Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sandra K
#49608
Ik ben op de 'barfplaats' terecht gekomen via een ander forum alwaar ik de vraag gesteld had hoe ik iets kon doen aan de nogal sterke lichaamgeur van Brasso.

Brasso* is drie maanden geleden via een herplaatsing bij ons gekomen. De eerste anderhalf jaar van zijn leven heeft hij op Bonzo doorgebracht. Hij zat goed in zijn vacht, maar stonk behoorlijk voor zo'n klein (10 kg) hondje. Ik heb hem toen meteen op een 'goede' hondenbrok gezet. Maar echt helpen deed het niet en elke twee weken onder de douche vond ik geen optie. Daarnaast bleef hij steeds maar last houden van dunne, vaak gelige ontlasting. Zoekend op internet kwam ik steeds weer het vers vlees voeren tegen.
Ik ben begonnen met zo'n twee weken Rodi te voeren en nu sinds een week overgeschakeld op Carnibest.
Brasso krijgt 2x per dag eten. 8x per week Carnibest, 4x brokken (Nutro) en twee keer 'kook' ik zelf. Eén keer vis met groentenpuree en een beetje rijst. De andere keer een zachtgekookt ei met huttenkase, fruitprut en een volkoren boterham.

Nu heb ik nog een aantal vragen:
1)Hoeveel tijd gaat er overheen voordat je de effecten van het vers voeren kunt merken?
2)Ik heb mij vroeger altijd laten vertellen dat honden gaan stinken als je ze pens voert, volgens mij is pens een bestandsdeel van alle vers vlees voedingen hoe zit dat dan met die lichaamslucht?
3)Hebben jullie nog andere tips om een zo fris mogelijk ruikende hond te krijgen (natuurlijk ruikt elke hond een beetje naar hond, maar Brasso ruikt nu meer naar 10 honden)

Sandra

*Brasso is een reu van twee jaar oud. Een kruising tussen een Border- en een Parson Russsel terrier.
Laatst gewijzigd door Sandra K op do 05 feb 2004, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#49631
Sandra K schreef: Ik ben op de 'barfplaats' terecht gekomen via een ander forum alwaar ik de vraag gesteld had hoe ik iets kon doen aan de nogal sterke lichaamgeur van Brasso.
OK! Welkom!
Brasso* is drie maanden geleden via een herplaatsing bij ons gekomen. De eerste anderhalf jaar van zijn leven heeft hij op Bonzo doorgebracht. Hij zat goed in zijn vacht, maar stonk behoorlijk voor zo'n klein (10 kg) hondje. Ik heb hem toen meteen op een 'goede' hondenbrok gezet. Maar echt helpen deed het niet en elke twee weken onder de douche vond ik geen optie. Daarnaast bleef hij steeds maar last houden van dunne, vaak gelige ontlasting. Zoekend op internet kwam ik steeds weer het vers vlees voeren tegen.
Ik ben begonnen met zo'n twee weken Rodi te voeren en nu sinds een week overgeschakeld op Carnibest.
Brasso krijgt 2x per dag eten. 8x per week Carnibest, 4x brokken (Nutro) en twee keer 'kook' ik zelf. Eén keer vis met groentenpuree en een beetje rijst. De andere keer een zachtgekookt ei met huttenkase, fruitprut en een volkoren boterham.
Hoe is het nu met zijn ontlasting?
Nu heb ik nog een aantal vragen:
1)Hoeveel tijd gaat er overheen voordat je de effecten van het vers voeren kunt merken?
2)Ik heb mij vroeger altijd laten vertellen dat honden gaan stinken als je ze pens voert, volgens mij is pens een bestandsdeel van alle vers vlees voedingen hoe zit dat dan met die lichaamslucht?
3)Hebben jullie nog andere tips om een zo fris mogelijk ruikende hond te krijgen (natuurlijk ruikt elke hond een beetje naar hond, maar Brasso ruikt nu meer naar 10 honden)

Sandra

*Brasso is een reu van twee jaar oud. Een kruising tussen een Border- en een Parson Russsel terrier.
1)Dat is moeilijk te zeggen. Dat hangt af van zoveel factoren (herstellend vermogen en de voeding die hij hiervoor heeft gehad - da's niet best, Bonzo, stress, etc.). Bij sommige honden zie je al in 1 dag verschil, bij de volgende duurt het drie maanden.

2)Nee. Pens is geen veroorzaker van hondenlucht. In tegen deel. Mijn honden eten vrij veel pens en ruiken naar boswandeling! Zoals zoveel van onze honden

3)OK, hoe is het met de anaalklieren van Brasso gesteld? Zijn die al eens goed nagekeken door de dierenarts en leeggedrukt? Heeft hij geen anaalklier ontsteking? Want anaalklieren ruiken naar minimaal 10 honden ;D. Hoe zit het met de oren? Geen oorontsteking? Ruikt hij fris uit zijn bek?

Of stinkt hij over zijn hele lijf? Ben je hier al mee naar de dierenarts geweest? Het kan namelijk een medische oorzaak hebben, een hondenlucht... En ik denk dat het goed is wanneer deze altijd eerst uitgesloten wordt.

Wanneer er lichamelijks niets aan de hand is, dan vraag ik mijzelf altijd af "heeft de hond stress?". Lijkt een stomme vraag, maar sommige honden gaan stinken van stress..

Groetjes, Lizzy
Door An
#49634
Van die stress dat kan ik volop beamen. Wanneer Shaggy zenuwacjtig wordt (en dat gebeurt nogal is ???) dan stinkt hij uren in de wind en krijg thij bijna onmiddellijk roos. Raar maar waar.
Door Sandra K
#49692
De ontlasting ziet er, sinds hij vers eet, goed uit. Het is nu bruin en ook stevig.

Wat de anaalklieren betreft. Ik heb net mijn neus even onder zijn staart gehouden :) en daar ruik is niets speciaals, ik vermoed dus dat zijn anaalklieren er niets mee te maken hebben.

Wat zijn oren betreft ben ik niet 100% zeker, hij krabbelt er ook regelmatig aan. Als ik zijn flappers optil ruikt het niet echt fris maar het stinkt ook niet.

Als ik hem verder besnuffel ruikt ie het sterkst boven op zijn hoofd en onder zijn hoofd, zeg maar zijn hals en bovenkant van de borst (hoe je dat bij een hond noemt, weet ik niet). Zijn huid ziet er verder wel gewoon goed uit.

Stress heeft hij natuurlijk wel veel gehad de laatste tijd. Hij is bij mij terecht gekomen omdat het niet ging met de baby van de vorige eigenaar. Daarvoor had zij een zware zwangerschap achter de rug waarbij Brasso vaak uit logeren was gestuurd. Bij mij moest ie natuurlijk eerst erg wennen en ook nog eens met een aantal katten leren samenleven. Ik heb wel het idee dat hij zich nu goed op zijn plek voelt en happy is.

Volgende week moet ik toch met een kitten (een vondeling die Brassso vorige week in de sneeuw heeft gevonden) naar de dierenarts om te enten, dan neem ik Brasso meteen even mee om hem nog even na te laten kijken. Voorlopig ga ik in ieder geval door met het vers voeren, want dat van die boswandeling spreekt mij wel aan.

Sandra
Door diana
#51197
zou zeker doorgaan hoor met het vers voeren....
ik heb mijn reu laten wassen bij een trimshop toen ik hem een paar dagen had....
hij stonk verschrikkelijk...overal uit.
meteen op vlees gezet mijn teefje kreeg toen al vlees.

die vieze lucht is niet meer teruggekomen.
in de zomer merk ik nog wel eens dat ze zweetpoten hebben haha...
echt waar
Door Paul_Barte
#51256
Sandra,

Regelmatig komen er mensen bij mij met een soortgelijk probleem en waarschijnlijk nog veel erger!!

Een maand of 3 geleden kwam er een vrouw bij mij die en hond had die zo verschrikkelijk stonk dat de DA met een spuitje in de hand heeft gestaan om deze hond en zijn omgeving uit zijn lijden te verlossen :-\

Het hele huis stonk dusdanig dat de vrouw geen vrienden, kennissen of andere visite durfde uit te nodigen omdat je letterlijk en figuurlijk over je nek ging van de lucht.
Kleren waar de hond tegenaan was gaan staan kon je weggooien want zelfs na het wassen bleven ze ruiken en je handen stonken na het aaien als de pest ook al had je ze 10x gewassen.

Na 1 maand versvlees (in dit geval Carnibest) was de lucht verdwenen en na het vervangen van wat kleden, hondenmand etc. kon je weer normaal ademen in het huis :D

Dit was al zeker de tiende keer dat ik zoiets meemaakte maar dit geval was zonder meer het ergste!! In bijna alle gevallen is de overschakeling op vleesvoer voldoende geweest om de honden van de lijflucht af te helpen.

Soms moet je de hulp inroepen van een gistdodende shampoo zoals Malassep maar deze shampoo is alleen verkrijgbaar via een dermatoloog zoals mevr. Vroom in Oisterwijk.
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op zo 08 feb 2004, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#51264
Mijn honden ruiken nu lekker , het is een heel verschil met toen ze nog brokken aten. Hun vacht glanst, ze hebben meer energie vooral de oudste wordt weer jong en ik moet zeggen dat het effect vrij snel te merken was dus..ik zou het zeker in ieder gevel eens uit proberen hoor.
Ik weet zeker dat jij en jou hond niets anders meer wil.
Succes.
Door Lupa
#51296
ik heb een keer brok uitgeprobeert(ik zal geen merk noemen) na 3 dagen stonken ze naar vieze sokken, heb de hele zak voer weg gebracht.
Ze ruiken zo lekker!
ik heb 3 honden en ik vraag soms aan mensen als wel ruiken dat ik honden heb als bij me binnen komen, niet dus jaeen beetje maar ja! ik heb ook een geur ;D
als je de oren niet vertrouwd zou ik ze even na laten kijken want mijt stinkt niet het ruikt een beetje zoettig.
Door casangio
#51430
[quote="Lupa"]
Ze ruiken zo lekker!

Nee, mijn honden hebben ook geen vieze lucht om zich heen. Maar ze krijgen ook al een paar jaar diepvriesvlees en sinds de komst van Gio barfen ze!
Maar, ( mischien past deze opmerking hier niet) ik vind het altijd zo frappant dat sommige mensen vinden dat honden stinken. Dan denk ik bij mezelf heb je al eens in een bus gezeten tijdens de regen met allemaal mensen die nat zijn, nou dat ruikt ook niet fris op zijn zachts uitgedrukt. Enneehh ben je wel eens een vergaderkamer ingelopen, na afloop van een vergadering, dat is ook geen parfum dat je dan ruikt, Pffffffffff, daar val je ook soms flauw van de vetlucht van het haar. Bah, bah!![/quote]
Door margreet
#51436
Je hebt helemaal gelijk,ik vind b.v. de lucht van een paard ook heeerlijk, lekker in zijn nek snuiven,maar anderen zeggen dan gatver!!!!!!een paard stinkt.
Dan zeg ik ook weleens joh...heb je jezelf al eens geroken op en warme klamme dag voordat je bent wezen douchen :P
Door Lupa
#51455
de honden denken hier juist andersom,
"gadver ze is weer onder de douche geweest"
Door margreet
#51462
[quote="Lupa"]
de honden denken hier juist andersom,
"gadver ze is weer onder de douche geweest"
[/quote]

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Nou Lana is anders gek op luchtjes,als je je handen ingesmeerd hebt met creme moet je uit de buurt blijven anders likt ze je helemaal schoon ;D
Door Lupa
#51506
[quote="margreet"]
[quote="Lupa"]
de honden denken hier juist andersom,
"gadver ze is weer onder de douche geweest"
[/quote]

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Nou Lana is anders gek op luchtjes,als je je handen ingesmeerd hebt met creme moet je uit de buurt blijven anders likt ze je helemaal schoon ;D
[/quote]


en waarom denkje??? :-X
Door margreet
#51513
[quote="Lupa"]
[quote="margreet"]
[quote="Lupa"]
de honden denken hier juist andersom,
"gadver ze is weer onder de douche geweest"
[/quote]

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Nou Lana is anders gek op luchtjes,als je je handen ingesmeerd hebt met creme moet je uit de buurt blijven anders likt ze je helemaal schoon ;D
[/quote]


en waarom denkje??? :-X
[/quote]


Ehhhhhh misschien omdat ze liever de stank terug heeft en denkt als ik alles er nu snel aflik is die lucht ook weer snel weg :-\ :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door