Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sparkybranca
#511207
Hoi,

Juli 2005 ben ik overgestapt op vers n.a.v. problemen met mijn hond Sparky.
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=11968

Het is een hele tijd aardig tot goed gegaan, i.i.g. al veel beter als op brokken, maar inmiddels ben ik weer terug bij af.

Ik had dit al geplaatst op het staffordforum maar mss. kan ik hier ook nog wat bruikbare tips krijgen:
"Ben bijna een jaar geleden overgestapt op volledig vers omdat er klachten waren bij Sparky. Hij stonk vreselijk uit z'n bek, at matig tot slecht en om de zoveel tijd had hij diarree en slijmdrollen en vrat dan gras als een razende idioot, soms tot kotsen aan toe. Aandrang om te poepen zonder dat er poep kwam, kramp, herrie in z'n buik. Dat kwam steeds vaker voor dus ik ging naar de d.a. en die vond dat ik hypo-allergene brokken moest gaan voeren.

Op advies van anderen aan de k.v.v. gegaan en Sparky ging met sprongen vooruit. Omdat hij al last had van zijn darmen gaf ik hem Bibi lam & rijst met dagelijks probiotica. Ging een tijd goed, dan toch weer problemen. Vervolgens ook 1x per week Fytomix gaan geven. Ging weer een tijd goed, zo lang zelfs dat ik op een gegeven moment ook natuurmix ging voeren. Ging ook een tijd goed, vervolgens niet meer dus weer volledig terug op lam & rijst. Maar het bleef rommelen. Er over nagedacht van merk te veranderen, iemand van Carnibest opgebeld, maar die betwijfelde of het goed was te veranderen terwijl z'n darmen toch al van slag waren. Ze dacht dat EN de dagelijkse probiotica, EN de wekelijkse fytomix misschien teveel van het goede was en raadde aan de probiotica te stoppen. Ja hoor........het ging weer een tijdje beter.......maar je raad het al.......tis weer mis.

Begin nu een beetje uitverzonnen te raken, elke x als ik wat verander gaat het een tijdje goed maar dan niet meer, wat is wijsheid? 2x per week fytomix gaan geven omdat zijn ontlasting daarna altijd weer wat beter is? Toch van merk veranderen? Toch aan de hypo-allergene brok? (liever niet). Ik weet dat, als ik naar de d.a. ga, hij een spuit in z'n reet krijgt om z'n darmen te kalmeren en ik vooral weer aan de brokken moet.
Wat zouden andere oorzaken kunnen zijn die ik bij de dierenarts aan kan geven waar eens naar gekeken moet worden?
Kweetet ff nie meer ???"

Ik heb dat berichtje een paar dagen geleden geplaatst en sindsdien is het alleen nog maar erger geworden.
Net liep de vloeibare stront al uit z'n kont voor hij er goed & wel voor was gaan zitten. Enige voordeel wat nog over is ten opzichte van brokken is dat hij vers 1000x liever eet.

Heb nu besloten om Carnibest te gaan proberen en als dat niks word misschien toch maar aan de Barf, al zie ik dat nog steeds niet erg zitten.
Afijn, proberen jullie eens met me mee te denken ;D

groetjes, Mieneke

PS: Branca doet het perfect op vers, ze vind het lekker, ziet er goed uit en goede ontlasting ;D
Moet er voor de eerlijkheid wel bijzeggen dat ze het op brokken ook altijd al goed deed.
Door Peet
#511218
Je zou denken dat zijn darm-probleem eventjes rustig wordt...zich aanpast aan het nieuwe voer / regime...en dan dus weer de kop op steekt.....lastig hoor... :-\

Ben je wel eens bij een homeopatische DA geweest? Misschien dat die kan ontdekken wat er nou blijft sluimeren in Sparky.....
Door sparkybranca
#511876
Nog niet. Ik wil nu eerst Carnibest uit gaan proberen, kijken wat dat doet en of, als het beter gaat, het ook op langere termijn beter blijft gaan.
Zoniet, ik heb een heel gesprek gehad met die mevrouw van Carnibest uit Vlaardingen en ze raadde me Opmeer aan in Hoek van Holland, da's hier niet zo ver vandaan ook.
Die zou bio-energetisch onderzoek doen ( ??? weet nog niet wat dat inhoud hoor haha! Moet er nog ff induiken) en daarmee kun je de oorzaak bepalen van wat er mis is.
Klinkt wel goed natuurlijk, wat ik nu doe is symptomen bestrijden en een beetje achter de feiten aanlopen.
Laatst gewijzigd door sparkybranca op wo 15 mar 2006, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#511883
Ik zit een beetje aan IBD te denken, een soort chronische darm irritatie/ontsteking. Ik weet niet hoe bio-energetisch onderzoek werkt.....

Maar je zou Carnibest-Light kunnen proberen, baat het niet dan schaadt het in ieder geval ook niet... ;)
Door Ike
#511892
Lijkt een beetje op het verhaal van Ike, begin vorig jaar overgestapt van brokken (lam-rijst want hij zou een voedingsallergie hebben en dit uitte zich in regelmatig diaree met slijm en soms bloed, jeuk aan de kop) naar Bibi natuur, dit ging een poosje goed en toen werd zijn ontlasting toch weer slapper (niet echt diaree meer ), lam rijst versie van bibi geprobeerd en hetzelfde ( dus de eerst evier vijf weken goed en daarna weer slapper), ook nog ander merken geprobeerd en uit eindelijk na de zomer op barfen overgegaan, en het gaat goed met zijn ontlasting, Ike heeft rond begin dit jaar wel effe energieqe(nr 1) gehad ( bij de barf) omdat hij een poosje steeds meer soorten vlees en vis niet moest en ik moet zeggen dat hij hier hele goede ontlasting op had, ook nu gaat het goed, zie zelf precies als hij iets gegeten heeft wat iets "minder goed valt", bv bij lamsvlees is zijn ontlasting wel zachter.
Misschien is het voor jou toch nog de moeite om bv energieqe nr1 te proberen of over te stappen op barfen!
Ik weet hoe verelend dit allemaal is maar ik ben blij dat ik ben blijven proberen en het nu dus goed gaat! ;)
Laatst gewijzigd door Ike op wo 15 mar 2006, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#512041
Misschien dat deze link, en met name het stuk over IBS, ook interessant voor je is! Het kan namelijk ook stress gerelateerd zijn:

http://www.whgdierenartsen.nl/html/vestiging_dodewaard/frameset_whgnieuws.asp?http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=98

Er staan ook een paar typische homeopathische middelen in deze link genoemd. Misschien moet je daar ook eens naar kijken. Wie weet dat je er bij 1 zoiets hebt van "hee, dit gaat over mijn hond Sparky".
Door sparkybranca
#512125
[quote="Lizzy"]
Misschien dat deze link, en met name het stuk over IBS, ook interessant voor je is! Het kan namelijk ook stress gerelateerd zijn:

http://www.whgdierenartsen.nl/html/vestiging_dodewaard/frameset_whgnieuws.asp?http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=98

Er staan ook een paar typische homeopathische middelen in deze link genoemd. Misschien moet je daar ook eens naar kijken. Wie weet dat je er bij 1 zoiets hebt van "hee, dit gaat over mijn hond Sparky".
[/quote]

Interessante link, niet vanwege de IBS maar vanwege de ICC. De symptomen komen heel bekend voor, de kramp, de soort van regelmaat waarmee de klachten terugkeren, onzindelijk istie niet maar soms moet ik er eerder uit dan normaal omdat hij het haast niet meer houd, de dunne, slijmerige diarree met soms bloed en helemaal ook dit: "Ondanks de steeds weer terugkerende, soms heftige symptomen, verkeert de patiënt tussendoor in blakende gezondheid en blijft ook tijdens de diarree periodes vrijwel altijd normaal eten."

Daar heb ik me al vaker over zitten verbazen, dat hij toch zo lekker bleef eten en er zo goed uitzag ondanks de problemen.
Door sparkybranca
#513071
Nou ik heb Opmeer maar gewoon gebeld, hij zou info opsturen en aan de hand daarvan moest ik weer contact opnemen. Het leek zo door de telefoon nogal een stugge man maar ja ik hoef geen vriendjes te worden he, als hij m'n hond maar kan helpen vind ik het best ;D.

Heb nog steeds iets van "kweenie" over dat bio-energetische onderzoek, ik had het ge-googled en kwam op wel erg zweverige alternatieve sites terecht maar ja. We gaan het proberen en we zien wel. De dame van Carnibest zei dat hij haar hond heel goed had geholpen bij problemen waarbij haar dierenarts er niet uitkwam.
Tis het proberen waard, wat we tot nu toe probeerden heeft tenslotte ook niks uitgehaald dus misschien maar es over een andere boeg gooien.
Laatst gewijzigd door sparkybranca op vr 17 mar 2006, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#514330
Heb je al eens geprobeerd pro-biotica voor de darmen op peil te brengen of gewoon biogarde kan ook. Dat werkte hier ook goed toen ze diarree hadden.

[quote="sparkybranca"]
Nog niet. Ik wil nu eerst Carnibest uit gaan proberen, kijken wat dat doet en of, als het beter gaat, het ook op langere termijn beter blijft gaan.
Zoniet, ik heb een heel gesprek gehad met die mevrouw van Carnibest uit Vlaardingen en ze raadde me Opmeer aan in Hoek van Holland, da's hier niet zo ver vandaan ook.
Die zou bio-energetisch onderzoek doen ( ??? weet nog niet wat dat inhoud hoor haha! Moet er nog ff induiken) en daarmee kun je de oorzaak bepalen van wat er mis is.
Klinkt wel goed natuurlijk, wat ik nu doe is symptomen bestrijden en een beetje achter de feiten aanlopen.
[/quote]
Door sparkybranca
#514528
[quote="charmed"]
Heb je al eens geprobeerd pro-biotica voor de darmen op peil te brengen of gewoon biogarde kan ook. Dat werkte hier ook goed toen ze diarree hadden.
[/quote]

Ja hebben we ook al geprobeerd maar het blijft rommelen.
Door sparkybranca
#514536
Nou ik heb op 31 maart een afspraak staan bij Westerhuis, homeopatische dierenarts in Dodewaard. Niet bij Opmeer dus, want ik was me een hartverzakking geschrokken van de kosten :o.
Zoveel kost de therapeut waar ik zelf onder medische behandeling sta nog niet eens!!!! Is geen homeopaat, OK, maar dan nog.......
Vond Westerhuis een mooie C.V. heben wat de homeopathie betreft (stond op zijn site te lezen) en dat gaan we eerst maar eens proberen.
Door ~Joke~
#514561
Heb je al eens een rauw voer zonder rijst geprobeerd? Sommige honden verdragen nl geen rijst.
Door charmed
#514562
Daar gaan wij ook altijd heen ;)

[quote="sparkybranca"]
Nou ik heb op 31 maart een afspraak staan bij Westerhuis, homeopatische dierenarts in Dodewaard. Niet bij Opmeer dus, want ik was me een hartverzakking geschrokken van de kosten :o.
Zoveel kost de therapeut waar ik zelf onder medische behandeling sta nog niet eens!!!! Is geen homeopaat, OK, maar dan nog.......
Vond Westerhuis een mooie C.V. heben wat de homeopathie betreft (stond op zijn site te lezen) en dat gaan we eerst maar eens proberen.

[/quote]
Door sparkybranca
#514565
[quote="Joke Miedema"]
Heb je al eens een rauw voer zonder rijst geprobeerd? Sommige honden verdragen nl geen rijst.
[/quote]
Dat heb ik idd nog niet geprobeerd maar ik ben naar mijn idee al zoveel aan het uitproberen geweest op mijn hond dat ik nu liever samen met een arts op zoek ga naar de oorzaak i.p.v. weer wat op de gok uit te gaan proberen.
Maar bedankt voor de tip, ik zal hem zeker in gedachten houden :).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door