Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nisha
#515355
kenji eet regelmatig rauw,maar schelsey lust dus geen rauw vlees,echt raar dat een hond dit niet eet,geef ik bv kippevleugels snuffelt ze eraan maar weet niet wat ermee aan te vangen,alsook ander rauw vlees laat ze liggen,het enige dat ze eet is biefstuk,maar das wat te duur.

hoe kan ik haar zo ver krijgen dat ze ook af en toe rauw eet.

mag men een hond gewoon een halve kip geven,zijn de kleine beentjes ervan niet gevaarlijk?

sonja
Door Lizzy
#515387
Wat een Schelsey dan?

Heb je misschien ook al geprobeerd om de kippenvleugel eerst een minuut of 5 in warm/heet water te leggen en daarna in de knippen met een schaar, om dat vervolgens aan te bieden?

Lust ze wel hele kip dan? (omdat je vraagt of je dat mag geven).
Door Truus
#515414
Je zou eerst rauw gemalen vlees kunnen geven en een beetje warm water erover doen. Dit warm water dan langzaam afbouwen en steeds grotere stukken geven.

De beentjes van kip zijn niet gevaarlijk als je ze maar rauw geeft dus niet koken of braden anders worden de botten hard en scherp.
Door peerle
#515701
Kan je aan kippenekken komen ? Die zijn niet alleen goedkoop, de botten erin zijn ook erg klein en heel zacht, zodat je je geen/nauwelijks zorgen moet maken (ik zou er wel bijblijven om te zien of ze goed kauwt ipv heel de nek in te slikken, maar dat lijkt niet echt een probleem nu :)). Die botten kan je hond waarschijnlijk het best verteren als ze niet zoveel ervaring heeft met rauw vlees en rauwe botten. Ik wil hiermee niet zeggen dat kippevleugels schadelijk zijn, maar die botten gaan iets steviger en groter zijn.
Het idee van warm water overgieten vind ik ook niet slecht, welk effect heeft het als je dat probeert ?
Groetjes,
veerle
Door Debora
#515875
Misschien lust ze geen kip? maar bijv wel lam(snekken )ofzo? of eend
Wat lust ze dus nog meer buiten biefstuk? heb je dat al uitgeprobeerd?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door