Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door zaron
#512599
hoi,
Ik ben nieuw hier.
We hebben 2 oud duitse herders.
Een van 3 jaar(Zaron) en een ven 11 weken.(Rivange)
Sinds een paar weken geven we onze honden kvv van Tolerant.Doen het er prima op.Zaron zijn vacht ziet er mooier uit en hij is er dol op.
Ook Rivange is er helemaal gek op.
Onze dierenarts vindt dat je met alleen kvv de hond een gebrek aan calcium krijgt. :(
En we hebben een proefzakje puppy brokken meegekregen. (Niet dat we dit geven hoor) ;D
Mijn vraag is: kent iemand het merk Tolerant?
Heeft hij/zij hiermee ervaring.
Persoolijk ben ik er zeer tevreden mee en onze honden lusten het zeer graag.
Ik vul het af en toe wel aan met fruit,groente.
Rivange krijgt ook af en toe een lamsbotje of een kippennekje

Groetjes Anita & Wim
Door Mevroi Kruim
#512601
Ik ken Tolerant niet maar als er op staat dat het een compleet voeder is dan is het even compleet als de puppybrokken van de da, en zonder al die schadelijke koolhydraten die in de brokken zitten. Er zit dus ook voldoende calcium in.
En je da mag z'n schoolgeld gaan terughalen >:(
Door Elmo
#512672
Ik ken het ook niet, maar zoals ik heb begrepen is het nieuw op de markt.
Vooralsnog met name in het oosten verkrijgbaar en op enkele plaatsen in het westen. Met name de Plus supermarkten.
Ze geven voldoende informatie en deze PDF geeft een inzicht in de bestanddelen.
Weet niet of ze een calcium preparaat gebruiken of gemalen botten.

http://www.tolerant.nl/hond/analyse.pdf
Door Laura2004
#513041
Het is gewoon complete voeding, dus ik zou niet weten waarom jouw hond een tekort zou op moeten lopen. Ik vind het eigenlijk gewoon schandalig dat jouw dierenarts dit zegt >:( Wat een onzin kramen sommige dierenartsen uit! Ik zou me er niks van aantrekken! ;)
Door Nelly
#513755
Ik ken Tolerant ook niet, maar als er op staat dat het kompleet is, dan zou het dat ook moeten zijn. en wat die DA betreft, laat die maar kletsen en voer z'n brokjes maar aan de vogeltjes buiten. Ik heb mijn witte herder (nu ca. 18 mnd) Andor van pup af aan grootgebracht met kvv. en af en toe barf, en je mag hem bekijken, niks calciumtekort. In tegendeel, hij blaakt van gezondheid!
Door roefus
#513756
Een groot deel van mijn leven heb ik Brabant gewoond.
Daar had ik drie dierenartsen (binnen één praktijd), die feitelijk geweldig met mijn dieren omgingen.
Of je het gelooft of niet......toen ik geitjes had en twijfelde over welke takken ik ze kon geven, kwam één van ze bij mij thuis aanwijzen: wilgentakken, fruitboomtakken enzovoorts....

Ik denk feitelijk dat ze hun 'grote geld' verdienden bij de boerderijen.
De 'kleine huisdierenpraktijk' hadden ze daarnaast.
Ze waren kundig en ook zorgzaam.
Ik had er alle vertrouwen in.
Nog NOOIT hebben ze me lastig gevallen met 'je moet feitelijk die en die brokken geven'.
Was waarschijnlijk hun 'gebied' ook niet.

En ik begin stééds meer te geloven dat ze hun geld wel verdienden op de boerderijen....en niet zo afhankelijk waren van de brokken-industrie..en de sponsoring.
Dus onafhankelijker in hun oordeel.

Ik vind het ongelooflijk hoe je brokken kunt promoten en compleet versvoer kunt 'afwijzen'.
Als da ben je in mijn ogen dan al ongelooflijk gedaald.
OF ze leggen maar precies uit wat er aan een kompleet vers voer ontbreekt.
Ten opzichte van brokken.

Dat kunnen ze werkelijk niet.
Gewoon bla-bla.
Door Femke
#514187
Die dierenarts geeft jou waarschijnlijk niet zomaar dat proefzakje puppybrokjes mee, hij verkoopt dat zelf in zijn praktijk, maakt er winst mee, het zorgt voor klantenbinding. Daarom vindt het het prima brokjes, en zoekt hij iets dat mankeert aan Tolerant.

Heeft hij de verpakking wel bekeken?
Door zaron
#514251
[quote="Femke"]
Die dierenarts geeft jou waarschijnlijk niet zomaar dat proefzakje puppybrokjes mee, hij verkoopt dat zelf in zijn praktijk, maakt er winst mee, het zorgt voor klantenbinding. Daarom vindt het het prima brokjes, en zoekt hij iets dat mankeert aan Tolerant.

Heeft hij de verpakking wel bekeken?
[/quote]

helemaal met je eens!!
Waarschijnlijk heeft zij nog nooit een zak Tolerant in de hand gehad of welk ander merk dan ook.
Verder is zij een goede dierenarts maar ik hoor en lees het vaak dar da`s niet zo voor vers vlees zijn .
Eigenlijk wel vreemd ...toch?
Maar tja , ben zelf ook nog niet zo lang geleden overgegaan op vers en het bevalt prima.
Door Truus
#514458
Ik ken het merk niet maar heb even gekeken. Er zit geen gemalen bot in zie ik. Als calciumbron is dit toch belangrijk. Ook denk ik dat het vrij duur is, hier zou ik aan 1 hondje 25 blokjes moeten geven maar goed..als jouw honden het er goed op doen, is het prima.
Laat je niet van de wijs brengen door de D.A., die weten vaak niet waarover ze praten ;).
Door zaron
#514545
[quote="Truus"]
Ik ken het merk niet maar heb even gekeken. Er zit geen gemalen bot in zie ik. Als calciumbron is dit toch belangrijk. Ook denk ik dat het vrij duur is, hier zou ik aan 1 hondje 25 blokjes moeten geven maar goed..als jouw honden het er goed op doen, is het prima.
Laat je niet van de wijs brengen door de D.A., die weten vaak niet waarover ze praten ;).

Er zit inderdaat geen gemalen bot in maar ik hoop hem voldoende calcium te geven d.m.v verse botjes ???
Ik ben ook nog maar een beginneling wat betrefd vers vlees maar al doende leert men ;D
Ik heb de eigenaar gesproken van Tolerant.
Ik zal hem de volgende keer eens vragen waaron er geen gemalen bot in zit
De hoeveelheden zijn volgens hem aan de ruime kant

gr. Wim


[/quote]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door