Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tiesto
#515042
Weet niet zo goed of dit hier wel thuis hoort, maar misschien heeft iemand toch enig idee hierover..we gaan binnenkort plavuizen leggen en nu begon die lieve man over vloerverwarming..is natuurlijk wel lekker, maar ik heb vernomen dat dit niet goed is voor een hond?? Dat dit te warm zo zijn? Je zet m natuurlijk niet op standje salsa, maar toch..en heb het idee dat honden 's winters ook meer verharen door de cv..heeft iemand hier ervaring mee?
Door Lizzy
#515044
Zou het ongezond zijn of is het lastig qua verharen?

Ik heb vloerverwarming. Mijn honden verharen beslist nauwelijks. Ook in de winter. En ik wil niet zonder vloer verwarming. Nog nooit gemerkt dat het een minder goede invloed heeft op de honden. Echt nog nooit. Het lijkt mij ook dat het niet uitmaakt waar de warmte vandaan komt trouwens. Overigens lijkt het mij voor de spieren en gewrichten van de hond juist beter, om niet op een ijskoude stenen vloer te hoeven liggen....?
Door Tiesto
#515048
Het zou te warm zijn?? Maar geloof dat er in kennels en dierenasiels toch ook vaak gebruik wordt gemaakt hiervan of heb ik dat mis? Het lijkt mij wel ideaal, is denk ik een stuk behaaglijker toch..
Door karin2
#515053
vloerverwarming lijkt mij op zich ook ideaal (lekker warm nooit meer koude voetten :D) maar ik heb van horen zeggen ::) dat het voor mensen slecht zou zijn voor de bloedsomloop (zware voetten en benen ) ik weet niet of dat écht zo is en bij iedereen ik heb zelf geen vloerverwarming (wel ijskoude marmer :( >:(.
weet niet of dat voor honden iets uitmaakt ???
Door roefus
#515079
Ik had vroeger vloerverwarming, en helaas na mijn verhuizing niet meer :(
Ik vond het vooral ideaal omdat mijn langharige honden (die veel zwemmen en door sloten liepen) in een ommezien opdroogden.
Nu duurt dat 's winters heel lang (waardoor het zand uren uit de vacht blijft vallen).
Wat dat betreft, zou ik meteen voor vloerverwarming kiezen, indien ik de mogelijkheid had.

En wat de vloerwarmte betreft: ik denk dat dat van de hond(en) afhankelijk is, hoe fijn ze dat wel/niet vinden.
Roefus verkiest het om náást zijn dikke matjes te liggen, ligt liever op de koude plavuizen ???
Maar ik denk dat een wat minder langharige hond graag gebruikt maakt van die warme buizen onder de vloer ;D
Door tieneke
#515081
Als je een hond hebt die niet al te zwaar in zijn vacht zit zal dit niet echt slecht zijn,onze honden zouden er in ieder geval niet blij mee zijn.
Die liggen het liefst op de koude harde vloer ipv op hun grote hondenbank,dit alles zonder dat de cv bij hun in de hal aan is,ze hijgen zich dan anders echt te pletter en weten niet waar ze het moeten zoeken.
Door Lizzy
#515084
Op Internet kun je wel het e.e.a. vinden over waarom vloerverwarming slecht zou zijn. Onder andere schijnt ene Violette Goethals een boek geschreven te hebben: "gezonder (ver)bouwen en wonen".

Volgens haar is ontregelt vloerverwarming de warmte huishouding van het hele lichaam en zou daarom schadelijk zijn. Voeten zouden een lagere temperatuur nodig hebben als de rest van het lichaam. Electrische vloerverwarming schijnt helemaal ronduit slecht te zijn. Schijnt zelfs uitermate schadelijk te zijn.

Nou ja, anyway: ik heb vloerverwarming en dat wou ik graag zo laten ;D.
Door roefus
#515097
tieneke schreef: Als je een hond hebt die niet al te zwaar in zijn vacht zit zal dit niet echt slecht zijn,onze honden zouden er in ieder geval niet blij mee zijn.
Die liggen het liefst op de koude harde vloer ipv op hun grote hondenbank,dit alles zonder dat de cv bij hun in de hal aan is,ze hijgen zich dan anders echt te pletter en weten niet waar ze het moeten zoeken.
ja, is hier precies zo.
Als mijn hond 's avonds wel eens bij me op de bank wil kruipen (en dat mag dan, 's avonds, als zijn zandbad uit de vacht is ::))....dan vindt hij dat ZOOOOOO gezellig....maar houdt het vervolgens slechts hooguit 5 minuten vol.
Dan hangt de tong uit zijn bek en is hij blij met de 'koude vloer' 8)
Door roefus
#515099
Lizzy schreef:
Nou ja, anyway: ik heb vloerverwarming en dat wou ik graag zo laten ;D.
Valt er moeilijk uit te halen, hè ???

Nou.....ik vond het wel lekker, eerlijk gezegd.
#515102
Ik denk dat het ook gaat om "te" en of je hond er gevoelig voor is. Sparky's bench heeft eens te dicht bij de verwarming gestaan (viel op zich best mee maar blijkbaar is hij er gevoelig voor) en je zag binnen 2 dagen z'n vacht achteruit vliegen en hij begon over te geven.
Bench weg, probleem weg ;D
Door Lizzy
#515108
roefus schreef: Valt er moeilijk uit te halen, hè ???

Nou.....ik vond het wel lekker, eerlijk gezegd.
Nee, maar je zou de vloerverwarming uit kunnen zetten. En dat ben ik zeker niet van plan want ik vind het dus ook lekker.
Door Lizzy
#515119
Nou OK, voor dikbehaarde honden zoals de barfvarkens van Tieneke of jouw honden Danielle: is vloerverwarming natuurlijk best wel drie keer niks... Dat vinden ze niet lekker.... Maar die kale honden van mij.... ;D
Door Ike
#515120
Zou niet meer zonder willen! En de vacht van Ike is idd sneller droog, nou moet ik zeggen dat wij het nooit overdreven warm stoken maar het is echt heerlijk en heb ook geen last van overvloedig verharen! ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door