmed schreef: Waarom zeggen dierenartsen dan dat het corona is. Beetje vreemd.
Tja. Waarom zeggen dierenartsen dat je jaarlijks moet vaccineren? Waarom spuiten dierenartsen antibiotica als er sprake is van een virus? Waarom zeggen dierenartsen dat rauw vlees slecht is voor een hond? Waarom zeggen dierenartsen dat een puppie puppenbrokken moet?
En zo kun je natuurlijk een hele lijst volschrijven.

Gr.
Linda
Door herder_lover
#515195
kan zijn door harde ontlasting dat er iets bloed mee gekomen is door persen. Bleef erna ook harde ontlasting komen of diaree? Vaak gaat dat na een harde drol, gepaard met wat bloed, om daarna de diaree eruit te spuiten.

maar als je je zorgen maakt, bel je toch ff de DA. Dan kan je ook gelijk vragen of het virus of een ander virus in jouw omgeving de ronde doet...
Door herder_lover
#515197
Timmy schreef: Tja. Waarom zeggen dierenartsen dat je jaarlijks moet vaccineren? Waarom spuiten dierenartsen antibiotica als er sprake is van een virus? Waarom zeggen dierenartsen dat rauw vlees slecht is voor een hond? Waarom zeggen dierenartsen dat een puppie puppenbrokken moet?
En zo kun je natuurlijk een hele lijst volschrijven.

Gr.
Linda
en nu graag de antwoorden ;D
Door charmed
#515205
Ik ben geen dierenarts, dus ik kan het niet weten.

Maar lijkt me iets tussen de dierenartsen, de ene zegt het is corona en het heerst landelijk en de andere zegt van niet.

Weet wel dat het een hardnekkig virus is wat er heerst en dat je er best een hond aan kan verliezen die al weinig weerstand heeft.


Timmy schreef: Tja. Waarom zeggen dierenartsen dat je jaarlijks moet vaccineren? Waarom spuiten dierenartsen antibiotica als er sprake is van een virus? Waarom zeggen dierenartsen dat rauw vlees slecht is voor een hond? Waarom zeggen dierenartsen dat een puppie puppenbrokken moet?
En zo kun je natuurlijk een hele lijst volschrijven.

Gr.
Linda
Door Breezer
#515434
Het eerste wat eruit kwam was nog redelijk stevig. Daarna lag er een slijmdrol achtig iets.
En nog verderop lagen druppels vocht met wat bloed.

Vanmiddag in het bos kwam er ook eerst wat dunne ontlasting, daarna weer wat waterachtig met wat druppels bloed.

Hij eet en drinkt goed, is net zo druk als anders, voelt niet warm aan.

We houden het gewoon nog ff in de gaten.
Door Breezer
#515801
karin2 schreef: hoe is het nou met Breezer ?
Ja ik denk wel goed. Gisteravond heeft ie niks meer gedaan. Vannacht moest ie eruit, maar heb ik niet gezien waar hij het deed in de tuin dus heb ik niet kunnen controleren. En vanmorgen en vanmiddag 2x een slappe drol maar geen bloed meer gelukkig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door