Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cathelijn
#514723
ja, kan het niet anders omschrijven dan als een slappe staart bij Floor. Ik zag het zaterdag opeens. Normaal gesproken draagt ze hem minimaal recht naar achter, maar nu hangt hij bijna constant slap naar beneden. Ze kan er nog wel mee kwispelen en pijnlijk lijkt het ook allemaal niet te zijn. Ik heb ook niet gemerkt dat ze ergens heeft tussengezeten o.i.d.
Hoe lang kun je zoiets aankijken voor je naar de da stapt? :-\
Door Truus
#514747
Cathelijn schreef: nou ja dat kan natuurlijk Truus, ze kwispelt wat af...
Ja daarom ;), ze kwispelt behoorlijk en daarom denk ik daaraan. Laatst was dit ook het geval op onze uitlaatplek met een J.R. en het ging vanzelf weer over. Deze hond had verder ook geen last.
Door Cathelijn
#514754
loops zal ze nooit meer worden ;) Maar bedankt voor het meedenken :)

Geer, gisteren heb ik haar voor het eerst in het water gezien (en dat was per ongeluk, ze had niet door dat ze de sloot in liep ;D). En die staart had ze toen al :-\
Ik heb echt geen flauw idee. Mijn ouders ook niet, maar die zijn minder oplettend dan ik...
Door roefus
#514803
Inderdaad goed in de gaten houden.
Heb het ooit meegemaakt n.a.v. een hernia.
Dat hoeft natuurlijk niet.
Ik zeg het maar.
Door "inge"
#514928
Kan idd wel iets van een kneuzing zijn.Ik zou het even afwachten. Als het over een dag of wat nog zo is, kun je er even naar laten kijken.
Laatst gewijzigd door "inge" op ma 20 mar 2006, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Esther1963
#514969
Ik heb dat een keer met mijn oudste Staby gehad, die was op een hele rare manier van de stoel gevallen. Hij had wel last van staart en kon 'm amper opzij krijgen voordat hij wilde gaan liggen. Ik heb 'm toen Traumavetsem gegeven van VSM en binnen 3 dagen zag ik zijn staart weer omhoog komen.

Jouw hond heeft geen pijnlijke staart dus dat zal het niet zijn maar het kan zeker wel degelijk van de rug (wervels) vandaan komen maar dan lijkt het me dat ze ook pijn moeten hebben.

Esther en d'r beestenboel
Door Lizzy
#515011
Whoofer heeft dit ook diverse keren gehad. Ze bleek een klap op haar staart te hebben gehad. Ik denk tijdens het spelen met andere honden. In ieder geval: toen we later voor haar hernia rugfoto's lieten maken bleek ook dat zij spondylose had. Ook in haar staart. Ik denk dat de klap op haar staart mede door de spondylose harder aan kwam. In ieder gval: haar staart was knap gekneusd en heeft echt een aantal dagen gehangen.... Traumeel/Arnica/Traumavetsem helpt altijd goed bij dit soort dingen.
Door Cathelijn
#515397
het schijnt dat ze bij coldwatertail echt ziek zijn. Floor lijkt (gelukkig) kiplekker.
Ik ga haar zsm traumavetsem geven en dan hoop ik dat het met een paar dagen weer beter is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door