Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Shifra en Sharel
#515045
Hallo allemaal,

Ik zag gisteren, dat Shifra dr tandvlees, beetje ontstoken is.
Naar mijn idee heeft ze er (nog) geen last van.

Wat zou ik hiervoor t beste kunnen gebruiken?

groetjes
Rolanda
Door Lizzy
#515054
Mag ik vragen wat ze eet?

Ik denk dat vleesbotten en delen van hele prooidieren de belangrijkste bijdrage zijn voor het gezond houden van het gebit en tandvlees.

Voor nu zou je misschien een oplossing van echinacea kunnen gebruiken om het tandvlees mee te deppen?
Door Lizzy
#515217
Nou ja, Carnibest is natuurlijk een gemalen voer. En qua het onderhouden van tandvlees en tanden/kiezen vind ik dat persoonlijk niet voldoende. Een hond hoort vleesbotten en delen van hele prooi en vleeslappen te kunnen eten. Met regelmaat. Mergpijpjes zijn inderdaad onjuiste botten voor het onderhouden van tanden/kiezen en tandvlees. Veeeeeel te hard! Het is dragend bot van oudere dieren dus twee keer niet geweldig, zeg maar... Ten eerste slijten de tanden en kiezen snel, met zo'n hard bot maar ten tweede hebben die harde botten vrijwel geen reinigend vermogen. Ik zou je hond beslist andere vleesbotten en vleeslappen gaan voeren.
Door Shifra en Sharel
#515246
Shifra heeft een probleem, zij krijgt ook de eend/kip versie van CB, omdat wanneer ik haar rund, of lams geef, zij aan de diaree gaat en jeuk krijgt.

Dit heeft ze al vanaf 9 maanden oud, ze is nu 3.5 jaar.
Ben toen van alles gaan uitproberen, bij Tannetje terecht gekomen, en op de eend versie reageert ze het beste op.
Vandaar dat ik gewoon bang ben om ander vleeslappen te geven.

Wat zouden de andere nog opties kunnen zijn?

Rolanda
Door Lizzy
#515293
Shifra en Sharel schreef: Shifra heeft een probleem, zij krijgt ook de eend/kip versie van CB, omdat wanneer ik haar rund, of lams geef, zij aan de diaree gaat en jeuk krijgt.

Dit heeft ze al vanaf 9 maanden oud, ze is nu 3.5 jaar.
Ben toen van alles gaan uitproberen, bij Tannetje terecht gekomen, en op de eend versie reageert ze het beste op.
Vandaar dat ik gewoon bang ben om ander vleeslappen te geven.

Wat zouden de andere nog opties kunnen zijn?

Rolanda
Hoi Rolanda, eerst eendennekken en daarna bijv. delen van hele eenden! Die zijn helemaal niet eens zo vreselijk duur en leveren een hoop kluif-plezier!
Door Shifra en Sharel
#515386
Okee bedankt ;) dit zal ze absoluut niet erg vinden.

Ik moet van de week toch weer Carnibest halen bij die Amsterdamse Toko, zal meteen even vragen wat voor lekkere toestanden ze voor Shifra en natuurlijk niet vergeten Sharel hebben.

Ben zelf ook beetje huiverig hoor, moet ik eerlijk zeggen, voor die kippennekjes, dat ze erin stikken ofzo.
Maar dat zal wel aan mij liggen.

Bedankt
Rolanda
Door Shifra en Sharel
#524110
Ik heb eergisteren, een haaskarkas gegeven, en die zo lieve aanhankelijke honden, waren opeens verdwenen, zo takelden ze die botten toe.
Natuurlijk heel leuk om te zien, maar zit nu toch 2 dagen met een diaree probleem :(
Dus dat is geen optie voorlopig meer.

Volgende keer maar iets van de eend proberen.
Ik vind het wel een heerlijk gezicht hoor, hoe ze die botten zo lekker vinden.

Rolanda
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door