Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tiesto
#511068
Zack heeft zaterdag een takje in zijn neus gehad( hoe krijgt hij t altijd voorelkaar??) en dat moest door de da verwijderd worden, onder een roesje..deze heeft hem tegen een evt. ontstekeing ook een antibioticaspuit gegeven. Nu werd hij gisteravond wakker en plaste hij ineens onder de tafel..is erg lang geleden dat hij in huis geplast heeft!! Hij was 2 uur daarvoor nog uitgelaten..vervolgens werd ik om 1 uur vannacht wakker van zijn gepiep en moest hij weer heel nodig. Hij is altijd vroeg wakker, tegen half 6 ofzo en moet nodig, maar kan dit door t roesje of door de antibiotica komen?? En bestaat er eigenlijk iets om zijn blaas wat sterker te maken?? Hij is helemaal onderzocht, maar kan t echt niet lang ophouden..
Door Timmy
#511102
Narcosemiddelen en antibiotica kunnen allerlei soorten bijwerkingen hebben, dat ligt een beetje aan de middelen die gebruikt zijn. Als hij normaal niet binnen plast, kan het heel goed een bijwerking zijn en dan zou ik het gewoon een paar dagen even aanzien.

Gr.
Linda
Door Roef
#512844
Ben ik blij dat dit topic is geopend!!! En ook ik ben heeeeeel hard op zoek naar een verklaring. Mijn roefie is gesteriliseerd. Alles gladjes verlopen, alleen sindsdien plast Roef weer in huis en haar plassen zijn mega. In eerste instantie was ik bang voor incontinentie (een van de risico's) maar Roef laat het niet lopen - plas gewoon bewust. Dus gelukkig niet incontinent.

Zelf denk ik aan de volgende dingen:

De narcose & antibiotica.
Alleen de DA ontkent dit, hij had hier nog nooit van gehoord. Ik heb hierbij zo mijn twijfels. Het is rotzooi wat ze binnen krijgen en dat moet het lichaam uit.

Door de operatie mag ze niet echt veel buiten lopen en kan zo haar energie niet kwijt. De ene hond gaat slopen en Roef gaat binnen plassen.

Soms zit ik ook te denken dat het met eten te maken kan hebben. Net voor de operatie ben ik overgegaan op farmfood en carnibest. Maar eigenlijk denk ik niet dat het hieraan kan liggen. Het is gewoon goede voeding. Ze ziet er top uit, drollen zijn mooi etcetra.

Of last but not least

Ze is gewoon van slag door wat er allemaal is gebeurt en moet weer effe in het "gareel komen"

3 dagen na de operatie ben ik teruggegaan naar de DA en hij heeft de urine getest op blaasontsteking e.d. , maar de waarde was goed. Hij keek alleen heel vreemd op van het feit dat Roef weer plaste

Het duurt nu al 10 dagen ... dus wij zijn wel een beetje ten einde raad. We zien wel vooruitgang. Eerst moest ze elk uur plassen en nu is het gelukkig om de 1,5 - 2,5 uur. (voorheen hield ze het met gemak 3 tot 4 uur uit).

Morgen weer naar de DA om de hechtingen eruit te halen en effe de urine weer te laten testen.

Misschien nog een weekje aankijken..weer strakke benchtraining en zindelijkheidstraining ed. Als er geen verbetering is gaan we haar bloed & urine weer laten onderzoeken voor suikerziekte e.d.

Maar om effe met jouw mee te denken. Ik denk echt dat het een combi is van antibiatica / narcose en het feit dat een hondje echt van slag is na een operatie.

Ook een mede cursist had een aantal dagen last van een onzindelijke hond na een operatie.

Maar ja dan moeten dierenartsen daar toch ook op de hoogte van zijn?????

Dus hopelijk hebben andere forumleden enige ideeen?

Dank je wel

Groeten
Nanda
Door charmed
#514576
Misschien kan Roef haar plas niet zo lang ophouden? Ik merk dat ook met Ylanie (vrijdag gesterriliseerd) die plast niet in huis, maar begint te hijgen als ze moet plassen (pijn denk ik op dit moment) Als ze buiten staat, gaat ze om de haverklap zitten plassen. Ik denk dat alles zijn tijd moet hebben om te wennen.

En wie weet kan zij haar plas niet zolang meer ophouden en daarom het in huis doet? Misschien geeft ze nieuwe signalen af als ze moet plassen.

Als Ylanie wil plassen normaal gesproken, gaat ze drentelen. Nu moet ze heel nodig plassen en gaat voor je staan hijgen en kwispelen, als je het nog niet doorhebt.
Door charmed
#514579
toch nog even wat meer ;)

Ik heb nu zo'n 22 narcoses meegemaakt over verschillende van mijn honden, de meeste honden kregen hierna anti-biotica, en geen van allen heeft het probleem gehad. Denk ook niet dat het hier aan ligt.

Ik weet bijna wel zeker dat het door de sterrilisatie komt. De hond moet opnieuw weer leren haar plas op te houden. Er is heel wat veranderd in dat lichaam. En dat heeft tijd nodig.

Roef schreef: Ben ik blij dat dit topic is geopend!!! En ook ik ben heeeeeel hard op zoek naar een verklaring. Mijn roefie is gesteriliseerd. Alles gladjes verlopen, alleen sindsdien plast Roef weer in huis en haar plassen zijn mega. In eerste instantie was ik bang voor incontinentie (een van de risico's) maar Roef laat het niet lopen - plas gewoon bewust. Dus gelukkig niet incontinent.

Zelf denk ik aan de volgende dingen:

De narcose & antibiotica.
Alleen de DA ontkent dit, hij had hier nog nooit van gehoord. Ik heb hierbij zo mijn twijfels. Het is rotzooi wat ze binnen krijgen en dat moet het lichaam uit.

Door de operatie mag ze niet echt veel buiten lopen en kan zo haar energie niet kwijt. De ene hond gaat slopen en Roef gaat binnen plassen.

Soms zit ik ook te denken dat het met eten te maken kan hebben. Net voor de operatie ben ik overgegaan op farmfood en carnibest. Maar eigenlijk denk ik niet dat het hieraan kan liggen. Het is gewoon goede voeding. Ze ziet er top uit, drollen zijn mooi etcetra.

Of last but not least

Ze is gewoon van slag door wat er allemaal is gebeurt en moet weer effe in het "gareel komen"

3 dagen na de operatie ben ik teruggegaan naar de DA en hij heeft de urine getest op blaasontsteking e.d. , maar de waarde was goed. Hij keek alleen heel vreemd op van het feit dat Roef weer plaste

Het duurt nu al 10 dagen ... dus wij zijn wel een beetje ten einde raad. We zien wel vooruitgang. Eerst moest ze elk uur plassen en nu is het gelukkig om de 1,5 - 2,5 uur. (voorheen hield ze het met gemak 3 tot 4 uur uit).

Morgen weer naar de DA om de hechtingen eruit te halen en effe de urine weer te laten testen.

Misschien nog een weekje aankijken..weer strakke benchtraining en zindelijkheidstraining ed. Als er geen verbetering is gaan we haar bloed & urine weer laten onderzoeken voor suikerziekte e.d.

Maar om effe met jouw mee te denken. Ik denk echt dat het een combi is van antibiatica / narcose en het feit dat een hondje echt van slag is na een operatie.

Ook een mede cursist had een aantal dagen last van een onzindelijke hond na een operatie.

Maar ja dan moeten dierenartsen daar toch ook op de hoogte van zijn?????

Dus hopelijk hebben andere forumleden enige ideeen?

Dank je wel

Groeten
Nanda



Door charmed
#514929
Is mij nog nooit opgevallen ;)

chamourel schreef: mijn ervaring is dat ze na een AB spuit meer en veel plassen.........vooral de teven..
waarom en hoe heb ik geen idee van ;)
Door Tiesto
#515039
Hier was het echt alleen 2 dagen na de spuit en nu ik dit zo lees toen ze geholpen waren moesten ze de eerste paar dagen ook veel meer! En Tiesto heeft 2x voor zijn nasale hyperkeratose ( verhoorning aan neus en vootzooltjes) cortisonen gehad en toen heeft hij zelfs 1 keer in huis geplast omdat hij zo nodig moest! En hij kan veel beter ophouden dan Zack! Dus volgens mij hebben medicijnen wel degelijk invloed op de blaas..maar bij Zack heeft volgens mij ook een andere oorzaak(zie topic alternatieve geneeswijze :versterken blaas)
Door charmed
#515094
Achteraf denk ik dat dat ook best logisch is. Antibiotica zal er voor moeten zorgen dat de stoffen die niet in het lichaam horen eruit moeten, dus plassen is de meest beste weg om naar buiten te komen voor alle rotzooi.

al is het mij nog niet opgevallen, maar het zou wel heel logisch zijn.

Ylanie heeft natuurlijk al een jaar lang last van veel plassen bij haar zal ik het verschil niet zien
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door