Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#514493
Door het voeren van versvlees zakt de PH-waarde in de maag van de hond... Maar hoelang duurt dat eigenlijk? Met andere woorden: hoe lang moet een hond vlees (kvv of barf) eten voor de ph-waarde is gezakt tot 1 a 2? Maakt het nog verschil of er kvv of barf gegeven wordt m.b.t. de snelheid van het zakken van die waarden?

En heeft medicatie hier ook effect op?

Rachel.
Door Lizzy
#514552
Heb je het boek van Mogens Eliasen "Rauwe Voeding voor Honden" al gelezen? Daar staat namelijk vrij duidelijk uitgelegd hoe het werkt! Beter als hoe ik het uit zou kunnen leggen. Wanneer je namelijk 100% verse rauwe voeding geeft, maakt de hond direct maagzuur aan met een lage pH waarde.

Of het uitmaakt of je BARF of versvleesvoer voert hangt, denk ik, mede af van of je BARFt waarbij je koolhydraten geeft en hangt af van het versvlees dat je geeft en in welke mate het koolhydraten bevat. Wanneer je BARFt zonder koolhydraten en versvlees geeft dat nauwelijks koolhydraat bevat: dan zal de pH waarde van het maagzuur waarschijnlijk niet veel verschillen. Want de pH waarde van het maagzuur schijnt vooral te reageren op koolhydraten. En dit bepaald (volgens Eliasen dus) of het maagzuur zuur of heeeeel zuur is (veel koolhydraten zorgen dus voor een minder zuur maagzuur).

Bedoel je of medicatie voor meer/minder zuur maagzuur kan zorgen? Ik heb geen idee... Ik zou me voor kunnen stellen dat medicatie vooral invloed heeft op de aanmaak/hoeveelheid maagzuur. Maar of het van invloed is op de pH waarde...? Ik weet het niet....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door